Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 jun 2008 07:47

@ DR:
a. Is dat zo? Dé bedoeling? In de eerste plaats lijkt me van niet.
b. Daar wordt al jaren over gedicussieerd hier, heb je voorgaande 300 pages niet gelezen?
c. Denkertje c.s. pretenderen ook niet dat homofilie zet zo door God is geschapen als heterosexualiteit. Het is door de zondeval ontstaan, het is misschien niet zoals het had moeten zijn, maar het is nu eenmaal zo en hoe daar mee te leven ...
d. Wat als homo's nu een andere hersenstructuur hebben dan hetero's? Zie hierboven. Verder is dit argument onzin, want vanuit de heterodenktrant geredeneerd.
e. Hierboven is over behandeling gepraat, lees vooral de post van Denkertje! Zoals een luipaard zijn vlekken niet kwijt kan ...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 09:15

DesertRose schreef:even mijn mening tussendoor

LET OP! voel je vooral niet gekwetst, ik heb het niet over JOU maar over homofilie in het algemeen. ik respecteer JOU ook al ben je homo, voor 100%. Ik durf een arm om je heen te slaan, en zelfs na het sporten te douchen, want ik zie JOU als mede-mens, exact gelijk als elk ander mede-mens.

En ben je dan nog steeds bang om gekwetst te worden, lees dan niet verder.

Homofilie is een afwijking of een stoornis, net zoals dat pyromanie of kleptomanie een afwijking is. waarom vind ik dat? omdat :
a. een homo-stel zich niet kan voortplanten, wat de Bijbelse bijbedoeling van het huwelijk is
b. homofilie duidelijk afgekeurt wordt in de Bijbel. Dat kan je wegredeneren, maar dan kan ik op dezelfde manier een moord goedpraten.
c. een stel wat zich niet kan voortplanten, is niet alleen onbijbels, het is zelfs onevolutionistisch. Het is namelijk een verzwakking van het soort, aangezien het soort alleen voort kan bestaan door een succesvolle voortplanting. Niet dat dit wat bijdraagt, maar ik vind het een leuk aandachtspunt.
d. De mens niet gemaakt/geevolueerd is om met dezelfde soort voort te planten. Lichamelijk en geestelijk passen de man en de vrouw in en bij elkaar. homo's en lesbiennes niet.
e. Je kan heel erg homo, of een beetje homo zijn. wat ook kan, is schuiven op die schaalverdeling. Het is daarom behandelbaar. Een reden om het niet te stimuleren.

God heeft een gruwel van homoseksualiteit, niet voor niets zijn Sodom en Gomorra op geen wereldkaart te vinden. Gelukkig voor Amsterdam wonen er nog meer dan 10 kinderen van God.
Dus ben je Homo? We bidden voor je(vanavond nog)

Ik begrijp niet waarom jij die eerste alinea in je post hebt opgenomen. Uit de rest van je bericht blijkt, dat je homo's helemaal niet accepteert!
Afbeelding

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 26 jun 2008 09:32

Giovannino schreef:
MarinusCopy schreef:Om te beginnen missen homofoben net als rascisten iedere rationele of morele onderbouwing.

Om te beginnen ga je hier al de mist in.

Blijkbaar niet, want je zegt hier enkel "Nietus" en verder niets. Simpelweg omdat je geen onderbouwing hebt vermoed ik.

@ DR: het enige wat min of meer klopt is dat homo's zich niet voortplanten. De rest is uit de lucht gegrepen onzin en je kunt idd beter die "ik heb niets tegen homo's maar...." inleiding weglaten.

Vooral dat deel dat amsterdam nog bestaat omdat er meer dan 10 christelijke hetero's wonen is zo idioot dat het weer hilarisch word. Maar ergens ben ik wel blij dat er nog maar weinig in dit land zijn die zulke denkbeelden aanhangen.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 26 jun 2008 11:14

a. een homo-stel zich niet kan voortplanten, wat de Bijbelse bijbedoeling van het huwelijk is

bijbedoeling? Dus niet de hoofd bedoeling? :) Geef je daarmee zelf al niet aan dat dit punt niet zo relevant is?

b. homofilie duidelijk afgekeurt wordt in de Bijbel. Dat kan je wegredeneren, maar dan kan ik op dezelfde manier een moord goedpraten.

