Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jun 2008 13:00

Voor corsages moet je gewoon meer bloemenwinkels afgaan. Mijn zus betaalde 8 euro p.s. wij maar 2,50 ofzo. Daar maak ik ze iig niet zelf voor.
Net als een boeket, die van mij was 30 euro. In een andere winkel 150, exact hetzelfde.

Wat je er tussendoor moet doen, weet ik niet. Wij zijn tussen het gemeentehuis en de kerkdienst naar de dinerlocatie gegaan, daarhadden we een aparte zaal om koffie enzo te drinken. Dat was erg gezellig, lekker met alleen de daggasten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 17 jun 2008 14:22

Waarom dragen mensen op bruiloften eigenlijk corsages? Ik snap dat het leuk is om veel bloemen op je bruiloft te hebben, maar waarom dan alleen de daggasten? En waarom de mannen 'm rechtop en vrouwen op de kop? (of andersom ;/)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jun 2008 14:55

Je kunt de kerkdienst ook aan het begin van de avond doen, dan kunnen veel meer mensen komen :-D

Mijn trouwboeket kostte iets van 80 euro, maar het was wel een uniek boeket helemaal op mij afgestemd :) Ik ben er nog steeds heel blij mee, heb er een enorme foto van in onze huiskamer gehangen.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jun 2008 15:12

Ik vind een corsage wel feestelijk staan! MissF, dat scheelde ook een hoop met die van je zus! Moeten we toch maar is verder zoeken....want kvraag me idd af of ik het voor 2,5 wel zelf kan maken.

We kunnen idd ook gewoon naar de dinerlocatie gaan, maar kvind het wel leuk om iets origineels te doen.
Kzag trwns dat je ook kan trouwen in het Openlucht Museum in Arnhem. Wel leuk idee, maar ik keek ff naar de menu's: de meest aparte dingen! Daar hoef ik echt niet mee aan te komen bij mn familie, en ook niet bij mn vriend. Haha, dan eet niemand wat!

Hoe kwamen jullie verder aan (goedkoop) trouwvervoer?

(sorry voor mn vele vragen...)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jun 2008 15:24

trouwboeket weet ik niet hoeveel die gekost heeft corsages waren 1.75 en die voor de ouders 2.50 en voor mijn man 4 euro of zo

Wij hebben de overburen gevraagd voor ons trouwvervoer (die hebben mijn ouders 25 jaar ook gereden).
Wij hebben rondgekeken voor een auto maar oude reden bijna niet in de winter of alleen voor heel veel geld. En heel veel kleuren stonden niet bij mijn trouwjurk. Dus is het een zwarte BMW geworden.

Mijn boeket heb ik ook zelf samen gesteld dus met roze en was helemaal naar mijn zin en nu staat hij nog steeds opgedroogd in de woonkamer.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jun 2008 16:16

Wij doen 't zonder corsages, dan maar wat minder feestelijk.. maar veel gasten klagen anders ook over gaten in hun kleding of vlekken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 17 jun 2008 16:23

Moet je corsages doen met van die sterke magneetjes ipv speldjes: ideaal!! Geen gepruts dat ze niet goedzitten én geen gaatjes in je kleren... :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jun 2008 16:34

Alleen kunnen ze dan nog vlekken geven... :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 17 jun 2008 16:40

88alries88 schreef:
Hoe kwamen jullie verder aan (goedkoop) trouwvervoer?

Als je iemand kent of in de familie hebt die een dikke bmw of mercedes bezit in een mooie kleur vraag je gewoon of je die mag lenen. Je vraagt een broer/neef/vriend als chauffeur. Je geeft beiden een mooi cadeau aan het einde van de dag en je bent heerlijk goedkoop uit.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 jun 2008 16:41

Hippieblijhoofd schreef:Waarom dragen mensen op bruiloften eigenlijk corsages? Ik snap dat het leuk is om veel bloemen op je bruiloft te hebben, maar waarom dan alleen de daggasten? En waarom de mannen 'm rechtop en vrouwen op de kop? (of andersom ;/)

Goede vraag. Ik doe mijn corsage altijd in mijn haar. Manlief weigert om met bloemen aan zijn lijf te lopen, dus van die van hem maak ik altijd een armband. Lintje eraan en klaar :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 jun 2008 16:44

kirsten schreef:Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe oud was jij toen je trouwde Galateia?

Ik was net 4 weken 19 :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jun 2008 17:37

Galateia schreef:
kirsten schreef:Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe oud was jij toen je trouwde Galateia?

Ik was net 4 weken 19 :mrgreen:

He, ik ook zo'n beetje :mrgreen: Mijn man grapt nog weleens over zijn kindbruidje :wink:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 jun 2008 17:43

Onze corsages waren ook iets van 2 euro per stuk volgens mij. Mijn 'trouwboeket' was volgens mij 30 euro, maar dat waren gewoon lange kalla's met groene lange slierten. ik hou helemaal niet van zo'n boeket. Ik ben daar wat te 'stoer' voor denk ik. Maar omdat bloemen wel leuk zijn hebben we het zo opgelost.

We hadden de kever van mijn neefje als trouwvervoer. (@liefie heb je gekeken of de auto bij je jurk past? grappig, dat zou dus geen moment bij mij opkomen). Mijn neefje was ook chauffeur dat is dus goedkoop!

Wij hebben tussen gemeentehuis en kerk, een boottocht gedaan en een high tea op het strand van Katwijk, was allebei erg leuk. Keihard over het strand rennen in trouwjurk scheen redelijk uniek te zijn :)

@88Alries, een vriendin van mij trouwde in Ede en ergens daar in de buurt hebben wij op hun bruiloft boerenmidgetgolf gedaan. Dat was ook een leuke eet/feest/receptie lokatie, zat nog een soort van klein museumpje bij enzo. Dat was echt wel orgineel en erg leuk, en het eten was gewoon prima maar niet heel exotisch. Als je daar wat meer van wil weten moet je het maar even laten weten dan zoek ik even uit waar dat was.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jun 2008 18:21

esli schreef:
@88Alries, een vriendin van mij trouwde in Ede en ergens daar in de buurt hebben wij op hun bruiloft boerenmidgetgolf gedaan. Dat was ook een leuke eet/feest/receptie lokatie, zat nog een soort van klein museumpje bij enzo. Dat was echt wel orgineel en erg leuk, en het eten was gewoon prima maar niet heel exotisch. Als je daar wat meer van wil weten moet je het maar even laten weten dan zoek ik even uit waar dat was.

Is dat toevallig de Weistaar in Maarsbergen?

Ik had op een site aangegeven dat we een keer gaan trouwen binnen een jaar, kreeg ik van een heel lekker restaurant een dinerbon! De Mof in Leusden, dus wij gaan daar donderdagaaf gratis uit eten!:D

Ik dacht serieus dat een corsage minstens 4/5 euro was! :?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jun 2008 18:23

Ik heb echt geen benul van prijzen blijkt dus...30 euro voor een bruidsboeket...dacht dat het 100 zou zijn! (en dan zit ik nog wel op internet naar prijzen te zoeken...:()
Hebben jullie trouwens onderhandeld bij de feestlocatie? En kon je alles aan je eigen wensen aanpassen?

Terug naar “Archief”