Waar sta ik voor als (refo) christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Waar sta ik voor als (refo) christen?

Berichtdoor leclerc » 20 jun 2008 12:13

Voor een ieder die niet meer durft te posten vanwege alle enge negatieve reacties een nieuwe kans:
Vertel waarom je ergens voor staat. doe je (refo)testimony.
Niemand valt je aan, want je vertelt waar jij voor staat en dat is een feit.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

pol
Majoor
Majoor

Re: Waar sta ik voor als (refo) christen?

Berichtdoor pol » 20 jun 2008 12:16

leclerc schreef:Voor een ieder die niet meer durft te posten vanwege alle enge negatieve reacties een nieuwe kans:

Denk dat de refo-cultuur heel breed aan het worden is. De ene kijkt wel naar uiterlijkheden zoals bijv. hoed/rok/etc. en de andere niet.
Waar sta ik voor, dat je met mond en hart God looft en belijdt. Wat betreft kleding kijk ik absoluut niet naar uiterlijkheden.

(bedoel je zon soort verhaal leclerc)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 jun 2008 19:37

Hier sta ik voor:

Ik geloof in één God, de almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde, van al wat zichtbaar en onzichtbaar is.

En in één Heer, Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, vóór alle tijden geboren uit de Vader.
God uit God, Licht uit Licht, ware God uit de ware God.
Geboren, niet geschapen, één in wezen met de Vader: door wie alles geschapen is.
Die voor ons mensen en omwille van ons heil uit de hemel is neergedaald.
En het vlees heeft aangenomen door de heilige Geest uit de Maagd Maria: en mens is geworden;
die voor ons ook werd gekruisigd; onder Pontius Pilatus heeft geleden en is begraven.
Ook is hij volgens de schriften verrezen op de derde dag;
Hij is opgeklommen ten hemel; zit aan de rechterhand van de Vader.
En hij zal wederkomen in heerlijkheid om levenden en doden te oordelen.
Hij wiens rijk geen einde zal hebben.

En in de heilige Geest, de Heer die levend maakt;
die voortkomt uit de Vader
die met de Vader en de Zoon samen wordt aanbeden en verheerlijkt;
die gesproken heeft door de profeten.

En in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
Ik belijd één doopsel tot vergeving van de zonden.
En ik verwacht de opstanding van de doden.
En het toekomstig eeuwige leven.
Amen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 jun 2008 21:06

pol schreef:
leclerc schreef:Voor een ieder die niet meer durft te posten vanwege alle enge negatieve reacties een nieuwe kans:

Denk dat de refo-cultuur heel breed aan het worden is. De ene kijkt wel naar uiterlijkheden zoals bijv. hoed/rok/etc. en de andere niet.
Waar sta ik voor, dat je met mond en hart God looft en belijdt. Wat betreft kleding kijk ik absoluut niet naar uiterlijkheden.

maakt me geen ruk uit.
ik zie het meer als een soort voorkom het uithuiltopic voor mensen die het moeilijk vinden dat er kritisch gedaan word op het refo-zijn.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2008 23:07

Optimatus schreef:Hier sta ik voor:

Ik geloof in één God, de almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde, van al wat zichtbaar en onzichtbaar is.

En in één Heer, Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, vóór alle tijden geboren uit de Vader.
God uit God, Licht uit Licht, ware God uit de ware God.
Geboren, niet geschapen, één in wezen met de Vader: door wie alles geschapen is.
Die voor ons mensen en omwille van ons heil uit de hemel is neergedaald.
En het vlees heeft aangenomen door de heilige Geest uit de Maagd Maria: en mens is geworden;
die voor ons ook werd gekruisigd; onder Pontius Pilatus heeft geleden en is begraven.
Ook is hij volgens de schriften verrezen op de derde dag;
Hij is opgeklommen ten hemel; zit aan de rechterhand van de Vader.
En hij zal wederkomen in heerlijkheid om levenden en doden te oordelen.
Hij wiens rijk geen einde zal hebben.

En in de heilige Geest, de Heer die levend maakt;
die voortkomt uit de Vader
die met de Vader en de Zoon samen wordt aanbeden en verheerlijkt;
die gesproken heeft door de profeten.

En in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
Ik belijd één doopsel tot vergeving van de zonden.
En ik verwacht de opstanding van de doden.
En het toekomstig eeuwige leven.
Amen.

Amen broeder!!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jun 2008 00:51

God uit God, Licht uit Licht - de belijdenis dat Vader en Zoon één van wezen zijn, namelijk God.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

corne91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor corne91 » 21 jun 2008 09:38

leclerc schreef:
pol schreef:

maakt me geen ruk uit.
ik zie het meer als een soort voorkom het uithuiltopic voor mensen die het moeilijk vinden dat er kritisch gedaan word op het refo-zijn.

oké dank je. dit is dus wat gedaan wordt op REFOweb? ik zou je nog meer willen zeggen, maar denk dat: spreken is zilver, zwijgen is goud hier goed van toepassing is;)

groet
Those who see Gods hand in everything, better leave everything in Gods Hands...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 jun 2008 10:26

leclerc schreef:ik zie het meer als een soort voorkom het uithuiltopic voor mensen die het moeilijk vinden dat er kritisch gedaan word op het refo-zijn.

