Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2008 13:15

Heeft er iemand een tip om speelgoed te wassen? Ik deed de duplo enzo altijd in een kussensloop, maar op de een of andere manier blijft dat niet zitten en ligt alle duplo door de wasmachine...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jun 2008 13:17

Hebben jullie dat nou ook van die dagen dat je heel de dag loopt te werken en te rennen en er blijft werk komen. Het lijkt vandaag wel of ik niet klaar kom met dat geboen. Heb de zolder en de bovenverdieping al gedaan. Nu de kamer nog, eten koken, was en strijk en de tuin.
Huisvrouwenburnout :shock:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2008 14:08

Saskia schreef:Heeft er iemand een tip om speelgoed te wassen? Ik deed de duplo enzo altijd in een kussensloop, maar op de een of andere manier blijft dat niet zitten en ligt alle duplo door de wasmachine...

ik stik de sloop altijd ff dicht met naaimachien

@ Pol, alles hoeft vandaag toch niet gedaan? morgen gaat het regenen en het zou zo jammer zijn als je je dan verveelt

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jun 2008 14:57

*Annet* schreef:
Saskia schreef:Heeft er iemand een tip om speelgoed te wassen? Ik deed de duplo enzo altijd in een kussensloop, maar op de een of andere manier blijft dat niet zitten en ligt alle duplo door de wasmachine...

ik stik de sloop altijd ff dicht met naaimachien

@ Pol, alles hoeft vandaag toch niet gedaan? morgen gaat het regenen en het zou zo jammer zijn als je je dan verveelt

Morgen vervelen:
naar de winkel voor wek. boodschappen
bed in mekaar zetten Rianne
en er is braderie.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 jun 2008 15:20

Pfffff hier is de diepvries weer ontzien van zijn ijslaag, zijn alle lades bekeken en 'gewogen', opnieuw ingepakt en gesorteerd. Wat een rotwerk zeg, en wat zitten er leuke onverwachte dingen in zo'n diepvries :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jun 2008 16:30

pol schreef:Hebben jullie dat nou ook van die dagen dat je heel de dag loopt te werken en te rennen en er blijft werk komen. Het lijkt vandaag wel of ik niet klaar kom met dat geboen. Heb de zolder en de bovenverdieping al gedaan. Nu de kamer nog, eten koken, was en strijk en de tuin.

Jep Pol, dat herken ik. Ik loop sinds maandag al achter alles aan en er komt alleen maar meer bij. Ik ga 's avonds pas om half tien zitten...en dat is zonder baby!! Het wordt alleen nog maar erger!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jun 2008 18:23

LauraC schreef:
pol schreef:Hebben jullie dat nou ook van die dagen dat je heel de dag loopt te werken en te rennen en er blijft werk komen. Het lijkt vandaag wel of ik niet klaar kom met dat geboen. Heb de zolder en de bovenverdieping al gedaan. Nu de kamer nog, eten koken, was en strijk en de tuin.

Jep Pol, dat herken ik. Ik loop sinds maandag al achter alles aan en er komt alleen maar meer bij. Ik ga 's avonds pas om half tien zitten...en dat is zonder baby!! Het wordt alleen nog maar erger!!

Erg is dat he, en hier lopen 2 peuters heel de dag achter me aan te sjokken.... en als ze even lief spelen en je brengt een wasmand boven staan ze op de trap: mama waar ben je nou?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2008 19:38

pol schreef:
LauraC schreef:

Erg is dat he, en hier lopen 2 peuters heel de dag achter me aan te sjokken.... en als ze even lief spelen en je brengt een wasmand boven staan ze op de trap: mama waar ben je nou?

dit vind ik ook zooooooooooo walgelijk irritant aan kinderen, of zit ik ff achter de pc zegt de oudste: je zit ook altijd achter de computer, verslaafd zeker? Mag ik pas tijd voor mezelf als ze op bed liggen ofzoow?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jun 2008 19:44

@ Annet: die oudste van jou heeft het aardig door he :) Waar halen ze het vandaan?!? Ik heb wel een beetje het idee dat dat zo is hoor, dat je pas tijd voor jezelf mag hebben als je klaar bent met voor iedereen zorgen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2008 19:56

Daarom ben ik soms blij als ik om iets simpels weg moet, kan ik de boel de boel laten en kom ik thuis in een redelijk opgeruimd huis.

Morgen een tupperware party :| ik mag even weg \:D/

moet ik voor iemand nog wat meenemen? :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 jun 2008 13:08

als ik wegga dan kan ik er zelf voor zorgen dat het netjes is, want anders kom ik nog net zo thuis als dat ik weg ben gegaan.

@ Saskia, je kan ook een knoop in de sloop leggen of er een elastiekje om heen doen of met een veter de sloop dicht binden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jun 2008 13:14

Zo, alles is weer gestreken, echt een enorme berg. toch wel fijn.
Ideaal trouwens, die droger. Ik wilde alles strijken, en er hing nog wat aan de rek, wat niet helemaal droog was. Snel even in de droger, en daarna was het zo netjes, dat ik het echt niet hoefde te strijken. Ideaal toch wel :) (al gebruik ik hem echt alleen in geval van nood en soms voor de handdoeken).
Zo nog even het huis stofzuigen, en dan komt het verder na het weekend wel. We zijn er vant weekend toch niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jun 2008 13:15

*Annet* schreef:
pol schreef:
LauraC schreef:

dit vind ik ook zooooooooooo walgelijk irritant aan kinderen, of zit ik ff achter de pc zegt de oudste: je zit ook altijd achter de computer, verslaafd zeker? Mag ik pas tijd voor mezelf als ze op bed liggen ofzoow?

flashback :mrgreen:
Mijn moeder nam vroeger 1 uur in de week voor zichzelf. Op zaterdagmiddag/begin van de avond ging ze in bad met een boek. Mijn broers en ik zaten voor de badkamerdeur op haar te wachten. het was namelijk erg ongezellig beneden zonder haar.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jun 2008 13:15

wat heb jij nou toch voor een vent! :mrgreen:

legt hij wel de kinderen in bed of zelfs dat niet? ongewassen enzo zeker?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 jun 2008 13:22

@rosekapje: ik ga die veter maar eens proberen, want een knoop werkt niet. Goed idee ;)

Terug naar “Archief”