Mij lijkt dat je dan toch niet ver genoeg gaat.
Hoe kun je de dood van
jou Heere gedenken terwijl je zelf bewust doorleeft in bepaalde zonden?
Daarbij komt nog dat de restricties in het avondmaal formulier rechtstreeks uit de bijbel komen.
Galaten 5
19 De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinheid, ontuchtigheid,
20 Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen,
21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen en dergelijke; van dewelke ik u tevoren zeg, gelijk ik ook tevoren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
23 Tegen de zodanigen is de wet niet.
24 Maar die van Christus zijn, hebben het vlees gekruist met de bewegingen en begeerlijkheden.
25 Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen.
26 Laat ons niet zijn zoekers van ijdele eer, elkander tergende, elkander benijdende.
Het lijkt me dan ook goed dat de gemeente er op toe ziet dat de tafel heilig wordt gehouden door een ieder die in openbare zonden (de verborgen zonden worden geoordeeld door God) leeft te weren van de tafel, en te bewegen tot bekering.