Moeilijke schoonzus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 23 jun 2008 10:36

Ik zou het denk ik ook gewoon maar eerlijk zeggen dat je moeder op gaat passen. Rot voor haar, maar da's dan jammer.

Zou je eventueel nog wel op haar kinderen willen blijven passen, of gaat het vooral om háár, dat je het niet mee wilt? Anders kun je natuurlijk altijd nog zeggen: Mijn kinderen komen nu niet meer bij jou. Als jij mij als oppas wilt houden wil ik dat je mij er ook voor gaat betalen. ('k Geloof dat de richtlijnen van het NIBUD 4,50 per uur is, voor twee kinderen, dus tel uit je winst... :wink: ) Dan leg je het bij haar zelf neer en ben jij niet de boeman dat jij haar kinderen niet meer op wilt passen.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 23 jun 2008 11:09

In eerste instantie had ik zoiets van: tsja...als je allebei met elkaar overeenkomt dat je een dag op elkaars kinderen past, dan maak je zelf wel uit hoe je die dag invult, daar hoef je geen verantwoording voor af te leggen. Of ze dan wel of niet haar handen vrij heeft of gaat winkelen oid.

Maar ik begrijp wel dat het vervelend wordt als ze om de haverklap met kinderen op de stoep staat bij die en gene, om vervolgens allerlei dingen voor zichzelf te gaan doen. Ik bedoel: je hebt kinderen of je hebt ze niet, en daar moet je zelf mee op sleeptouw en bij uitzondering op laten passen. 8)

Nou succes hoor jamillah :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jun 2008 11:26

Pcies ChupaChups en bedankt.. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2008 13:48

Jamm..ik zou nog één keer de kids daar brengen, lekker op woensdag, dan gaan wij samen shoppen :P

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2008 13:55

Nou, als ze om de haverklap voor je deur staat met die kinderen, dan zou ik inderdaad de stekker er maar uit trekken. Ze overleeft het wel met al die (schoon)zussen en ander familiegeweld. :mrgreen:

En jij hebt zometeen een veel betere regeling: je kunt werken, je hebt fijne oppas en je wordt op de dagen dat je het thuis al druk genoeg hebt niet nog geconfronteerd met haar kroost. Iedereen blij :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 jun 2008 16:20

goeiedag, lastig hoor! Ben je er nu uit gekomen jamilla?

Ik heb ook een heerlijke schoonzus; vrouw van de broer van m'n vriend :wink: Ze is werkelijk op alles jaloers wat ik doe en heb, maar verbergd dit meesterlijk door joviaal en sociaal te doen in gezeldschap maar ondertussen sneren maken naar mij toe. Daarbij komt dat ze zo'n 10 jaar ouder is dan mij, en ze me dus regelmatig schijnt te moeten vertellen dat ik bepaalde dingen nog niet kan weten ivm onervarenheid enzenz. Ik lach er altijd maar een beetje om, maar dat voed de jaloezie geloof ik.
Nu is het ooknog eens zo dat ik het goed met haar man kan vinden, wat ze GEWELDIG zegt te vinden. Ze bejubelt het in gezeldschappen en verteld in alle toonaarden hoevaak hij en ik wel niet met elkaar contacten :D. Hij zwijgt, gewend aan haar bijzonderheden. ik flap er altijd wel iets uit in de trant van: tja heerlijk af en toe een andere vent o.i.d. Ze doet net of ze het geweldig vind, maar geeft dan van die gezellige steken onder water en van die suggestieve opmerkingen die me vanbinnen laten koken. Ooit reageerde ik wat pissig, dan zegt ze: zo jij kan ook niet tegen een grapje! Nou dan weet ik het ook niet meer. Meestal zie ik de humor er wel van in, omdat ze zich in mijn ogen belachelijk maakt, maar soms irriteerd het ook mateloos! zo, dat is er uit :mrgreen:
Psalm 25:2 (ber.)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 jun 2008 17:48

Hippieblijhoofd schreef:Als jullie allebei een dag op elkaars kinderen passen, staat het je toch helemaal vrij om zelf te weten hoe je die dag oppast? Als jij wilt werken ga je werken, als zij wil shoppen, doet ze dat.

Dat vind ik ook. Ken zoveel mensen die dat doen. Allebei een dag in de week elkaars kinderen.
Ik snap Jamillah's principe wel. Eerst wilde ze niets hebben, neem je toch wat leuks mee en dan vraagt ze opeens geld....De hele manier waarop het gaat is niet zo leuk...!
Maar jij kiest er voor om die dag te werken, en zij om leuke dingen te doen.

Ik zou gewoon zeggen dat je moeder bereid is op te gaan passen en dat je dat heerlijk vind. Een vaste oppas, je eigen moeder etc, dus dat jullie oppas regel stopt bij deze. Vertel het vanuit de IK vorm dat je het altijd leuk hebt gevonden dat het zo te regelen was maar dat je van plan bent het anders te doen....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 24 jun 2008 18:23

Funlover schreef:
Dat vind ik ook. Ken zoveel mensen die dat doen. Allebei een dag in de week elkaars kinderen.