Ik twijfel daar hard aan. Ik heb die stukken ook gelezen en interpreteer dat toch heel anders dan jij dat doet. Het vergelijken van homosexualiteit met moord is (waarschijnlijk onbewust) ook bijzonder overtrokken.

c. een stel wat zich niet kan voortplanten, is niet alleen onbijbels, het is zelfs onevolutionistisch. Het is namelijk een verzwakking van het soort, aangezien het soort alleen voort kan bestaan door een succesvolle voortplanting. Niet dat dit wat bijdraagt, maar ik vind het een leuk aandachtspunt.

Dit is gewoon niet waar. Recent onderzoek heeft aangeduid dat homo mannen een grotere hoeveelheid voortplantende vrouwlijke familie leden om zich heen hebben. Dit heet sexueel antagonisme.
http://www.slate.com/id/2194232/

Ook moet je bedenken dat in stam verband het bijzonder handig voor vrouwen is om een homo man bij de hand te hebben. Iemand die in geval van nood beren kan knuppelen maar een sterker ontwikkelde vrouwlijke kant heeft en zelf geen nageslacht produceert zodat hij volledig beschikbaar is om zijn genetische verwanten te assisteren. Zelfs vandaag de dag houden vrouwen overduidelijk van homos.

Dit "zichzelf" buiten de genenpool plaatsen is niet ongewoon binnen diersoorten en sommige diersoorten zouden niet kunnen bestaan zonder dat mechanisme.

d. De mens niet gemaakt/geevolueerd is om met dezelfde soort voort te planten. Lichamelijk en geestelijk passen de man en de vrouw in en bij elkaar. homo's en lesbiennes niet.

Jawel, hersen onderzoek heeft aangetoond dat lesbiennes qua hersenindeling vaak meer op mannen lijken en homo mannen vaak meer op vrouwen. Jouw argument zou kloppen als elke man een man was en elke vrouw een vrouw. Dit is echter een mythe die al lang geleden ontkracht is.

Niet elke Homo past met elke andere Homo.

http://www.mindhacks.com/blog/2008/06/r ... gay_b.html

e. Je kan heel erg homo, of een beetje homo zijn. wat ook kan, is schuiven op die schaalverdeling. Het is daarom behandelbaar. Een reden om het niet te stimuleren.

Dit is ook niet waar. Hersen structuren zijn niet behandelbaar. Men heeft dat in het verleden geprobeerd. Om homo's te "behandelen". Eigenlijk is het kwakzalverij van de hoogste plank. Moderne psychologie gelooft daar al een poosje niet meer in.

God heeft een gruwel van homoseksualiteit, niet voor niets zijn Sodom en Gomorra op geen wereldkaart te vinden. Gelukkig voor Amsterdam wonen er nog meer dan 10 kinderen van God.

God heeft geen gruwel aan homosexualiteit? Dus God kan gruwelen? Dat is klinkklare onzin. Als hij dat heeft, waarom heeft hij ze dan gemaakt, waarom staat hij toe dat ze bestaan? Waarom geneest hij ze niet allemaal vandaag? Spreken voor God is een typisch voorbeeld van menselijke arrogantie.

De aanname dat er iets in deze wereld is waar God van gruwelt is ook grof voorbij gaand aan zijn karakter van oneindige liefde.

Ik persoonlijk ga er van uit dat als iets is zoals het is dat het dan door God gesanctioneerd is. Niet perse goed of slecht, maar wel door hem geschapen. Of in ieder geval dusdanig geaccepteerd dat hij niet van zijn troon afkomt om het te veranderen.

Dus ben je Homo? We bidden voor je(vanavond nog)

Deze zin is zo fout op zo veel verschillende niveaus. Ik weet niet of je het kwaad bedoelt of wat er precies in je omgaat als je dit zegt. Dus ik ga er maar vanuit dat je het je gewoon niet beseft.

In het zelfde straatje van sexuele mythologie staat dat vrouwen geen sexuele wezens zijn. Men geloofde dit rond het begin van de vorige eeuw. Dit komt ook voort uit de bijbel. En ging zelfs zo ver dat vrouwen die bij hun mannen niets konden halen en ook een religieus opgelegd extreem streng verbod op elk genot hadden bij de dokter een orgasme konden gaan halen. Dat heette anders maar zorgde ervoor dat bepaalde "gestoorde" vrouwen redelijk door konden in de maatschappij.

Men noemde dat "Vrouwlijke hysterie" of "Verstopte genitalien"... En zoals je denk ik wel in ziet was het een bijzonder grove belediging van de vrouwlijke sexualiteit. Voort komend uit een totaal onbegrip wat veroorzaakt was door een religieus waanidee wat vooral heerste bij de hogere klassen en de geestelijken. (Boerendochters in hun simpele (immorele?) levens stijl raakten vrijwel nooit verstopt)

Het lijkt me duidelijk dat verschillende mensen verschillend gebouwd zijn door God. En we kunnen in de geschiedenis zien dat we niet moeten vallen voor ego centrische (Mijn weg is de enige weg) waanideen, dat hebben we eerder gedaan en werkte nooit.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 26 jun 2008 12:44

sorry hoor dat ik niet alles goed onderbouw. maar dit alleen al is voor mij meer dan duidelijk. enkele versjes uit Lev 18.

Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel
Want al wie enige van deze gruwelen doen zal, die zielen, die ze doen, zullen uit het midden van haar volk uitgeroeid worden.
Daarom zult gij Mijn bevel onderhouden, dat gij niet doet van die gruwelijke inzettingen, die voor u zijn gedaan geweest, en u daarmede niet verontreinigt; Ik ben de HEERE, uw God!

God veranderd niet.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 26 jun 2008 12:48

Of hoe moet ik deze tekst anders interpreteren?

en zo deze tekst niet betekend, wat er staat, waarom heeft God de tekst dan niet makkelijker gemaakt?

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 26 jun 2008 13:16

DesertRose schreef:Of hoe moet ik deze tekst anders interpreteren?

en zo deze tekst niet betekend, wat er staat, waarom heeft God de tekst dan niet makkelijker gemaakt?
Correctie: hebben de vertalers.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 26 jun 2008 13:41

DesertRose schreef:sorry hoor dat ik niet alles goed onderbouw. maar dit alleen al is voor mij meer dan duidelijk. enkele versjes uit Lev 18.

Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel
Want al wie enige van deze gruwelen doen zal, die zielen, die ze doen, zullen uit het midden van haar volk uitgeroeid worden.
Daarom zult gij Mijn bevel onderhouden, dat gij niet doet van die gruwelijke inzettingen, die voor u zijn gedaan geweest, en u daarmede niet verontreinigt; Ik ben de HEERE, uw God!

God veranderd niet.

Mag ik dan ook concluderen dat je het als je plicht ziet om mij uit uw midden uit te roeien, of neem je dat deel van de tekst gewoon niet serieus? En als dat het geval is, waarom zou je het eerste deel dan nog wel serieus nemen? En inderdaad: homoseks word aangeduid als een gruwel maar waarom dat zo is word niet onderbouwt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 jun 2008 14:08

Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Zo staat het in de NBV. Dat vind ik wat duidelijker dan 'met vrouwelijke bijligging' want dat vind ik maar een rare uitdrukking.
pobody's nerfect

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 26 jun 2008 14:24

Jo'tje schreef:Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Zo staat het in de NBV. Dat vind ik wat duidelijker dan 'met vrouwelijke bijligging' want dat vind ik maar een rare uitdrukking.

De hele grap is dat de meeste homo's het bed niet delen met een man alsof het een vrouw is. Dat laat ook de heteroseksitische visie zien. Nl. Dat homo's de vrouw substitueren met een man. Om eerlijk te zijn is het echter zo dat veel homo's het idee het bed te moeten delen met een vrouw als een gruwel beschouwen. De tekst laat dus duidelijk zien dat de schrijver geen flauw idee had waar hij het over had en als zodanig totaal geen recht van spreken heeft. Nu ja, het recht wel, maar iets veroordelen wat je niet snapt is stompzinnig....

Waarom laat je trouwens het deel weg dat eist dat homo's dood moeten? Ik wil de NBV vertaling daarvan ook wel zien eigenlijk

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 26 jun 2008 14:47

DesertRose schreef:Of hoe moet ik deze tekst anders interpreteren?

Ik denk dat jouw idee van homofilie zo schokkend achterhaalt is, dat ik me als ik jou was helemaal niet eens meer aan interpretaties over homoseksualiteit zou wagen. Niet om je buiten spel te zetten of zo, maar jij snapt echt totaal niets van het verschijnsel. Om iets te kunnen veroordelen moet je wel snappen waar je het over hebt, en met de onzin die jij uitkraamt word je duidelijk niet gehinderd door enige kennis van het onderwerp.

"Homoseksualiteit verzwakt de soort"....

Homoseks leidt nooit tot het doorgeven van genen en kan de soort niet verzwakken, Einstein. Als je de soort niet in gevaar wilt brengen moet je vooral gaan proberen homo's aan de vrouw te helpen zodat ze hun mogelijk "defecte" genen door kunnen geven.

Verder is het nogal beledigend want je geeft daarmee aan dat homo's minder zijn dan hetero's. Maar goed dat is het hele idee van dit gezeur heh? Jezelf boven een ander stellen..... Zoals de rascisten dat vroeger deden doen de homofoben dat nu. En het komt vanuit hetzelfde domme onbegrip. Homohaat en racisme zijn prima te vergelijken. Je ziet het ook niet voor niets vaak tegelijk bij dezelfde persoon. Gewoon omdat het zo goed samengaat.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 jun 2008 15:35

MarinusCopy schreef:
Jo'tje schreef:Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

De hele grap is dat de meeste homo's het bed niet delen met een man alsof het een vrouw is. Dat laat ook de heteroseksitische visie zien. Nl. Dat homo's de vrouw substitueren met een man. Om eerlijk te zijn is het echter zo dat veel homo's het idee het bed te moeten delen met een vrouw als een gruwel beschouwen. De tekst laat dus duidelijk zien dat de schrijver geen flauw idee had waar hij het over had en als zodanig totaal geen recht van spreken heeft. Nu ja, het recht wel, maar iets veroordelen wat je niet snapt is stompzinnig....

Waarom laat je trouwens het deel weg dat eist dat homo's dood moeten? Ik wil de NBV vertaling daarvan ook wel zien eigenlijk

Hallo zeg, doe eens rustig en val me niet meteen zo aan!
Ik bedoelde totaal niets met die tekst, ik geef alleen even de nieuwe vertaling ook een keer aan, omdat ik die oude zo vaag vond. Dat is alles!
Moet je niet meteen zo'n verhaal tegen me af gaan steken.

"Iets veroordelen wat je niet snapt is stompzinnig"... Wie veroordeelt wat? En waarom ik dat andere deel 'weg laat'? Dat staat helemaal niet in diezelfde tekst. Dus ga zelf je bijbeltje even pakken en lezen, of zoek het uit op internet. (Voor je gaat oordelen wat je niet snapt enz...)

Ik snap heus wel dat een homo niet naar een vrouw verlangt zoals een hetero naar een vrouw zou verlangen. Ze zitten nog wel op een rijtje hierboven hoor :)
En nee ik vind helemaal niet dat homo's ter dood gebracht moeten worden of wat dan ook. Het is gewoon een erg lastig vraagstuk, en daar laat ik het bij. Dat het lastig is blijkt ook wel uit het feit dat veel homoseksuele christenen er ook tijden mee worstelen en alle discussies van de laatste tijd, ook binnen de CU.
Als het allemaal zo simpel zou zijn, was er waarschijnlijk allang een antwoord op verschenen denk je ook niet?

