caprice schreef:@mic schreef:hijwel schreef:caprice schreef:hijwel schreef:Hebreen 11: 6
Maar zonder geloof is het onmogelijk gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.
En als je dan nu al zo lang zoekt? Wat doe ik dan verkeerd. HIJ komt maar niet.
Ben je ooit wel eens met vertrouwen naar Hem toegekomen met de gedachte: "Hij zal het mij ook geven, omdat Hij het zegt".
Jacobus 1 om bijbels te blijven:
5 En indien iemand van17) u wijsheid ontbreekt,18) dat hij ze van God begere, Die een iegelijk19) mildelijk geeft,20) en niet verwijt;21) en zij zal hem gegeven worden.22)
6 Maar dat hij ze begere in geloof,23) niet twijfelende;24) want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet,25) dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
8 Een dubbelhartig man26) is27) ongestadig28) in al zijn wegen.29)
Zie geloof eens in de betekenis van vertrouwen Caprice: Vertrouw je erop dat - God zal belonen als je zoekt? - Jouw het geloof wil geven - Jouw wil redden - Maar vooral: Blijf je op God vertrouwen als Hij even niets van zich laat horen (of jij iig niets waarneemt, je hoort hier volgens mij vrij veel van hem)? Zalig zij die niet zien en toch geloven!
Maar altijd komt weer in de gedachten dat Hij geen onrecht doet als Hij voorbij gaat, en dat ontkracht het weer.
De satan is de enige die baat heeft bij deze gedachte...
John Bunyan (komen tot Christus, hoofdstuk 9, pag 136):
Zij die tot Jezus Christus komen, zijn vaak oprecht bevreesd dat Hij hen niet zal aannemen. En (maar)de Heere Jezus wil niet dat zij die in waarheid tot Hem komen, ooit zullen denken dat Hij hen zal uitwerpen