Hmm, behoefte aan uithuilen heb ik niet, integendeel. Ik denk eerder dat een echte refo (of beter: christen) de volgende innerlijke houding kan hebben:

1 Joh. 5:19 Wij weten, dat wij uit God zijn, en dat de gehele wereld ligt in het boze.
20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.

Kortom: een christen "weet het" en daar schaamt hij zich niet voor (Rom. 1:16). Daarom: als er iemand kritisch moet zijn, is het wel een christen richting de wereld.
Zo (;)), en nu mogen mensen (of ze zich nu refo of niet-refo noemen) om het hardst gaan roepen dat we daar toch vooral niet zeker over kunnen en mogen zijn en dat we toch vooral niet zo arrogant mogen zijn dat we denken het te weten (alsof daar geen topics vol mee geschreven zijn...) Dat kan dus wel en dat moet ook. Zo niet, dan valt er pas echt wat te huilen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 21 jun 2008 10:57

Waar sta ik voor?
Ik sta voor een persoonlijke relatie met Jezus Christus omdat de heilige Geest mij door Jezus Christus de toegang heeft verschaft tot de Vader.

Alles is uit Hem, door Hem en tot Hem.

Door Hem mag ik een mooi mens zijn met al mijn mankementen, zelfs met mijn geaardheid.

Want zo is er dan geen verdoemenis voor die in Christus Jezus zijn!!!

Dat er over bijzaken tegenwoordig verschillend wordt gedacht is iets dat we beter kunnen accepteren. Het gaat om de cruciale vraag: Maar jij, wie zeg jij dat Ik ben!

Ik hoop en bid iedereen toe dat hij of zij daar een antwoord op gaat vinden. Dan vallen alle uiterlijkheden weg.

In hoofdzaken EENHEID
In bijzaken VRIJHEID
En in alles de LIEFDE!

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 21 jun 2008 22:34

corne91 schreef:
leclerc schreef:
pol schreef:

maakt me geen ruk uit.

oké dank je. dit is dus wat gedaan wordt op REFOweb? ik zou je nog meer willen zeggen, maar denk dat: spreken is zilver, zwijgen is goud hier goed van toepassing is;)

groet

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Juist nu door verschillenden geklaagd worden dat Refo-Web niet meer Refo zou zijn bied dit topic hun de kans om eens te vertellen waar ze voor staan. Wellicht zo het echte refo gehalte op te krikken etc.
Dan hoeft er inderdaad niet meer uitgehuild worden in dat andere topic.

Riska

Berichtdoor Riska » 22 jun 2008 12:14

Of het 'refo' is weet ik niet. Wel dat het christen-zijn heet...

Vraag 1 van zondag 1 van de Heidelbergsche Catechismus:

Wat is uw enige troost, zowel in leven als in sterven?

Dat ik met lichaam en ziel zowel in leven als in sterven niet mijzelf toebehoor, maar het eigendom ben van mijn getrouwe Heiland Jezus Christus.
Hij heeft met zijn kostbaar bloed voor al mijn zonden volkomen voldaan en mij uit alle heerschappij van de duivel verlost. Hij waakt met zoveel zorg over mij dat zonder mijn hemelse Vader geen haar van mijn hoofd kan vallen, ja zelfs dat alle dingen mij tot mijn heil mogen dienen.
Daarom verzekert Hij mij ook dor Zijn Heilige Geest van eeuwig leven en maakt mij van harte bereid om voortaan voor Hem te leven.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 23 jun 2008 10:55

< ellende - verlossing - dankbaarheid >
< genade >
< in zonde ontvangen en geboren >
< navolging >
< het Woord >

wat voor mij overlbijft zjin slechts die begrippen. Als codes om opnieuw toe te passen in de existentiele opensource community.
Laatst gewijzigd door scape op 23 jun 2008 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 23 jun 2008 11:34

Zou je die laatste drie woorden voor het grote publiek maar speciaal vooral voor mijn persoontje ook in Achmed & Fatima-taal kunnen verwoorden?
:wink:

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 27 jun 2008 18:55

Leest de Bijbel, de belijdenisgeschriften en de werken van Kuyper en men kent mijn overtuiging; oftewel Gereformeerd met een hoofdletter G.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 28 jun 2008 10:23

Giovannino schreef:Zou je die laatste drie woorden voor het grote publiek maar speciaal vooral voor mijn persoontje ook in Achmed & Fatima-taal kunnen verwoorden?
:wink:

Neem het even niet te lettelijk. Maar tel de betekenins en inhoud van de woorden bij elkaar op.

Terug naar “Archief”