Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jun 2008 12:22

ik moet vanavond van 8 tot 11 werken. AL ga ik gewoon om 7 uur beginnen ben ik lekker op tijd thuis krijgen een heel weekend mijn puber zusje en der hartvriendin te logeren dus dat zal dolle pret worden :lol:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 jun 2008 12:23

Najah...dat in de pyjama helpen lukt geheid niet bij iedereen ;-) Maar bij sommige mensen móét het gewoon, want onze afdeling is in 2en gdeeld...13 PG-bewoners, en 17 verzorgingshuisbewoners, en op de PG hoort er gewoon 24 uur iemnd aanwezig te zijn, en als dan de nachtdienst vanavond/vannacht nog paar mensen in pyjama moet helpen etc, dan duurt dat allemaal veel te lang,en dan weet je niet wat je aan gaat treffen op de PG ;-) Aangezien onze mensen op de PG nogal 'spokers' zijn, en de mensen die 't meest 'spoken' hebben wel bed-alarm, maar dan nog, voor je een x trug bent op de afdeling kunnen ze allang van alles gedaan hebben....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 jun 2008 14:31

Ja :shock: ik was bijzonderheden aan het rapporteren in de pc, had m'n pieper bij me en stond vlakbij het apparaat waar de piepers op geregistreerd worden. Ik zie het bedalarm (sensor) afgaan, ik liep er naar toe (was op dezelfde verdieping, helemaal beneden, moest alleen een deur door) en ja hoor ze was al helemaal naar achteren gelopen en was in de personeelstoilet aan het schoonmaken :mrgreen: hoewel ik het heel lief vond heb ik haar maar teruggestopt :roll:

mijn collega (nachtbroeder) had ooit bij een vrouw (inmiddels overleden) een emmer met een mop gepakt en prompt begon ze te dweilen :shock: ze spookte ook heel erg en ze hield van beetpakken, en rommelen. Dus ze begon de hele vloer te dweilen... :roll: meningen waren er echter wel duidelijk over verdeeld.
1. Dat doe je toch niet? :shock:
2. Als ze klaar is met dweilen en moe is geworden kan je haar heel makkelijk weer op bed liggen en slaapt ze.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 jun 2008 11:39

ik had gisteren in m'n avonddienst ook weer wat :shock: collega had niet overgedragen dat iemand was overleden...
ik kom op de kamer om vuile vaat op te halen (had kleinzoon gevraagd) en ik zie die vrouw liggen. Ik dacht nog: het bedhek moet omhoog! (ze lag altijd in bed vanwege ziekte) maar ik dacht laat ik maar niets zeggen... heel gek. Ik dacht toen ik nog een keer keek: Ze ligt er wel heel stil bij...
TOtdat ik vroeg wanneer ze was overleden, op dat moment besefte ik dat ze dus echt was overleden...

ik heb gewoon staan janken in de lift... grr dat hadden ze wel ff mogen zeggen :x :shock: :x :shock:

lees ik de rapportage door: vrouw op mijn afdeling heeft hartfalen! Heb ik een tijdje geleden in de agenda gezet of ze een afspraak wilden maken met de huisarts (ik mag dat zelf niet doen als 1ste jaars leerling) en daar is nooit op gereageerd... pffff wat is het leven als leerling af en toe zwaar... ik voelde mij op dat moment zwaar ondergewaardeerd... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 12:01

Dat zijn punten waar ik ook tegen aanloop hoor en ik ben eerst verantwoordelijke.

Dat een overlijden niet is overgedragen, dat is wel enorm super slecht zeg!! Ik zou me rot schrikken als ik een kamer binnen kom en die persoon ligt daar opgebaard.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jun 2008 12:37

zo, geen wonder dat mensen niet meer naar het verzorgingshuis of verpleeghuis willen en zolang mogelijk thuis willen blijven wonen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 13:06

kwebbel schreef:mijn collega (nachtbroeder) had ooit bij een vrouw (inmiddels overleden) een emmer met een mop gepakt en prompt begon ze te dweilen :shock: ze spookte ook heel erg en ze hield van beetpakken, en rommelen. Dus ze begon de hele vloer te dweilen... :roll: meningen waren er echter wel duidelijk over verdeeld.
2. Als ze klaar is met dweilen en moe is geworden kan je haar heel makkelijk weer op bed liggen en slaapt ze.

ik lees dit nu pas.

