Moderator: Moderafo's
LauraC schreef:Een stel bij ons uit de kerk trouwde afgelopen juni en kregen in april een kindje. Beiden student, in een vreemd land (ze kwamen uit de VS). Ging prima. Vader deed al zijn examens en verslagen etc, en kwam dan thuis om zijn vrouw af te lossen die dan haar opdrachten ging maken.
MissF schreef:En trouwens, ik vind het meest rare in de refo gezindte dat je moet trouwen als je zwanger bent. Dat vind ik zoiets onbegrijpelijks. Waarom moet dat? Denk alsjeblieft goed na voor je trouwt, en ik geloof dus absoluut niet dat een 16 jarig meisje,al is ze nog zo voor voor haar leeftijd, serieus kan beslissen dat ze op dat moment trouwt met haar vriendje en voor altijd bij hem zal blijven tot de dood hen scheidt zeg maar.
Zeg dan alsjeblieft als ouders dat je er alles aan doet om het meisje (of de jongen) een fijne toekomst te geven, en dat ze samen in de moeder- en vaderrrol moeten groeien, ipv te trouwen en meestal 4 a 5 maanden later ook weer papa en mama te worden
Evelien schreef:esli schreef:Getrouwd zijn en studeren gaat prima samen!!!
soms wel ja. Maar als er nou een kindje komt?
Lorijntje schreef:Naar aanleiding van het soa-topic. Ik verbaas me over het aantal jonge meisjes die zwanger worden en zogezegd moeten trouwen. Is er te weinig aandacht en voorlichting mbt seksualiteit? Gaan ouders en school er vanuit dat christelijke jongeren geen seksuele contacten hebben?
Is dit naief gedacht en moeten we als scholen toch condoomgebruik etc meenemen in de biologieles?
Ben benieuwd wat jullie hiervan denken!!
The Engineer schreef:Lorijntje schreef:Naar aanleiding van het soa-topic. Ik verbaas me over het aantal jonge meisjes die zwanger worden en zogezegd moeten trouwen. Is er te weinig aandacht en voorlichting mbt seksualiteit? Gaan ouders en school er vanuit dat christelijke jongeren geen seksuele contacten hebben?
Is dit naief gedacht en moeten we als scholen toch condoomgebruik etc meenemen in de biologieles?
Ben benieuwd wat jullie hiervan denken!!
Ben je nou echt zo blind? Wat de oorzaak ook zij, ouders en scholen verzuimen het om seksuele voorlichting te geven. Mijn vriendin krijgt het nu pas op het Mbo!!!! En alleen omdat het een zorgopleiding is.
Haar ouders, de basisschool en de middelbare school hebben er met geen woord over gerept. (Eben-haezer in Barneveld en Van Lodenstein in Hoevelaken).
Ik heb eens een verhaal gehoord van een refo meisje die zag hoe een paard het deed. Toen ze aan dr pa vroeg wat dat was, kreeg ze straf!!
Ik denk inderdaad dat men ervanuitgaat dat men het gewoon niet doet, en sluit dus de ogen voor de werkelijkheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten