huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 24 jun 2008 21:43

Bezint eer gij begint. Aquaria stinken en schoonmaken is een drama :P .

Daarnaast vind ik vissen erg dom kijken. Ik word er altijd ene beetje zenuwachtig van. Die beesten kunnen zo naar je staren...

Over prijzen weet ik niets.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2008 22:12

Aquaria kun je zo duur maken als je zelf wilt... da's afhankelijk van de grootte, pomp, de soort vissen en beplanting, etc. Als je klein en eenvoudig wilt beginnen (wat natuurlijk 't verstandigst is) zou ik naar een gewone dierenspeciaalzaak gaan en daar een starterset aanschaffen, een kleine bak kost dacht ik rond de € 50,- (da's dus alleen de kale bak). Maar goed, veel verstand heb ik er zelf ook niet van, dan moet je bij m'n vriend zijn - 't is echt zijn hobby, hij kent ook echt al die vissennamen en weet precies welke vissen je bij elkaar kunt houden en bij welke temperatuur en plantensoorten enzo. Ik vind zo'n echt goed onderhouden en 'kloppend' aquarium wel mooi, zolang ik 't zelf niet hoef bij te houden. :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 jun 2008 22:23

Ik heb een aquarium staan, 60 liter. Met allerlei toebehoren. Mag je van me kopen om uit te proberen of het je bevalt :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jun 2008 08:15

Een aquarium is zo gaaf :) Mijn opa had een tropisch zoutwateraquarium, met koraal en gekleurde vissen en garnalen. Daar kan je echt uren naar kijken. Maar toen het ding een paar keer was gaan lekken (er zat 200 liter water in) was mijn oma het zat en moest het aquarium weg :(

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jun 2008 19:32

Acire schreef:Ik heb een aquarium staan, 60 liter. Met allerlei toebehoren. Mag je van me kopen om uit te proberen of het je bevalt :)

Dat is een mooi aanbod :) Wat vraag je? Heb je misschien een foto ofzo? Stuur anders even een pb want anders bevuilen we dit topic zo.

@Lalage

Ja het is super leuk om er naar te kijken. Er beweegt namelijk altijd wel wat. ALs je een schilderij in je kamer hangt blijft deze altijd hetzelfde. Dus daarom vonden we een aquarium wel leuk voor de afwisseling.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 25 jun 2008 19:42

Je mag mijn aquarium van 2 meter ook wel overnemen. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2008 19:48

Paar foto's van de muur en de vloer. En de waterpijp :mrgreen: Zomaar voor de eerste indruk..het is nog een bende namelijk. En plinten uitzoeken, man, we zijn nog lang niet klaar. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2008 19:50

Die spiegel met goude rand vind ik overigens niet mooi, die gaat dus weg. En heel misschien de whiskeykast, maar Arjen is bang dat hij daar ziek van wordt als hij de deur uitgaat :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 19:53

Supergaaf, herkenbaar, die muur ;) Geeft echt een gaaf effect!

Plinten was een ramp bij ons. Tenminste, er zaten in ons huis al hele mooie plinten, zelfde als de muur, maar toen we de trap erin maakten, moesten er om het nieuwe muurtje en de trappoten nieuwe plinten, en het was onmogelijk om echt mooie te vinden. Nu zitten er plinten op die het niet zijn. Dus het is het handigst om meteen alles 1 soort plint te geven volgens mij, ipv bij ons twee soorten. (al kunnen we ook alles weer nieuw doen, maar die er al zaten zijn gewoon zo mooi, als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik van die hele hoge witte doen)

Hier gaan we deze zomervakantie verbouwen. Eerst de zolder, nieuwe dakramen erin, of een dakkapel, maar ik denk dat ik dat te duur vind. Dan de studeerkamer daarheen verhuizen. Daarna de studeerkamer alles schilderen, behangen en nieuwe vloer erin. (eindelijk). En daarna nog de verwarming verplaatsen beneden.

En dan wil ik eigenlijk onze slaapkamer anders. Ik wil de vloerbedekking eruit, en een felgekleurde muur. Maar ik denk dat man dan zegt:' Ben nie gek, daar beginnen we niet aan.' :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 jun 2008 19:54

Super gaaf! niet mijn smaak maar ziet er echt heel leuk uit. ALs het helemaal klaar is zal het echt heel erg mooi zijn.
Hoe hebben jullie die strepen zo netjes gekregen op de muur?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jun 2008 19:57

neem never en nooit plakplinten!!!!

je schiet al op toch??? Dit is ook de nieuwe vloer, neem ik aan?

Hoop voor je dat je love tijdens zijn nog beetje vrij-mans bestaan toch beetje zuinig is op jullie spullen, want het krijgt gelijk zijn vaste plek toch?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2008 20:11

MissF schreef:Supergaaf, herkenbaar, die muur ;) Geeft echt een gaaf effect!

Plinten was een ramp bij ons. Tenminste, er zaten in ons huis al hele mooie plinten, zelfde als de muur, maar toen we de trap erin maakten, moesten er om het nieuwe muurtje en de trappoten nieuwe plinten, en het was onmogelijk om echt mooie te vinden. Nu zitten er plinten op die het niet zijn. Dus het is het handigst om meteen alles 1 soort plint te geven volgens mij, ipv bij ons twee soorten. (al kunnen we ook alles weer nieuw doen, maar die er al zaten zijn gewoon zo mooi, als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik van die hele hoge witte doen)

Hier gaan we deze zomervakantie verbouwen. Eerst de zolder, nieuwe dakramen erin, of een dakkapel, maar ik denk dat ik dat te duur vind. Dan de studeerkamer daarheen verhuizen. Daarna de studeerkamer alles schilderen, behangen en nieuwe vloer erin. (eindelijk). En daarna nog de verwarming verplaatsen beneden.

En dan wil ik eigenlijk onze slaapkamer anders. Ik wil de vloerbedekking eruit, en een felgekleurde muur. Maar ik denk dat man dan zegt:' Ben nie gek, daar beginnen we niet aan.' :D

Jamillah zei al dat jij ook zoiets had :) Eerst wilde we namelijk onder donkerbruin en boven creme. Maar omdat ik die 3 spiegels boven het dressoir wilde, hebben we er nog een bruine streep tussen gedaan. Nu is het onder vandaan: 1 meter bruin, dan een halve meter creme, dan 60 cm bruin, en weer een halve meter creme. Die 60 cm komt door de spiegels, anders zouden ze buiten de randen vallen.

@Liefie: Dat was nog een heel getob want het afplakband bleef niet goed zitten en toen dat het wel deed was het weer niet goed recht. Uiteindelijk heeft Arjen in beide hoeken van de muur op 1 meter hoogte een spijker geslagen, daar visdraad tussen gespannen en daarlangs het plakband geplakt. En nu zie je wel dat het íetsje doorgelopen is omdat het strutuurbehang is, maar dan moet je er met je neus bovenop staan. Ik vind het niet storend in ieder geval :)

@Annet: Nee, die kastjes gaan naar boven voorlopig. En wat er nog meer bijkomt ook, tot een paar weken van tevoren. Anders is het inderdaad niet zo leuk :wink: Enneh, jep, das de nieuwe vloer.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jun 2008 20:49

CaptainCaveman schreef:Je mag mijn aquarium van 2 meter ook wel overnemen. 8)

haha geef maar een prijs
Stap voor stap, weer een stapje verder.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 25 jun 2008 21:16

keessie schreef:
CaptainCaveman schreef:Je mag mijn aquarium van 2 meter ook wel overnemen. 8)

haha geef maar een prijs
Hehe. € 350,- 8) Dan wel inclusief bioloog.

De ombouw heb ik snel afgewerkt, die zul je dus moeten vervangen/op moeten knappen. En de voorruit heeft wat lichte krassen. Vandaar dat ik 'm vrij goedkoop weg doe (mocht je er serieus interesse in hebben).

Ik hoop zelf op termijn een bak met Tropheus te willen houden. :)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 25 jun 2008 22:27

Die geverfde banen op de muur zijn tof. 8)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”