Moderator: Moderafo's
pol schreef:Bekering is een heel moeilijk begrip voor peuters, dus dat omzeil ik door te zeggen, dat je op Jezus moet vertrouwen en altijd naar Hem moet luisteren.
Merisja schreef:pol schreef:Bekering is een heel moeilijk begrip voor peuters, dus dat omzeil ik door te zeggen, dat je op Jezus moet vertrouwen en altijd naar Hem moet luisteren.
Pol, nog even hierop terugkomend: ik hoorde pas een heel mooi voorbeeld hoe je bekering kunt uitleggen aan peuters / kleuters. Iedereen loopt op een weg, bij God vandaan, maar als God je bekeert, dan keer je dus om op de weg en ga je weer naar God terug. Op het moment dat je omkeert op de weg, dus weer terug komt naar God toe, dat is de bekering. Vond het zelf heel duidelijk en ons dochtertje van net 4 'snapte' het meteen.
MissF schreef:Waarom moet een kind van 4 eigenlijk weten wat bekering is?
Ik denk dat het goed is dat een kind kinderlijk geloofd, zonder al die toevoegselen van ons erbij. Een kind maggewoon blij zijn als het weet dat God bestaat. Een kind kan daar heel blij om zijn en heeft mijns inziens weinig aan 'bekering' en dat soort woorden.
Tuinfluiter schreef:Denk wel dat het goed is om ook met kleine kinderen over een nieuw hartje te praten.
Als je het rustig en makkelijk uitlegt begrijpen ze veel hoor.
Die liedjes van Ellie en Rikkert vind ik soms ook een twijfelgeval.
Koop gewoon andere cd's waar ik het dan wel volledig achtersta.
MissF schreef:Vind ik ook echt belangrijk, dat is voor mij wel één van de redenen om mijn eventuele kinderen niet naar een reformatorische school te sturen waar alleen psalmen gezongen worden. Ik vind zingen enorm belangrijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten