zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2008 12:52

pol schreef:
Marnix schreef:
Ansje schreef:Wij gaan 2 weken naar camping De Oldemeyer in Hardenberg. Ideaal met een kind.

Ohhhhw vreselijk. Ik zou nooit in mijn leven op zo'n grevo-camping willen staan. Helemaal niet in Hardenberg. Lijkt me echt vreselijk...

Als je zelf ooit kinderen hebt, denk je vast anders! :wink:

Oh ja, na de nesteldrang ontstaat dan onvermijdelijk de drang om naar campings te gaan in eigen land, het liefst met allemaal gelijkdenkenden :D Hou toch op, als ik ooit kinderen krijg ga ik nog steeds niet naar een nederlandse grefo of refocamping :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2008 12:57

pol schreef:
Ansje schreef:
Gerdien B. schreef:Wat is te refo. De regels zijn: meiden moeten een rok aan. Geen mensen van buiten af mogen op de camping. (Dat wilde wij een keer om een oud klasgenoot te bezoeken en dat mocht niet. Geloof dat om 10 of 11 uur alles stil moest zijn en iedereen op de camping terug moet zijn.
Zondags schijnen er ook nog speciale regels te zijn.

Mij te strikt allemaal. ik wil zelf bepalen wat ik draag, wanneer en hoe laat ik weg ga en thuis kom.

Dat vind ik ook te streng. Ik wil ook gewoon een korte broek kunnen dragen en dat kan op de Oldemeyer wel.
Zondags worden daar ook gewoon activiteiten georganiseerd, geen sport ofzo, maar wel zingen met z'n allen of noem maar op, en ik betwijfel of dat in Aagtekerke gedaan wordt.

Die regel van 11 uur stil was op een eurocamp camping ook, dus dat zal wel heel normaal zijn voor familiecampings.
Verder is het natuurlijk zo dat een heleboel refos altijd een rok dragen, dus voor veel zal die regel ook geen probleem zijn.

Er is een verschil tussen om 11 uur stil rustig moeten doen en om elf uur terug op de camping moeten zijn. Als wij later dan om 11 uur op de camping terug waren deden we ook wel rustig om anderen niet wakker te maken... das wat anders dan dat je dan terug moet zijn.

Sowieso zit je naast de regels ook nog eens met de sociale controle enzo. En een groot risico bekenden tegen te komen en het in de vakantie nog steeds over theologie en dogmatiek te hebben. :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2008 13:04

keessie schreef:
parkiet schreef:Sluit me bij Marnix aan... Hier een keer geweest. Zondag in optocht naar de kerk. Je komt er geheid familie, vrienden, bekenden of van alledrie wat tegen. Echt te Grefo voor mij.

Hoewel het voor kids vast leuk is, genoeg andere kinderen om je heen, denk ik.

Maar wat dan wel? Deze zomer evangeliseren op n camping (E&R ijmuiden) en van t najaar naar Londen ofzo :)

Bekenden enz kom je overal tegen. Bezoek maar eens een Nederlandse kerkdienst in het buitenland. Je ziet altijd wel iemand die je kent.

Ik denk dat dat heel erg mee gaat vallen. Nou bezoek ik doorgaans ook geen nederlandse kerkdiensten in het buitenland. :) En tja... zo'n grefo of refo-reservaat vind ik geen vakantie :D

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 09 jun 2008 14:16

pol schreef:
ajl schreef:Misschien een rare vraag, maar waarom zou je in je vakantie perse naar een refo ( of christelijke) camping willen? Ik vind het een beetje eng klinken.

't Klinkt niet eng, maar wij zijn 1x op een christelijke camping geweest en het was heel gezellig hoor. Contact hadden we erg weinig, 2 peuters sliepen overdag veel dus we zaten veel bij de caravan, maar persoonlijk vond ik de zondag erg leuk. Zingen.... kijken naar de "kerkuittocht", en er werden ook erge leuke dingen georganiseerd.

Was het camping "De verborgen hoek" in Friesland? Daar ben ik een aantal jarenlang met mijn ouders heengeweest! En al ben ik niet echt refo (geloof ik dan), ik had het er leuk en helemaal naar mijn zin! En mijn ouders vonden het daar ook gezellig! Maar ik kom niet uit een refo-omgeving dus ik kom geen bekenden tegen op de camping die ik in mijn dagelijkse leven ook tegen kom. Alleen de mensen die er elk jaar in dezelfde tijd zaten :mrgreen:

Laatste jaren zaten mijn zusje en ik met z'n tweetjes in een tent, mijn ouders gingen niet meer mee, en we wilden toch samen kamperen met vriendinnen die we daar hadden leren kennen. Mijn neefje kwam ook nog een paar dagen logeren en wilde daarna nooit meer een andere vakantie. Mijn ervaring is dat het superleuk is voor iedereen :D

Ik ben ook wel naar gewone campings geweest, overdag was er niet zoveel en 's nachts rezen er overal bierforten en kastelen uit de grond :shock: En ik had er niet zoveel contact als de christelijke camping. Verder kan ik me best voorstellen dat als je uit een refo-omgeving komt, je niet echt het vakantiegevoel hebt als je het halve dorp tegenkomt.
Dus, dat.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jun 2008 14:38

Marnix schreef:refo-reservaat

Die term moet ik onthouden. :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 09 jun 2008 15:51

Ik ga met beteruit 2 weken naar Kos!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2008 15:57

Wij zagen ook wat leuke dingen bij Beter-uit, maar hebben nog niets geboekt. Het lijkt ons wel leuk om met een groep te gaan en bij Beter-uit heb je toch ook gelegenheid om je soms aan de groep te onttrekken.

