caprice schreef:
Ga tot Christus zeg je, maar het lijkt wel of ik voel dat daar een barriere is. Er moet meer zijn. Hij moet ook komen.
Ik ben daar lange tijd heel intensief mee bezig geest.
Ik zal 'komen tot Jezus Christus' van John Bunyan, ik las zie ik sta aan de deur van ds C.s Harinck en daarna 'geloof' van Spurgeon en nog veel meer boeken. En uiteindelijk raakte ik zwaar ik de knoop. OM de eenvoudige reden dat ik de weg naar God zocht in boeken die prachtige dingen bevatte over de Weg de Waarheid en het Leven, maar niet de Weg tot de Waarheid en het Leven zijn. Dat is alleen de bijbel.
Daarom, Caprice, moet je de boeken er omheen lezen als aanvulling op je geloof, als verduidelijking, als uitleg maar niet als kompas!!! Dat is alleen de bijbel. Daar moet je je leven en alles wat je leest en hoort aan toetsen.
Soms denk ik wel eens: de uitverkiezing, die is er zeker. Maar zo vaak wordt de uitverkiezing gebruikt om angst in te boezemen:' ho even, dat gaat zomaar niet!!' God heeft het allervolste recht om niet tot ons te komen als wij er om vragen en smeken. Dat recht heeft Hij, en ook de redenen heeft Hij. Absoluut. Maar de allerhoogste zelf, heeft beloofd het niet te doen!! Hij heeft beloofd in Zijn Woord een vrager nooit te laten staan. En dat mag je geloven op Zijn woord.