sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 jun 2008 13:59

Jo'tje schreef:
Je gaat ingrijpen in de natuur en de kinderzegen, die God je toch geeft, ga je in de weg staan...

Hoe kun je nou zeggen dat iemand de kinderzegen tegenwerkt terwijl ze al vier kinderen heeft gekregen?

Als je merkt dat je meer niet aan kunt, heb je daar je verantwoordelijkheid in. En ik begrijp je twijfel Sientje, het is natuurlijk best definitief. Logisch dat je daarover gaat piekeren af en toe.
Maar inderdaad: respect! 4 kids is niet niks! Wees er dankbaar voor en geniet ervan. En blijf bovenal bidden :) Daar kunnen geen 100 topics tegenop.

Misschien had God wel gewild dat ze er 6 kreeg, en dat houd je dan tegen. Dat bedoel ik te zeggen. En God geeft je nooit teveel om te dragen ;)

Nietemin heb ik respect voor Sientje, want ik ben net zo oud volgens mij en heb 1 kind...en kan me voorstellen dat je met 4 jonge kinderen af en toe helemaal aan het eind van je Latijn bent...en dat je echt niet meer kinderen erbij kan hebben.
Ik veroordeel ook echt niet dat ze tot deze keus gekomen is als je geen andere uitweg meer ziet. Maar ik blijf er bij dat het niet bijbels is.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jun 2008 14:01

Mijn schoonmoeder is gestereliseerd. Ze is zwaar aan de medicijnen etc dus mocht absoluut geen kinderen meer krijgen, tja..

Ik vind het een moeilijk verhaal maar ik begrijp het wel, het is hier ook elke maand toch weer een beetje angst van ben ik niet zwanger, ook als je haast zeker weet dat het niet kan. Moeilijk, ik hoop dat je er uit komt voor jezelf.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 05 jun 2008 14:04

Tjonge khad niet gedacht zoveel reactie te krijgen in zo'n korte tijd :D
Bedankt allemaal.Het is heerlijk om eens met andere hierover te praten!
In mijn omgeving is bijna iedereen ertegen (ze weten het ook niet van ons).tja dat krijg je in zo'n degelijk stadje(Rijssen)
Kvoel me al een stuk beter :wink:

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 05 jun 2008 14:05

@Ansje

Ik snap niet dat je dat zegt, hoe kun je nu vier kinderen gekregen hebben terwijl God wilde dat je er zes kreeg? Als iemand vier kinderen heeft gekregen in zijn en haar leven dan was dit van te voren al bepaald. Zoals jij nu redeneerd zouden wij mensen machtiger zijn dan de Here, dan denk je wel erg klein van God.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 jun 2008 14:08

sientje schreef:Tjonge khad niet gedacht zoveel reactie te krijgen in zo'n korte tijd :D
Bedankt allemaal.Het is heerlijk om eens met andere hierover te praten!
In mijn omgeving is bijna iedereen ertegen (ze weten het ook niet van ons).tja dat krijg je in zo'n degelijk stadje(Rijssen)
Kvoel me al een stuk beter :wink:

Wat andere mensen er van vinden moet je zowiezo aan je laars lappen, maar dat is (weet ik uit eigen ervaring) heel moeilijk. Zeker inderdaad als je in een reformatorisch gebied woont.
Jij/jullie moeten doen wat jullie goed vinden en waar jullie je goed bij voelen, en al gaat heel Rijssen op z'n kop staan...so what? :wink:
Mensen hebben altijd wat te praten... Als je elk jaar een kind krijgt praten ze, en als er jaren tussen zitten hebben ze ook wel iets te zeuren. Ga je helemaal zorgen dat er niets meer komt heb je het ook gedaan. Er is gewoon nooit wat goed bij anderen, maar nogmaals, probeer je daar niet te veel door te laten leiden :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 jun 2008 14:10

En God geeft je nooit teveel om te dragen

Hoe kan het dan dat je soms wel teveel hebt om te dragen? Er zijn zoveel voorbeelden te geven van gezinnen waar ouders de opvoeding niet aankonden, omdat het gewoon te druk was met een aantal kinderen snel op elkaar.
M'n ouders hebben op dit moment ook een ventje in huis uit zo'n gezin, 3 van de 8 al uit huis geplaatst, thuiswonende kinderen allemaal onder toezicht gesteld, moet het dan daarop uitlopen?

Dan kun je mijns inziens veel beter na een aantal kinderen zeggen dat meer niet verantwoord is, zodat je wel je eigen kinderen op een goede / christelijke manier kunt opvoeden.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 jun 2008 14:11

Marie Popelin schreef:@Ansje

Ik snap niet dat je dat zegt, hoe kun je nu vier kinderen gekregen hebben terwijl God wilde dat je er zes kreeg? Als iemand vier kinderen heeft gekregen in zijn en haar leven dan was dit van te voren al bepaald. Zoals jij nu redeneerd zouden wij mensen machtiger zijn dan de Here, dan denk je wel erg klein van God.

