derek ogilvie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 25 jun 2008 14:42

Toch blijf ik bij mijn mening dat men op moet passen om niet te snel het aan de satan toe te schrijven. Vandaar dat ik al eerder schreef: "Hij zal zal er vast blij mee zijn".

Er word m.i. dingen te vaak en te snel zonder verdere onderbouwing aan de duivel toegeschreven. Wat betreft Derek Ogilvie, denk ik dat het wel goed is kijken of je er eigen persoonlijk mee in zou moeten laten. Dit lijkt mij van een geheel andere orde dan kijken naar een programma van Derek Ogilvie op de televisie.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Chris7
Mineur
Mineur

derek ogilvy

Berichtdoor Chris7 » 25 jun 2008 15:09

Kwebbel,

Mooi geschreven!

Ik ben het voor de volle honderd procent met je eens!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jun 2008 15:13

Harm-J schreef:Toch blijf ik bij mijn mening dat men op moet passen om niet te snel het aan de satan toe te schrijven. Vandaar dat ik al eerder schreef: "Hij zal zal er vast blij mee zijn".

Er word m.i. dingen te vaak en te snel zonder verdere onderbouwing aan de duivel toegeschreven. Wat betreft Derek Ogilvie, denk ik dat het wel goed is kijken of je er eigen persoonlijk mee in zou moeten laten. Dit lijkt mij van een geheel andere orde dan kijken naar een programma van Derek Ogilvie op de televisie.

Precies.
Er heen gaan of hem in huis halen gaat voor mij te ver. Ik zou dat nooit doen. Dat sluit niet uit dat ik wel zijn programma kijken om wat meer te weten te komen. Net als bij Char. Ik vind die 2 ook niet met elkaar te vergelijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 25 jun 2008 15:17

kwebbel schreef:Is dit een beetje duidelijk?
Nee, je zegt namelijk dat men er niet in kan/moet geloven, terwijl het 'van Satan is'. Waar moet men dan precies niet in geloven?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 jun 2008 20:28

Kwebbel, voor alle duidelijkheid, ik ben het wel met je eens, je formuleerde je mening alleen op een tegenstrijdige manier. Ik geloof ook dat het het werk van satan is en dat derek zoiets niet uit zichzelf kan.
Je vroeg op wie ik reageerde toen ik die quote aanhaalde, die quote was van iets wat jij geschreven had, ik reageerde dus op jou.
Sorry als ik aanvallend ben overgekomen, zo bedoelde ik het niet, ik wilde alleen helderheid.

@Memmem, een paar bladzijdes terug kun je lezen hoe ik precies aan kijk tegen het zich openbaar maken van satan. Ik heb daar ook aangegeven dat ik geloof dat het een demon is die zich voordoet als overledene. Wat samuel betreft geloof ik ook dat het een demon was die zich voordeed als samuel.
Maar ik bedoelde te zeggen dat ik geloof dat het niet allemaal nep is. Het is geen 'cold reading', maar we hebben hier echt te maken met de geestenwereld.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 jun 2008 21:58

bloempie schreef:@Memmem, een paar bladzijdes terug kun je lezen hoe ik precies aan kijk tegen het zich openbaar maken van satan. Ik heb daar ook aangegeven dat ik geloof dat het een demon is die zich voordoet als overledene. Wat samuel betreft geloof ik ook dat het een demon was die zich voordeed als samuel.
Maar ik bedoelde te zeggen dat ik geloof dat het niet allemaal nep is. Het is geen 'cold reading', maar we hebben hier echt te maken met de geestenwereld.

Dan heb ik dat gemist, denk ik. Ik ben het helemaal met je eens dat de satan heel goed kan naäpen en zo iemand of iets kan oproepen.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 02 jul 2008 14:43

Harm-J schreef:
Meestal als ik met iemand (Lees niet kerkelijk iemand) in gesprek raak of discussie, probeer ik meestal de valkuilen te ontwijken door niet in discussie te gaan over wat er allemaal niet mag als christen zijnde,of wat er allemaal fout is in de wereld. Ik probeer juist mensen eerst kennis te laten met God en zijn liefde voor de mensen. In de 2e plaats komen dan pas de dingen die mensen uit hun eigen en met de vraag om Gods hulp daarvoor, voor God willen doen of laten. Dit kan meestal pas gebeuren als mensen hun hart willen open stellen voor God.

ik schrijf toch duidelijk in mn stukje dat ik hier christenen aanspreek nietwaar?
ik heb het niet over de nietchristenen die kijken naar deze programma's.
hun neem ik niets kwalijk.
maar wel christenen die zo liefdevol zijn, dat ze er voor zorgen dat er niets meer wordt uitgesproken..
je kan prima aan niet christenen vertellen waarom jij denkt dat zo'n programma niet oke is. zonder dat je hun er op aanvalt.
gewoon lekker bij jezelf houden.
ik schrijf mensen niet voor wat ze wel of niet moeten kijken, maar als christen heb je wel een bepaalde verantwoorlijkheid (vooral naar elkaar). en die moet je niet onder banken en tafels gaan schuiven omdat dat gemakkelijker en vredelievender is.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 jul 2008 16:02

Lees je eigen posting eens terug Pauline. Met name het geen ik als vet weergeveven heb , noem jij dat, het bij jouw zelf houden? (Ik had toch bijna heel jouw tekst vet willen maken.)

