Niet gepland ongehuwd zwanger in de reformatorische gezindte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2008 15:22

Saskia schreef:Ja, dat is zo, volgens mij worden elke drie jaar de meisjes een maand eerder ongesteld (of zoiets, er is wel een cijfer voor)

Honderd jaar geleden werden meisjes gemiddeld op hun 18de voor het eerst ongesteld...

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 jun 2008 15:27

ik heb er nog niet eens wat op tegen dat jongens en meisjes eerder seks hebben. maar trouw dan aub van te voren even.. en ga niet verder leren maar werken.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jun 2008 15:41

DesertRose schreef:ik heb er nog niet eens wat op tegen dat jongens en meisjes eerder seks hebben. maar trouw dan aub van te voren even.. en ga niet verder leren maar werken.

Zit wat in, maar als ik het nu over trouwen heb, zijn de reacties vaak al van:
- Nu al?
- Zo, heb je al plannen dan?
- Zou je niet nog een jaartje wachten?
- Weet je het wel zeker?

Enz..enz..enzz

Als ik eerlijk antwoord zou geven, waren wij allang getrouwd, maar ja, er komt meer bij kijken dan alleen de liefde en het verlangen naar elkaar.
Maar goed...daardoor wordt er dus ook niet snel getrouwd, maar het verlangen is er wel, blijft er en wordt steeds meer.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jun 2008 15:50

DesertRose schreef:ik heb er nog niet eens wat op tegen dat jongens en meisjes eerder seks hebben. maar trouw dan aub van te voren even.. en ga niet verder leren maar werken.

Trouwen vind ik niet iets wat je zomaar even doet. Ook niet als de behoefte aan seks groot wordt. Zoek dan samen naar de weg waar je beide goed in voelt.

Trouwen is niet een toestemming halen om maar met elkaar het bed in te kunnen duiken. Dan denk je mij inziens toch te makkelijk over trouwen, voor mij is wel even heel iets meer.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2008 16:02

Eens met Gerdien. En bovendien: studeren is juist goed voor je toekomst.. ook voor je gezamenlijke toekomst!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 jun 2008 16:36

Dat is juist het probleem.

Iedereen wil tegenwoordig carriere maken. Zonder een diploma kom je nauwelijks meer aan de bak. Dus (lang) studeren is noodzakelijk. Daardoor heb je geld te kort om te trouwen en een huisje te kopen. En dat heb je toch wel nodig als je een kind krijgt. Want als je sex hebt is er altijd de mogelijkheid dat je zwanger wordt.

Daarnaast vindt ik dat als je 16 bent je nog niet echt volwassen bent. Dus als je dan trouwt, kind krijgt en dat moet gaan opvoeden ben je daar nog niet echt rijp voor.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 18 jun 2008 16:43

LeChat schreef:Eens met Gerdien. En bovendien: studeren is juist goed voor je toekomst.. ook voor je gezamenlijke toekomst!

Dit vind ik zelf ook heel belangrijk. En zoals eerder iemand al zei is het helemaal niet zo dat seks op nummer één in je relatie moet staan! Het is een onderdeel van je relatie!

Studeren is voor de vrouw net zo belangrijk als voor de man!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jun 2008 16:44

ring schreef:
LeChat schreef:Eens met Gerdien. En bovendien: studeren is juist goed voor je toekomst.. ook voor je gezamenlijke toekomst!

Dit vind ik zelf ook heel belangrijk. En zoals eerder iemand al zei is het helemaal niet zo dat seks op nummer één in je relatie moet staan! Het is een onderdeel van je relatie!

Studeren is voor de vrouw net zo belangrijk als voor de man!

En als je nou allang uitgestudeerd bent?
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jun 2008 16:45

*oren klapperen*
Het huwelijk is geen antwoord op seksuele frustratie zeg! Als je dat denk kom je bedrogen uit als je eenmaal getrouwd bent. En wat denk je wat al die snel gesloten huwelijken doen met het aantal echtscheidingen in de ref.gezindte? Uitgew*pt?? Dan zoek je toch een ander? Je was immers toch alleen maar getrouwd voor de seks :x

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 18 jun 2008 16:48

En als je nou allang uitgestudeerd bent?[/quote]

Dan is je studie geen belemmering meer om te trouwen maar moet je er net zo goed wel klaar voor zijn! :wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jun 2008 16:48

LauraC schreef:

*oren klapperen*
Het huwelijk is geen antwoord op seksuele frustratie zeg! Als je dat denk kom je bedrogen uit als je eenmaal getrouwd bent. En wat denk je wat al die snel gesloten huwelijken doen met het aantal echtscheidingen in de ref.gezindte? Uitgew*pt?? Dan zoek je toch een ander? Je was immers toch alleen maar getrouwd voor de seks :x

Waar baseer je dat op? Ik ken genoeg huwelijken die uitgelopen zijn op een echtscheiding, maar echt niet omdat ze te snel getrouwd waren..
Afbeelding

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 jun 2008 16:49

Dippie schreef:En als je nou allang uitgestudeerd bent?

Het ging over trouwen op vroege leeftijd. Meestal ben je op je 15e/16e nog niet allang uitgestudeerd lijkt me.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jun 2008 16:54

Dippie schreef:
LauraC schreef:

*oren klapperen*

Waar baseer je dat op? Ik ken genoeg huwelijken die uitgelopen zijn op een echtscheiding, maar echt niet omdat ze te snel getrouwd waren..

Nee, dat bedoel ik juist: als mensen scheiden als ze elkaar voor het trouwen al jaren kenden, kun je je alleen maar voorstellen wat er kan gebeuren als mensen elkaar slechts 3 maanden kennen en dan gaan trouwen.
Ik bedoel, ik ben zelf geen goed voorbeeld hoor. Mijn man en ik waren na 7 maanden verloofd en 5 maanden daarna getrouwd en we zijn nog steeds erg gelukkig samen. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn, zeker niet als seks je enige basis is voor je huwelijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2008 16:57

en voor degene die niet kunnen studeren?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jun 2008 17:21

als je werkt gewoon blijven werken, zeker als leren niet lukt.

Alleen nu wordt het punt uit z'n verband gehaald vind ik. Desertrose schreef dat je maar meot stoppen met leren en moet gaan werken zodat je kan trouwen en seks kan gaan hebben. Op deze kortzichtige manier loop je de belangrijkheid van een eventuele studie voorbij. Dat zegt niet dat iedereen maar moet studseren want dat is goed voor je relatie, maar je studie vergooien voor je realtie is zeker niet goed.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”