CaptainCaveman schreef:kwebbel schreef:Is dit een beetje duidelijk?
Nee, je zegt namelijk dat men er niet in kan/moet geloven, terwijl het 'van Satan is'. Waar moet men dan precies niet in geloven?
pffff...... wat ben ik onduidelijk

sorry late reactie, ben net een paar uurtjes terug van vakantie. Even relativeren:
Ik ben er gewoon niet mee opgevoed. Ik hou mij er van afzijdig, dat is alles. Laatst had ik een gesprek met onze wijkouderling, die vond het ook heel duister en hij vond dat wij er ons van afzijdig moesten houden. (reden eigenlijk niet naar gevraagd!)
Het is heel wat om het naar Satan te verwijzen, dat weet ik ook wel. 'Er in geloven' is ook een hele betekenis. Ik geloof niet dat Derek op eigen houtje zomaar geesten kan oproepen (ik heb in de vakantie een stukje gekeken naar NET5 waar zo'n vrouw met kaarten leggen iemand probeerde te ronselen. Ze was er van overtuigd dat er 'iets' speelde uit het verleden van die persoon die zogezegd wanhopig opbelde. De beller ontkende, maar nee die waarzegster wist het zeker, er speelde 'iets' ! Terwijl die beller maar bleef zeggen: "Nee hoor er is echt niks." Kijk, je kan ook je geld binnenhalen en blijven herhalen dat er toch 'iets' speelt bij een persoon die je
1. Niet kent
2. Nog nooit gezien hebt
3. Aan de hand van een stem probeert er achter te komen wat diegene dwarszit.
Daarom geloof ik ook niet dat Derek uit eigen houtje geesten in huizen tevoorschijn kan halen, of kan verdrijven, of d.m.v. een foto een naam probeert te ronselen door letters te gissen, of er achter probeert te komen wat diegene is en hoe of wat. Ik geloof er echt niet in. Het KAN er bij mij gewoon echt niet in!!
'Satan' vind het alleen maar geweldig als hij je bij God vandaan kan houden, dat je weer een zonde begaat, of dat je niet met Hem bezighoud. Daarom hou ik mij ook niet bezig met Derek.... (nou in deze discussie wel maar niet op tv

)
Ik heb de tijd gehad dat ik dacht: "Wouw hoe doet ie dat?" (vroeger neigde ik wel naar gebedsgenezing, maar ook op dat punt ben ik heel voorzichtig (geworden), gewoon omdat ik het niet ken. Ik ben er niet mee opgevoed.)
Chris7 schreef:Kwebbel,
Mooi geschreven!
Ik ben het voor de volle honderd procent met je eens!
dankje wel, weet niet meer precies wat je nu bedoelde (welk stukje) maar t was vast mooi