Vind dit echt enorm verwonderlijk om te lezen als ik eerlijk ben.
Vragen ze dan ook aan de familie waar zij voor kiezen? Als je zo iets niet voor durft te stellen of te vertellen weet je dat het niet goed is en je het niet moet doen. Ik zou het de familie niet voor durven leggen of het moet wel een hele makkelijke familie zijn die alles goed vinden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jun 2008 17:47

Tjonge, bij ons 1 collega tijdelijk uit de running omdat ze geopereerd is, die diensten zijn eindelijk met zeer veel moeite opgelost, word ik vandaag gebeld dat een andere collega naar huis is gegaan en waarschijnlijk voorlopig of helemaal niet terugkomt, die had erg vel agressie incidenten meegemaakt en zit er helemaal doorheen.
Morgen los ik haar dienst op, maar verder is het een enorm probleem, want er IS gewoon niemand...
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jun 2008 19:12

Gerdien B. schreef:
kwebbel schreef:mijn collega (nachtbroeder) had ooit bij een vrouw (inmiddels overleden) een emmer met een mop gepakt en prompt begon ze te dweilen :shock: ze spookte ook heel erg en ze hield van beetpakken, en rommelen. Dus ze begon de hele vloer te dweilen... :roll: meningen waren er echter wel duidelijk over verdeeld.

ik lees dit nu pas.

Vind dit echt enorm verwonderlijk om te lezen als ik eerlijk ben.
Vragen ze dan ook aan de familie waar zij voor kiezen? Als je zo iets niet voor durft te stellen of te vertellen weet je dat het niet goed is en je het niet moet doen. Ik zou het de familie niet voor durven leggen of het moet wel een hele makkelijke familie zijn die alles goed vinden.
ik ben blij dat je eerlijk bent :wink: familie is over bovenstaande nooit ingelicht. Je moest eens weten wat er allemaal verzwegen wordt.......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 jun 2008 19:15

mensen moesten is weten hoe er met hun familieleden omgesprongen wordt. gelukkig hebben wij een team wat echt gaat voor het respect van de bewoners. Ow nee... clienten moeten we ze tegenwoordig noemen :roll:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 jun 2008 19:54

aaaah vanmorgen wsa ik nog niet al te goed wakker, had mn humeur nog niet helemaal op en top...Had al m'n moed bij elkaar geraapt om naar een bewo... ehh client te gaan die té graag moppert enzo, nooit is iets goed... Dus ik bel aan, doe de deur open, zit ze al op de rand van het bed; Ha meisje! Je bent er weer! Wat heb ik jou lang niet gezien!!
Ze was zo vrolijk, en lief! Toen 'k wegging kreeg ik zelfs een knuffel van dr, toen ik dat zei tegen een collega stond ze helemaal versteld, in de 6 jaar dat ze deze client kent, heeft ze die client nooit zo meegemaakt; altijd maar gemopper, geklaag, en gezeur....
Geeft wel een goed gevoel (A) 8)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 jun 2008 14:24

Zo wij hadden vorige week een barbeque van het werk, als bedankje voor de dag van de medewerker en omdat we geindigd zijn in de top 10 van beste verpleeghuizen \:D/

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 jun 2008 15:41

hallo allemaal,

Wij zijn als groepje bezig met een afstudeeropdracht (verpleegkundige verkort) en doen dit over omgaan met de privacy gegevens van een patient. We willen graag originele aanbevelingen doen, heeft iemand tips?
(als jullie meer uitleg willen hoor ik het wel;-))
Psalm 25:2 (ber.)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2008 15:56

Wij hebben sowieso zwijgplicht. Nouja, we mogen geen namen noemen iig en niet uitgebreid praten met Jan en Alleman over een jongere/patient.
Ook moet alles over jongeren versnipperd worden.
Maar op de crisis mag er weer meer. Bij het naar de separeer gaan mag iemand ontkleed worden, nagekeken worden of er scherpe dingen ergens in gestopt zijn (in principe doet een arts dit). En mag alles afgepakt worden. Zo iemand heeft dus idd weinig privacy. Ik twijfel ook aan gebruik van separeercellen maar dat terzijde ;)

In welke richting wil je aanbevelingen dan? Juist meer privacy, of juist minder?

Op mijn werk gaat het lekker, we werken al een week alleen. 1 collega al 4 diensten, ik 2. Lekker onveilig.
En nu hebben er al twee van onze groep aangekondigd weg te gaan zodra ze een nieuwe baan hebben, de één omdat ze de agressie niet meer wil, de ander om regelmatig te werken. Op de groep naast ons zijn nog 2 vacatures, de groep daarnaast gaat er ook 1 weg, en de crisis zijn al een jaar 1 of 2 vacatures.

Dus: SPH'ers en HBO-V'ers, kom naar de jeuigd psychiatrie :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 jun 2008 16:00

Ha!
Wij willen de vpk alert maken op opmerkingen die ze maken over patienten in bijzijn van anderen, of zaken/papieren met gegevens die open en bloot liggen, telefoongesprekken die hoorbaar gevoerd worden, overdrachten die eveneens hoorbaar (voor patienten e.d.) gedaan worden enzenz.
Dit wilden we als onze proeve klaar is op een originele manier aanbevelen. Dus niet een verhaaltje dat de Raad van Bestuur stappen moet gaan ondernemen o.i.d. maar bijv. een pakkend kaartje/A4-tje om in het zicht te hangen ofzo iets. maar precies weten we het nog niet;-)
zo iets duidelijker?
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”