Funlover schreef:henkie schreef:Funlover schreef:Ik heb geen zin om alle bladzijden door te lezen...
Maar ik ben het met lammetje eens, Refoweb is geen refoweb meer....
Het is anders geweest, en er zijn idd ergere tijden geweest, maar het ontneemt mij ook de lust om aan discussie mee te doen, ik vind het uberhaupt al erg dat er over bepaalde zaken gediscuseerd word....!
Blijkbaar is RefoWeb een enorm leuk forum voor Refo's en niet Refo's....maar is dit de insteek van RW?
Met alle respect, maar ik loop zo even snel je eerste 200 posts na maar zie vrijwel alleen slowchat. Over welke discussies heb je het precies?
Idd daar kan ik lekker slowen, ik volg een heleboel ondertussen maar zeg niets....
Ik ben meer van het meeleestype, maar als ik denk aan de topics over seks voor het huwelijk, wel of geen kinderen en dat is nog maar een kleine greep.
Tuurlijk mag er gediscuseerd worden maar er word ongelovelijk veel onderuit gehaald, steken onder water gegeven en niet aardig gedaan....! Mensen worden veroordeeld om hun opvattingen, terwijl die vaak juist reformatorisch zijn.
Maar goed, ik weet niet of het perse aan RefoWeb ligt, het is gewoon de hele cultuur, alles moet leuk zijn en kunnen tegenwoordig. Enkele voorbeelden:
Als we het maar naar ons zin hebben, en kunnen doen waar we zelf zin in hebben.
Als je het niet meer leuk vind bij je vrouw dan zoek je toch een andere? Als je het in de kerk niet meer naar je zin hebt, dan zoek je toch een kerk die bij je past?
Als jij zin hebt om seks te hebben, wie houd je dan tegen?
Het draait allemaal om het individualisme, maar dat was al algemeen bekend.
Ook doet het me gigantisch pijn dat de bijbel vaak erg verdraaid word en er interpretaties worden gegeven die duidelijk niet in de bijbel staan.Ik wil niemand schuldig noemen, want allicht zal ik daar zelf ook schuldig aan zijn, omdat dat heel vaak gebeurt. Maar soms is het zo overduidelijk neit bijbels en dat gaan dan als bijbels door....
Maar goed, dit zijn maar gewoon wat gedachtenspinsels, en ze zijn nog vrij zwak uitgedrukt, ik weet gewoon even niet hoe ik het helder en duidelijk moet verwoorden.....
Een deel van jouw verhaal is gewoon waar. Soms worden dingen heel erg verdraaid.
Zou het alleen op refoweb zo zijn? Nee. Op andere (reformatorisch)
christelijke forums kom je het ook tegen. Ook onaardige opmerkingen,
en onfatsoen.
Het idee wat bij boven komt: degenen die willen leven met de normen en
waarden, zoals die bijv. 30 jaar gelden nog golden, laten niet meer (of
weinig) van zich horen. Heb dan ook de moed om voor je principes uit te
komen. (Zie ook 2 Tim 3 : 13 - 17.) Of mag dat niet gevraagd worden?
En, er zijn ook nog heel wat anderen, die wel andere ideeen hebben,
maar waar op een genuanceerde en nette wijze mee gediscuseerd kan
worden. Het blijkt dat de jeugd anno 2008 niet meer akkoord gaat
met het klakkeloos aannemen van tradities. Het waarom moet ook
enigzins duidelijk en begrijpelijk zijn. Het moet een grond hebben.
Dus, al discuserende, het fundament zoeken en verstevigen kan
soms goed zijn.
Bovendien, principes, ze kunnen een middel zijn tot behoud, en tot
een goede weg. Maar het doel is dat mensen komen tot kennis van de
waarheid (1 Tim. 2 : 4), en tot het geloof, al is dat ook heel klein (Math.
10 : 42).