Pauline schreef:ik vind het haast friustrerend te lezen...
zoveel christenen hier.... en bijna allemaal van die tamme reacties hierop.
alsof zo'n programma op wat voor manier dan ook maar een beetje door de beugel kan.
zijn bronnen zijn van satan.
niet die van god.
ik vind het erg dat de meeste hier dat nog in twijfel trekken ook.
zat mensen zeggen gaven van god te hebben, maar die echt niet van god zijn.
geeft hij Jezus de eer?
NEE: dus niet van god.
het is waarzeggerij.

en er staat overduidelijk in de bijbel dat je je daar niet mee bezig moet houden.
dan moet je ook niet naar zo'n programma kijken.
niet dat het misschien gelijk kwaad kan hoor. als christen (tenzij je er bewust voor gaat kiezen) wordt je beschermt door het bloed van Jezus tegen zulke praktijken.
maar JHWH is een jaloers God, en als het goed is houden we als christenen van Hem. Van de vader zoon en de heilige geest. en uit liefde kijk je dan al niet naar zo'n programma.
het is al erg genoeg dat zoiets op tv is. want het lijkt oh zo goed wat die man doet. en het lijkt echt of hij die mensen helpt.
dat doet hij ook: hij helpt ze uiteindelijk dieper in de put, want door mee te doen aan zulke praktijken leg je lijntjes naar die bron, bewust of onbewust.die bron is satan.
dus lijntjes naar he m.
en wat is zijn doel??? je verder van Jezus vandaan houden.
en die programma's helpen daarbij.
in eerste instantie zal het lijken dat die mensen geholpen zijn, tot ze zelf op andere vlakken bewuster naar god op zoek gaan. of alleen al de vraag of er meer is dan dit leven. en dan zullen die lijntjes, waar satan voet heeft gekregen in je leven er alleen toe leiden dat hij zal zeggen dat je god niet nodig hebt en je bij Hem vandaan houden.

Das toch erg???
Daar kijk je dan toch niet naar?

Ik spreek hier alleen de mensen aan die zich christen noemen en dit kijken.
Denk er nou serieus nog eens over na.
Laat je niet leiden door mijn woorden.
Toets het tenminste.
En vraag God om de gave van onderscheiding van geesten.

Ik vind dit echt erg..

Het enig positieve wat ik er m.i. dan, uit kan halen is wat ik met rood aangemerkt heb. Iets toetsen is m.i. een goede zaak, is iemand anders daarna een andere mening dan jou toe gedaan, respecteer die dan ook, je hoeft het daarom niet met die ander eens te zijn.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 09 jul 2008 22:30

ja weet je, je kan zeggen wat je wilt.
ik geef mijn mening over dat stuk.
net als dat jij dat doet., en op die manier is het toch wel iets van mezelf hoor.
of jij dat nou vind of niet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jul 2008 21:16

CaptainCaveman schreef:
kwebbel schreef:Is dit een beetje duidelijk?
Nee, je zegt namelijk dat men er niet in kan/moet geloven, terwijl het 'van Satan is'. Waar moet men dan precies niet in geloven?
pffff...... wat ben ik onduidelijk :mrgreen: sorry late reactie, ben net een paar uurtjes terug van vakantie. Even relativeren:
Ik ben er gewoon niet mee opgevoed. Ik hou mij er van afzijdig, dat is alles. Laatst had ik een gesprek met onze wijkouderling, die vond het ook heel duister en hij vond dat wij er ons van afzijdig moesten houden. (reden eigenlijk niet naar gevraagd!)
Het is heel wat om het naar Satan te verwijzen, dat weet ik ook wel. 'Er in geloven' is ook een hele betekenis. Ik geloof niet dat Derek op eigen houtje zomaar geesten kan oproepen (ik heb in de vakantie een stukje gekeken naar NET5 waar zo'n vrouw met kaarten leggen iemand probeerde te ronselen. Ze was er van overtuigd dat er 'iets' speelde uit het verleden van die persoon die zogezegd wanhopig opbelde. De beller ontkende, maar nee die waarzegster wist het zeker, er speelde 'iets' ! Terwijl die beller maar bleef zeggen: "Nee hoor er is echt niks." Kijk, je kan ook je geld binnenhalen en blijven herhalen dat er toch 'iets' speelt bij een persoon die je
1. Niet kent
2. Nog nooit gezien hebt
3. Aan de hand van een stem probeert er achter te komen wat diegene dwarszit.
Daarom geloof ik ook niet dat Derek uit eigen houtje geesten in huizen tevoorschijn kan halen, of kan verdrijven, of d.m.v. een foto een naam probeert te ronselen door letters te gissen, of er achter probeert te komen wat diegene is en hoe of wat. Ik geloof er echt niet in. Het KAN er bij mij gewoon echt niet in!!
'Satan' vind het alleen maar geweldig als hij je bij God vandaan kan houden, dat je weer een zonde begaat, of dat je niet met Hem bezighoud. Daarom hou ik mij ook niet bezig met Derek.... (nou in deze discussie wel maar niet op tv :wink: )
Ik heb de tijd gehad dat ik dacht: "Wouw hoe doet ie dat?" (vroeger neigde ik wel naar gebedsgenezing, maar ook op dat punt ben ik heel voorzichtig (geworden), gewoon omdat ik het niet ken. Ik ben er niet mee opgevoed.)

Chris7 schreef:Kwebbel,

Mooi geschreven!

Ik ben het voor de volle honderd procent met je eens!
dankje wel, weet niet meer precies wat je nu bedoelde (welk stukje) maar t was vast mooi :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”