Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:[Dat soort dingen is natuurlijk heerlijk![]()
Dan voel je echt dat je op vakantie bent.
Galateia schreef:Als het Turkije wordt, dan kan ik je echt aanraden om een auto te huren voor een paar dagen of een dag. Gewoon eens lekker het land inrijden, weg van de kust en het toerisme. Er gaat dan een mooie wereld open!!!
liefie schreef:mijn opa en oma reizen heel erg veel hebben ook alle werelddelen al gehad. Zijn ze paar jaar terug naar Zuid Frankrijk gereden. Waren op een drukke parkeerplek en gingen even boodschappen halen.
Komen ze terug bij de auto was echt alles meegenomen (behalve de auto dan) Dan zou ik echt gelijk terug komen.
Ik denk dat wij weer naar Griekenland gaan al lijkt mij turkije ook wel iets hebben.
liefie schreef:Galateia schreef:Als het Turkije wordt, dan kan ik je echt aanraden om een auto te huren voor een paar dagen of een dag. Gewoon eens lekker het land inrijden, weg van de kust en het toerisme. Er gaat dan een mooie wereld open!!!
Ja dat doen we toch wel heerlijk om overal beetje rond te rijden en te kijken. Spreken de mensen daar wel goed engels?
Daphne schreef:Ja, in Turkije kunnen ze wel redelijk Engels. Sommigen zelfs Nederlands, merkten wij toen we 2 jaar geleden in Side waren.
Daphne schreef:Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt toen we met een groepje een kinderkamp gingen leiden in Oekraïne. Wij gingen met een busje, de grenzen met Duitsland, Oostenrijk en Hongarije kwamen we zonder problemen over, maar die van Oekraine niet. Allereerst moesten we al heel lang wachten voor we aan de beurt waren. Er stonden veel Hongaren voor ons met een lege tank, die ze dan in Oekraine even gingen vullen, omdat de brandstof daar veel goedkoper is. Toen we eindelijk aan de beurt waren, werden al onze paspoorten goedgekeurd, wij mochten dus de grens over, maar de auto niet... Eén van ons had het busje gehuurd bij iemand maar een kopie van het kentekenbewijs meegekregen ipv het origineel. Daar deden ze erg moeilijk over (aan de ene kant ook wel logisch). We hebben er verschillende uren zitten wachten. Onze contactpersoon in de Oekraine kon gelukkig tolken. Zij heeft het verhuurbedrijf in Nederland gebeld en die hebben het origineel geloof ik opgestuurd (per express). Onze bus moest op de grens blijven staan. Konden we daar alles uit gaan laden en in van die krakkemikkige oekraiense auto's verder... Maar goed, we waren al dolblij dat we de grens over waren! Twee dagen later kregen we dan eindelijk onze bus.
Galateia schreef:Daphne schreef:Ja, in Turkije kunnen ze wel redelijk Engels. Sommigen zelfs Nederlands, merkten wij toen we 2 jaar geleden in Side waren.
Nou, buiten de steden/toeristencentra spreekt men alleen Turks... is mijn ervaring!
Marnix schreef:Daphne schreef:Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt toen we met een groepje een kinderkamp gingen leiden in Oekraïne. Wij gingen met een busje, de grenzen met Duitsland, Oostenrijk en Hongarije kwamen we zonder problemen over, maar die van Oekraine niet. Allereerst moesten we al heel lang wachten voor we aan de beurt waren. Er stonden veel Hongaren voor ons met een lege tank, die ze dan in Oekraine even gingen vullen, omdat de brandstof daar veel goedkoper is. Toen we eindelijk aan de beurt waren, werden al onze paspoorten goedgekeurd, wij mochten dus de grens over, maar de auto niet... Eén van ons had het busje gehuurd bij iemand maar een kopie van het kentekenbewijs meegekregen ipv het origineel. Daar deden ze erg moeilijk over (aan de ene kant ook wel logisch). We hebben er verschillende uren zitten wachten. Onze contactpersoon in de Oekraine kon gelukkig tolken. Zij heeft het verhuurbedrijf in Nederland gebeld en die hebben het origineel geloof ik opgestuurd (per express). Onze bus moest op de grens blijven staan. Konden we daar alles uit gaan laden en in van die krakkemikkige oekraiense auto's verder... Maar goed, we waren al dolblij dat we de grens over waren! Twee dagen later kregen we dan eindelijk onze bus.
hehe, mijn zusje en zwager gaan er zaterdag heen. Met de auto. Ik ben benieuwd hoe lang ze mogen wachten bij de grens
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten