sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jun 2008 12:47

In aanvulling op Galateia: en een sterilisatie bij een man is minder ingrijpend/pijnlijk dan bij een vrouw...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2008 13:08

Annet, ik vind je mening op zich niet belachelijk maar wel de argumentatie: Laat de man ook maar es wat moeite ondervinden.

Galateia schreef:
Marnix schreef:Wat een belachelijke instelling :) Alsof sterilisatie de enige oplossing is of de oplossing omdat de man dan ook eens lekker mag lijden :)

En verder, als dat zwanger zijn en baren meetelt mogen we ook wel mee gaan tellen hoeveel uur de man en de vrouw gewerkt hebben :)

Ik vind de opmerking van Annet helemaal niet zo belachelijk. Een man mag ook gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Wanneer een echtpaar samen besluit dat er geen kinderwens meer is en het beter is om maatregelen te treffen, dan hoeft niet alleen de vrouw daarmee belast te worden. Want ik neem aan dat die man wel gewoon seks met zijn vrouw wil. Als ze er samen uit zijn, dat de pil en/of condoom geen goede oplossing is, dan blijft er niks anders over dan de man te laten steriliseren. Kom op zeg, je gaat er niet dood aan. En het levert ongetwijfeld veel plezier op: de vrouw is niet meer 'bang' voor een zwangerschap, etc. Dan gaan de remmen los :mrgreen:

Hehe. Is dat wat ze "je tweede jeugd" noemen? :) Maar oke, als er geen betere oplossing is kan ik me er wel in vinden. Ik vraag me alleen af of die er niet is, maar dat terzijde :)

Het ging mij vooral om de argumentatie: Ik heb zwanger rondgelopen en ik ben bevallen dus mag de man nu wel es wat moeite doen. Ik wil niet te moralistisch worden, maar bij de zondeval worden beiden gestraft, de vrouw zal met smart kinderen baren en de man moet in het zweet zijns aanschijns werken. Vandaar dat ik de factor "werken" ook even erbij haalde, of daar ook rekening mee wordt gehouden dan ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 jun 2008 13:10

ja dat gaat niet meer op, er zijn maar weinig mannen, die zweten van hun werk, en er zij ook tegenwoordig vrouwen genoeg die een baan hebben

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jun 2008 13:15

Marnix: mannen zijn vaak veel banger voor medische dingen dan vrouwen. Daarom is het maar goed dat mannen geen kinderen hoeven te baren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2008 13:21

gempa schreef:ja dat gaat niet meer op, er zijn maar weinig mannen, die zweten van hun werk, en er zij ook tegenwoordig vrouwen genoeg die een baan hebben

Dat die vrouwen een baan hebben is hun fout ;) :D En dat je niet zweet van je werk zegt nog niet zo heel veel, daarmee kan het wel mentaal vermoeiend zijn... ;)

Lalage, je hebt vast gelijk. Ik ben ook blij dat ik dat niet hoef hoor. Hoewel ik nou ook weer niet echt bang ben voor medische dingen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2008 13:25

Ik zie niet in waarom de man niet wat moeite mag ondervinden. Over het algemeen hoor ik in mijn omgeving dat het de mannen zijn die zich laten sterliseren, niet de vrouw. En ook onder het motto: de vrouw heeft gebaard etc. Maar ik ben er voor mezelf niet uit en misschien kom ik er ook niet uit. Het opzettelijk onvruchtbaar maken van je lichaam.
Laatst gewijzigd door *Annet* op 11 jun 2008 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 jun 2008 13:35

ik ook niet, ik vind het een lastig iets

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:55

Ik vind het op zich heel ingrijpend, maar ik heb er geen mening over, van het mag wel of het mag niet. Het kan best in sommige situaties noodzakelijk zijn. En dat is met zoveel dingen zo, dat kan iemand alleen voor zichzelf bepalen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 jun 2008 16:18

Ik denk dat het iets is waar je samen voor 100% achter moet staan. In het geval van Sientje kan ik hun keuze goed begrijpen. Al vind ik 26 jaar wel jong maar ik heb op die leeftijd waarschijnlijk ook geen 4 kinderen. En ik begrijp dat zij het risico van een eventuele volgende zwangerschap niet willen nemen. Als andere middelen volstaan, zou ik er persoonlijk niet voor kiezen en mijn man wil het al helemaal niet (waarschijnlijk ook door jouw argument Annet en je weet niet hoe je er in in de toekomst tegenaan kijkt)
Maar als ik in haar schoenen stond had ik denk ik hetzelfde gedaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2008 17:20

*Annet* schreef:Ik zie niet in waarom de man niet wat moeite mag ondervinden. Over het algemeen hoor ik in mijn omgeving dat het de mannen zijn die zich laten sterliseren, niet de vrouw. En ook onder het motto: de vrouw heeft gebaard etc. Maar ik ben er voor mezelf niet uit en misschien kom ik er ook niet uit. Het opzettelijk onvruchtbaar maken van je lichaam.

Als sterilisatie de beste mogelijkheid is ben ik het er helemaal mee eens dat de man dan wel gesteriliseerd mag worden. het kwam alleen een beetje over als: Nou, laat de man ook maar es een keertje lijden...
:mrgreen: :wink:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 jun 2008 08:58

Marnix schreef:
*Annet* schreef:Ik zie niet in waarom de man niet wat moeite mag ondervinden. Over het algemeen hoor ik in mijn omgeving dat het de mannen zijn die zich laten sterliseren, niet de vrouw. En ook onder het motto: de vrouw heeft gebaard etc. Maar ik ben er voor mezelf niet uit en misschien kom ik er ook niet uit. Het opzettelijk onvruchtbaar maken van je lichaam.

Als sterilisatie de beste mogelijkheid is ben ik het er helemaal mee eens dat de man dan wel gesteriliseerd mag worden. het kwam alleen een beetje over als: Nou, laat de man ook maar es een keertje lijden...
:mrgreen: :wink:

Lijden klinkt idd wat hard, maar ik vind het best een goed argument. Ik zorg nu voor de anticonceptie omdat er voor de vrouw toch de beste mogelijkheden zijn. Als we ooit tot sterrilisatie zouden beslissen, vind ik het eigenlijk ook wel de beurt voor de man, ik neem nu de verantwoordelijkheid, dan is hij dan aan de beurt. Het argument van 'de man werkt' vind ik onzin, vaak werken beiden en anders werkt de vrouw thuis, bij de kinderen dat is over het algemeen wel evenredig verdeeld.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 jun 2008 09:18

Esli zegt dat zij nu de verantwoordelijkheid neemt over de anticonceptie en dat haar man dat uiteindelijk ook een keer mag gaan doen, als ze kiezen voor sterilisatie, maar is het dan niet zo dat je daar samen de verantwoordelijkheid over hebt?
Het gaat toch wel om een heel belangrijk iets.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2008 09:48

Uiteraard. Wat als de man sterilisatie helemaal niet ziet zitten? :)
Als je besluit tot sterilisatie kan ik me voorstellen dat de man aan de beurt is... maar als je van te voren bij het kijken naar de mogelijkheden al zoiets hebt van: Nou laat die man ook maar eens lijden.... :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 jun 2008 10:11

Marnix,volgens mij ben jij bang dat wij Jo'tje op een idee brengen om jouw in de toekomst te laten "lijden" omdat je het geen goed argument vind om de man te laten lijden.

Het is voor een man ook geen pretje om zijn vrouw te zien bevallen en alles wat daarna soms nog komt kijken. Dus dan lijdt een man net zo hard mee.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 12 jun 2008 10:13

Lijden, zoveel valt er niet te lijden als een mán zich laat steriliseren. Waarom zou een man dat niet zien zitten? Dat zou echt aanstellerig zijn.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Terug naar “Archief”