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 09 jun 2008 16:01

Ja, het is ideaal, je bent bij zulke reizen nergens aan verplicht, je kunt zelf weten of je meedoet aan excursies of dat je lekker je eigen gang gaat.

Voor mij is het ook de eerste keer, vorig jaar ben ik met 1 van onze kerken ruim 3 weken op werkvakantie naar Kenia geweest, dus dit is wel even heel wat anders!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2008 16:16

Lalage schreef:Wij zagen ook wat leuke dingen bij Beter-uit, maar hebben nog niets geboekt. Het lijkt ons wel leuk om met een groep te gaan en bij Beter-uit heb je toch ook gelegenheid om je soms aan de groep te onttrekken.

beter uit is echt super gaaf! Wij zijn vorig jaar naar Karpathos geweest met beter uit en hebben er zelfs hele leuke vriendschappen aan over gehouden!
Dit jaar gaan we niet met beter uit mee waarschijnlijk weekje naar griekenland of spanje gewoon lekker met zijn 2en. En heel misschien blijven we lekker thuis en gaan we dagjes weg

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2008 16:28

ik ga met Joanne en twee goede vrienden... heb je een klein groepje, kan je ook gewoon samen eens wat doen... een grote groep lijkt me weer niet zoveel... ik wil op vakantie gewoon kunnen doen wat ik wil :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2008 17:23

met beteruit kun je ook doen wat je zelf wil. Maar je kan er ook voor kiezen om met de hele groep te gaan of een klein deel van de groep.
En als we met zijn 2en naar Karpathos gegaan waren had je het na een paar dagen al gezien want het is een klein eiland met niet heel veel activiteiten enz.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 jun 2008 17:33

Marnix schreef:
keessie schreef:
parkiet schreef:Sluit me bij Marnix aan... Hier een keer geweest. Zondag in optocht naar de kerk. Je komt er geheid familie, vrienden, bekenden of van alledrie wat tegen. Echt te Grefo voor mij.

Hoewel het voor kids vast leuk is, genoeg andere kinderen om je heen, denk ik.

Maar wat dan wel? Deze zomer evangeliseren op n camping (E&R ijmuiden) en van t najaar naar Londen ofzo :)

Bekenden enz kom je overal tegen. Bezoek maar eens een Nederlandse kerkdienst in het buitenland. Je ziet altijd wel iemand die je kent.

Ik denk dat dat heel erg mee gaat vallen. Nou bezoek ik doorgaans ook geen nederlandse kerkdiensten in het buitenland. :) En tja... zo'n grefo of refo-reservaat vind ik geen vakantie :D

Wij zijn in de kerk idd ook wel eens bekenden tegen gekomen. Maar ja, één bekend gezin in zo'n kerkdienst, vind ik heel wat anders dan een halve camping vol...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2008 10:13

dat is ook zo :)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 10 jun 2008 18:23

keessie schreef:
smArtjan schreef:
keessie schreef:Ik ga twee weken naar Küstelberg in Deutschland. Heerlijk relaxen:D

Dan zit je hoogstwaarschijnlijk op het vakantiepark van kennissen van mij :wink:

Heb je daar een naam van? Kijken of die me bekend in de oren klinkt :wink:

Ze zijn druk bezig om daar een samenwerkingsverband met Casa Familia (Sauerland) op te starten voor de verhuur en verkoop van een aantal vakantie-huisjes, en zelf hebben ze daar al een vakantiepark
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 10 jun 2008 18:33

Optimatus schreef:
tinos schreef:Ik hoop deze zomer eerst twee weken naar Zuid-Engeland te gaan om daar een summerteam van IFES te gaan doen. Daarna nog twee weken naar Italië. Interrailen naar in ieder geval Rome, Florence en Toscane.

Ik kan je Siena (Toscane) en Bagno Reggio (Lazio) van harte aanraden. Ik ben daar in 2006 geweest (op de fiets). Het heerlijke Toscane is natuurlijk de parel van Italië, maar Lazio en Umbrië zijn ook schitterend.

Vergeet ook de pelgrimage naar Assisi niet.

Bedankt voor de tip! Lijkt me zeker heel boeiend om daar heen te gaan! Dat is in Assisi toch?

Terug naar “Archief”