Verder vind ik de toon die je in deze discussie aanslaat alles behalve prettig. Niet alleen omdat je mij voor niets aanvalt. Ook vanwege opmerkingen als "Einstein" en vervolgens met termen als rascisten te gaan gooien...
Ik begrijp dat het hoog kan zitten en er een zooi frustratie bij kan komen kijken. Maar zo klap je een discussie in één keer dicht, want dat is gewoon niet oké meer.

Respect en naastenliefde zijn erg belangrijke woorden bij dit thema, als je het mij vraagt.
Maar houd daar dan zelf ook rekening mee in je manier van praten/typen..!
pobody's nerfect

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 26 jun 2008 15:51

Er staan in leviticus 2 teksten. Ze zijn ongeveer hetzelfde behalve dan dat één van de teksten expliciet oproept tot het doden van homo's en de andere niet. Maar goed beide teksten sluiten elkaar niet uit.

Ongeacht het feit dat de bijbel homo's ter dood veroordeelt, doen verreweg de meeste christenen dit niet, wat mij erg bevreemd. Dus het eerste deel van de tekst word gebruikt om homo's te veroordelen en het tweede deel word straal genegeerd (omdat de meeste mensen het doodmaken van homo's terecht als moreel zeer verwerpelijk beschouwen ongeacht wat de bijbel daar over zegt) Het hele punt is natuurlijk: waarom is deel a wel bruikbaar en deel b niet?

Overigens moet je ook beter lezen. Ik val jou niet aan, maar de tekst. En geef me eens ongelijk. Die tekst roept wel om mijn dood.
En overigens: je noemt mijn toon aanmatigend: heb je wel gelezen wat je medechristenen hier soms neerplempen? De persoon die ik Einstein noemde komt met zeer beledigende claims over mij, maar is blijkbaar te stom om die te onderbouwen. Als hij beweert dat ik de soort verzwak of dat ik bvergelijkbaar met een kleptomaan of moordenaar ben dan vind ik mijn toon nog redelijk vriendelijk eigenlijk.

Hebben jullie echt totaal niet door hoe in en in beledigend dat soort opmerkingen zijn? Als ik Grefo's incestueuze kindermishandelaars noem dan is dit forum te klein, maar homo's kleptomane moordenaars noemen kan gewoon.

Voor alle duidelijkheid: ik beschouw grefo's niet als incestueuze kindermishandelaars. Voor ik straks weer met pm's overladen word en zo.
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 26 jun 2008 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jun 2008 15:59

Ik begrijp je punt, en daar begrijp ik zelf ook geen bal van eigenlijk. Feit is wel dat de 10 geboden zeggen: Gij zult niet doodslaan. En dat Jezus zei: Wie van u zonder zonde is, werpe de eerste steen. Tot dusver voel ik me daar inderdaad prettiger bij dan de oproep tot het doden van homo's.
Bovendien zou me dat volgend jaar een daggast kosten 8)

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 26 jun 2008 16:04

Smurffie schreef:Ik begrijp je punt, en daar begrijp ik zelf ook geen bal van eigenlijk. Feit is wel dat de 10 geboden zeggen: Gij zult niet doodslaan. En dat Jezus zei: Wie van u zonder zonde is, werpe de eerste steen. Tot dusver voel ik me daar inderdaad prettiger bij dan de oproep tot het doden van homo's.
Bovendien zou me dat volgend jaar een daggast kosten 8)

Dat bedoel ik, de meeste christen die ik ken zitten in een soort spagaat waar men aan de ene kant betreffende tekst als door God geïnspireerd beschouwd (Soms zelfs door god geschreven) en dus absoluut goed, terwijl men de uitvoering van die tekst (het daadwerkelijk doden van homo's) als moreel zeer verwerpelijk ziet. En ik vind dat trouwens een goed ding hoor, maar het lijkt mij lastig om die tekst goed te plaatsen zonder hem te verwerpen. En wat nog interessanter is: Zelfs Jezus verwerpt een aanverwante tekst over seksuele misstappen. (Oproep tot het doden van overspelige vrouwen) Dat kan idd gemakkelijk doorgetrokken worden naar Lev 22:18. Ik heb dat nooit begrepen...

(Jezus = God, verwerpt een tekst van zijn eigen hand)

Terug naar “Archief”