Tuurlijk, alles ligt van te voren vast, maar nu heb je er zelf de hand in gehad dat er niet meer komen en ik blijf erbij dat dat niet bijbels is.

We weten nooit wat God met ons van plan is...gelukkig maar... Anders zouden we nog veel gekker doen denk ik.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 05 jun 2008 14:23

Ansje schreef:
Jo'tje schreef:
Je gaat ingrijpen in de natuur en de kinderzegen, die God je toch geeft, ga je in de weg staan...

Hoe kun je nou zeggen dat iemand de kinderzegen tegenwerkt terwijl ze al vier kinderen heeft gekregen?

Als je merkt dat je meer niet aan kunt, heb je daar je verantwoordelijkheid in. En ik begrijp je twijfel Sientje, het is natuurlijk best definitief. Logisch dat je daarover gaat piekeren af en toe.
Maar inderdaad: respect! 4 kids is niet niks! Wees er dankbaar voor en geniet ervan. En blijf bovenal bidden :) Daar kunnen geen 100 topics tegenop.

Misschien had God wel gewild dat ze er 6 kreeg, en dat houd je dan tegen. Dat bedoel ik te zeggen. En God geeft je nooit teveel om te dragen ;)

Nietemin heb ik respect voor Sientje, want ik ben net zo oud volgens mij en heb 1 kind...en kan me voorstellen dat je met 4 jonge kinderen af en toe helemaal aan het eind van je Latijn bent...en dat je echt niet meer kinderen erbij kan hebben.
Ik veroordeel ook echt niet dat ze tot deze keus gekomen is als je geen andere uitweg meer ziet. Maar ik blijf er bij dat het niet bijbels is.

Misschien heb je gelijk,maar als God dat echt wil dan gebeurt het toch ook? Voor Hem is toch niets onmogelijk!
Kheb eens een verhaal gelezen dat de eileiders weer aanelkaar waren gegroeid en er toen toch nog een kind bij kwam..

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 05 jun 2008 14:26

Als men helemaal geen seks heeft of alleen aan hand- en mondwerk doet (excuseer me dat ik het zo noem) heeft men het ook zelf in de hand.

Ik vind het heel verstandig van sientje en haar man, tenslotte is pilgebruik en zwanger worden ook niet gezond voor het embryo. Om maar niet te spreken over het embryo die zich niet kan nestelen in de te dunne baarmoederwand door pilgebruik.

Sientje, beter vier kindertjes met ouders die het aankunnen en voldoende aandacht voor ze hebben, dan acht kinderen met depressieve ouders. En er later misschien wel ongewild achter komen dat jullie iedere keer met tegenzin zwanger werden.

Ik wens je veel sterkte, zegen en rust. :)
En vergeet niet te genieten van je gezinnetje! :wink:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 05 jun 2008 14:26

sientje schreef:
Ansje schreef:
Jo'tje schreef:

.

Misschien heb je gelijk,maar als God dat echt wil dan gebeurt het toch ook? Voor Hem is toch niets onmogelijk!
Kheb eens een verhaal gelezen dat de eileiders weer aanelkaar waren gegroeid en er toen toch nog een kind bij kwam..

Hou je daar dan maar aan vast.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 05 jun 2008 14:29

Marie Popelin schreef: Ik wens je veel sterkte, zegen en rust. :)
En vergeet niet te genieten van je gezinnetje! :wink:

:P en OK
Gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 05 jun 2008 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jun 2008 14:30

Alphonsus schreef: :roll:

Vanwaar :roll: ?
ze heeft toch gelijk...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 05 jun 2008 14:32

Verkeerde Smile: :P en ok
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 05 jun 2008 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jun 2008 14:32

Trouwens, lieve mensen, vrouwen die geen pil slikken en regelmatig 'bang' zijn om zwanger te worden: er bestaat ook nog zoiets als het condoom 8)

Dan ben je toch van die 'angst' af? Ik snap niet waarom je dan in spanning gaat zitten. Dat lijkt me ook niet erg prettig om dan intiem te zijn met je man... als je steeds moet denken aan de kans wel of niet zwanger te worden :|
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jun 2008 14:35

Jajaja, maarja, stèl dat er nou toch een gaatje in zat 8)

Echt angst is het niet, mn wereld stort ook niet in mocht ik zwanger zijn maar het is gewoon zo dat ik twee keer niet ongewenst maar onverwacht zwanger was en nu heb ik wel zoiets van ik wil er de volgende keer niet weer zo plotseling ingegooit worden. Ik heb zeker een voorbereidingstijd nodig alvóór de zwangerschap :mrgreen:

Terug naar “Archief”