Toen kwam Jezus vanuit Galilea naar de Jordaan om door Johannes gedoopt te worden. 14 Maar Johannes probeerde hem tegen te houden met de woorden: ‘Ik zou door u gedoopt moeten worden, en dan komt u naar mij?’ 15 Jezus antwoordde: ‘Laat het nu maar gebeuren, want het is goed dat we op deze manier Gods gerechtigheid vervullen.’ Toen stemde Johannes ermee in. 16 Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, opende de hemel zich voor hem en zag hij hoe de Geest van God als een duif op hem neerdaalde. 17 En uit de hemel klonk een stem: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.’
Hallo mensen! Ik was zaterdag bij de EO jongerendag. Was na de pauze weg ivm de pokkeherrie:P
Maargoed!
De eerste spreker had het o.a. over de bovengenoemde tekst, met name het laatste gedeelte. Waar God de Vader tegen Zijn Zoon zegt: ‘dit is Mijn geliefde Zoon, in Hem vind Ik vreugde’.
De spreker maakte ervan: ‘dit is Mijn geliefde Kind, in Hem vind Ik vreugde’.
Met een uitleg erachter: wij zijn allemaal Gods kinderen, dus God zegt ook tegen ons: ’in jullie vind Ik Mijn vreugde’. Vandaar het thema van de dag, ondersteboven!
De Statenvertaling zegt: En ziet, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb! Dus het lijkt me nogal Bijbels als we niet de vertaling naar onszelf maken, maar naar Hem, tegen Wie God de Vader het had.
Reacties graag!
Wie waren op de eojongerendag aanwezig? Dezelfde spreker had armbandjes uit laten delen. Met aan het eind van de preek, zei hij… wij moeten Jezus aannemen, pak je armband en doe hem om, met z’n alle tegelijk. Maar kan dat? Armbandje om en we zijn zalig? En terwijl ik ook zie dat het grote deel van de jongeren nog eens lekker mee gaat stampen op ‘muziek’?
Ik had het gevoel dat de meeste van de jongeren niet voor God kwamen, maar voor het losgaan en het feesten met de muziek. Wat doet Valirio dan ook op een christelijke ‘bijeenkomst’? terwijl hij, zag ik later op tv, niet in God geloofde, maar in zichzelf?
Zomaar paar dingen, er zijn er nog meer.
Ik zie naar jullie reacties uit!
Groetjes Corné91