En op welke refowebkinderen ga jij volgend jaar passen? :mrgreen: (Nog wel betaald ook!)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 jun 2008 18:36

jamillah schreef:En HBH, ik verwijs je voorlopig even naar de post van Smurffie, zij heeft er ook al wat mee te maken gehad en heeft het mijns inziens perfect verwoord.. Blijf je dan nog bij die mening dan kan ik constateren dat je wat nuchterder en makkelijker bent dan ik en hoop ik dat ik jou mag aannemen als mijn volgende oppas maar je krijgt er geen 20 euro voor want ik ga lekker heel de dag shoppen dan en stuur af en toe wel een sms je hoe leuk ik het heb terwijl jij die jong onder controle probeert te houden :mrgreen: Gekheid natuurlijk, ik snap best dat je zo denkt, het is ook lastig te begrijpen als je er zelf niet mee te maken hebt. Ik zou ook zo denken als het een paar keer voor was gekomen dat ze ging shoppen. Het is af en toe ook best lekker om zo zonder kinderen weg te zijn maar als het structureel word terwijl je jezelf uit de naad werkt en jezelf eigenlijk geen tijd gunt om te gaan winkelen dan gaat dat toch wel frustrerend werken. Over het algemeen ben ik echt geen zeikerd en pas ik met alle liefde op haar kinderen maar dit gaat gewoon de spuigaten uit lopen, snappie?

Ik ben inderdaad wel vrij nuchter met zulke dingen, maar ik kan me voorstellen dat dit je wel een beetje frustreert; vooral ook om de manier waarop het zo is gegaan. Tijd om te stoppen met die oppasregeling dus en vervanging te zoeken ;)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 jun 2008 23:46

Funlover schreef:Maar jij kiest er voor om die dag te werken, en zij om leuke dingen te doen.

Niet echt want dan had ik het al meteen afgekapt en wat anders gaan zoeken. Huis schoonmaken etc was haar plan, geen leuke dingen doen :wink:

Ik heb r nog niet gesproken maar mn baas heeft wel heel lief aangeboden wat bij mn salaris te doen zodat ik mn moeder een leuk centje kan geven en het voor iedereen leuk blijft. Schattig hee :D Hij heeft er overigens ook voordeel bij want ik heb zo nog meer zin om te gaan werken wetend dat het thuis gewoon lekker loopt en niet het vooruitzicht heb op een dag vier kinderen...

Misschien vind mn schoonzus het wel geeneens zo erg, vier kinderen van ong dezelfde leeftijd is best pittig.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2008 23:52

Superbaas heb jij!

En inderdaad, wie weet valt 't allemaal mee en is het voor haar ook wel een opluchting. Misschien klaagt zij elders dat ze 't zo zwaar vindt om elke week op te passen en dat ze blij is dat ze ter compensatie daarvan in ieder geval van tijd tot tijd iets leuks kan gaan doen "want dat heb ik verdiend" :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 jun 2008 00:01

Nuja, het kan, mn broer kwam vanmiddag nog zwaar gefrustreerd bij ons om zn zoontje te halen al klagend dat het weer een bende was thuis en dat ie de kinderen weer in bad moest doen en het eten nog niet klaar stond en dat ze altijd maar de hort op is..

Enfin, ik laat het hier maar bij want ik voel me nu wel een beetje een roddelmuts worden. Ik voel me niet echt geroepen om haar aan te spreken over haar huishoudperikelen maar ik wil in elk geval niet (meer) meewerken aan haar uithuizigheid. Anderzijds, als ik mn kinderen breng is ze wel een hele dag thuis 8)

Maarja, dit is de achterliggende reden die ik in eerste instantie niet nodig vond om erbij te vermelden, nuja, ben ik die frustratie ook meteen kwijt.

Nog meer mensen met moeilijke schoonzussen? :mrgreen:

cornelis
Kapitein
Kapitein

Moeilijke schoonzus.

Berichtdoor cornelis » 25 jun 2008 19:05

Hallo.

Geen moeilijke schoonzus,maar moeilijke zwager.
De man van mijn schoonzus of te wel het zusje van mijn vrouw.
Zit zo onder de plak,dat na het overlijden van haar moeder geen contact meer mag hebben met haar zussen,waar onder ook mijn vrouw.
Mijn vrouw stelde voor om eens op de koffie te gaan,waarop haar zus haar zei,maar ik woon hier niet alleen.
Dus het kwam niet uit.
Ik weet dat dat hij depersief is.
We hebben haar na het overlijden van mijn schoonmoeder dec 2006,ook niet meer gezien.
Diep triest,dat iemand,dat kan afdwingen:Geen contact meer met je zussen.
We hopen,dat het tij ooit mag keren.
Maar voorzeren is ook zo moeilijk,zij moet met die vreemde man verder en niet wij.
Dus we wachten maar geduldig af.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

Terug naar “Archief”