huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jun 2008 15:50

Da's balen... is het een oud huis?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 03 jun 2008 15:54

Ja, oud huis. Jaren 30. Ik woon nog thuis, maar de hoofdkraan ligt in een luik en die ligt in de hal. Maar daarover heen liggen tegels en een rubberzeil dus ik moest er ook nog helemaal bijkomen enzo :P

Maarja, ik ben aan het dweilen geweest met een badkamerbezem en theedoeken en het ziet er weer redelijk droog uit. Gelukkig maar :D

Ik voel me nu een echte badeend :P
Dus, dat.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jun 2008 15:58

Dat was dus nog een hele ontdekkingstocht... en dat soort dingen gebeuren natuurlijk altijd als je alleen thuis bent.

Haha, dat kan ik me voorstellen :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2008 21:41

Alphonsus schreef:
MissF schreef:In de slaapkamer heb ik alleen een lange glazen vaas met een groene stengel met een paar witte bloemen eraan (nep) staan, omdat dat vanaf buiten zo leuk staat :)

Binnenkort gaan we de zolder toch maar anders doen. We hebben een ruime zolderkamer, met 1 klein dakraam. Vanuit dat raam kijk je zo de RIjn over, de Betuwe in.
Nu willen we er óf een groter raam, óf een uitklapraam (een soort balkon raam) maar die zijn stikduur, óf drie dakramen onder elkaar tot op de vloer.

Nog meer mooie ideeen voor meer licht en beter uitzicht op de zolder? :)

Inzetzolderramen van VELUX zijn idd duur, doch zeer goed, komfortabel in de bediening en gaan bij goed onderhoud wel 30-50 jaar mee.

30 jaar plezier van licht en een goed uitzicht en een dag de pest in i.v.m. de rekening.

Het gaat me niet om velux of niet. En ook niet of ze 30 jaar meegaan. Wij wonen hier nog maar maximaal 10 jaar, waarschijnlijk maximaal maar 5. Dus als ze zolang meegaan is het oke ;)
Maar de veluxdakramen die als je ze uitklapt een extra balkon vormen, die zijn vetmooi, hebben ozne buren, maar zijn 7000 per twee stuks. En dat vind ik veel te veel, dat krijgen we nooit meer bovenop voor ons huis als we het verkopen.

maarja, dan iets anders...een groot dakraam vind ik te standaard, en omdat je ons huis vanaf de Betuwe en de brug ziet, wil ik wel iets moois.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jun 2008 21:50

Ghe..ik hoor mijn moeder nog gillen tegen m'n vader: ''Ooow Aaaaaaaaaaaaarie! Heel de keuken staat onder water!! :cry: :shock: ''
Wat een drama was dat zeg. De leiding was uiteraard verstopt, maar we konden nergens de bron van water vinden, de wasbak liep namelijk niet over. Wat bleek nou, ergens onder de keukentafel zat nog een dopje op een vergeten leiding van waar ooit de wasmachine stond en die was er dus afgesprongen door de druk van het water. Men, zoveel handdoeken zijn er bij ons nog nooit in één keer gebruikt. Afijn, de waterzuiger van een oom heeft wonderen gedaan en je zag er naderhand niets meer van :)

Even iets anders: Ik had twee spiegels gekocht en zojuist heb ik de lijsten gepatineerd. (Voordat ik me op die kast ga botvieren :mrgreen:) Het resultaat is echt verbluffend gewoon! :D Ze waren echt spiernakend wit, ik heb ze dus eerst creme geverfd. Nu vanavond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben aan 't kliederen gegaan met beits. (De meneer van de verfzaak zei dat echte patina alleen in hobbyzaken te koop is..en vreselijk duur, dat beits hetzelfde resultaat geeft en stukken goedkoper is) Nouja, ik zal morgen een foto posten als ik tijd heb :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 jun 2008 21:53

Ow ben benieuwd naar je patineerkunsten. Maar wat een onzin: echte patina... joh, heb je geen glaceerverf gekocht en dat gemengd met andere verf (ben de kleur even kwijt)? Daar heb ik hier ook wat dingen mee gepatineerd. En dat heb inderdaad uit een hobby-zaak, maar echt duur was het nou ook weer niet: veel heb je niet nodig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jun 2008 21:57

Eh..neuh, ik heb gewoon ordinaire beits gebruikt :) En ordinaire Flexa verf eronder 8)

De kast wil ik trouwens wel iets minder donker geloof ik. Dus nog beter uitsmeren met de doek :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 jun 2008 22:02

Smurffie schreef:Ghe..ik hoor mijn moeder nog gillen tegen m'n vader: ''Ooow Aaaaaaaaaaaaarie! Heel de keuken staat onder water!! :cry: :shock: ''
Wat een drama was dat zeg. De leiding was uiteraard verstopt, maar we konden nergens de bron van water vinden, de wasbak liep namelijk niet over. Wat bleek nou, ergens onder de keukentafel zat nog een dopje op een vergeten leiding van waar ooit de wasmachine stond en die was er dus afgesprongen door de druk van het water. Men, zoveel handdoeken zijn er bij ons nog nooit in één keer gebruikt. Afijn, de waterzuiger van een oom heeft wonderen gedaan en je zag er naderhand niets meer van :)

Ghehe dat voorval kan ik me ook nog goed herinneren.. Ik kwam zeikwaternat terug van mn krantenwijkje, kom ik mn oom tegen in de brandgang. 'Pff, ik ben drijfnat, wat een ellende'.
'Nou,' antwoordde mn oom, 'ga dan maar niet naar binnen want dan wordt je nog natter'. :mrgreen:
En mn vader heeft wel duizend keer het aanrechtkasje opengetrokken om te kijken of dat water nou echt niet daar vandaan kwam :lol:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jun 2008 22:08

Ook dat nog ja :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jun 2008 18:34

Per verhuizing wees mijn geliefde mij zo snel mogelijk aan waar de hoofdkraan zat, voor je weet maar nooit.

In dit huis hadden we zoveel zooi en meuk voor de kelderdeur gezet dat ik maar zeer dankbaar ben dat we niet ff intussentijd wateroverlast kregen uit de zelfgebouwde badkamer! We woonden hier 3 weken kwam er een waterstandenopneemmeneer. Ik te klauwen en te plukken aan loodzware dingen maar kwam niet bij die meter. Had wel een reprimande van hem verwacht dat dit toch onverantwoord was of weet ik wat :lol:

Enne Smurffie, van decorfin hebben ze ook potjes patina voor euro of 6. Heb je maar weinig van nodig en smeert goed uit.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jun 2008 20:51

Ach, met die beits gaat het ook prima hoor :)

Of heb je verschillende kleuren patina dat je weet?

Net heb ik de binnenkant van de kast overgeverfd. Het dekt alsnog niet geweldig goed over de grondverf heen, maar ik vind het prima zo. Straks die beits erover en je ziet er niets meer van. Dat is het ideale van zo'n oude kast..het hoeft allemaal niet zo héél precies :mrgreen: Als het straks bij de buitenkant ook zo is, dan verf ik die nog wel een keer over.

Owja, ik zou nog foto's posten van die spiegels. Morgen dan maar, straks moet ik nog werken en daarna slapen (heb ik eigenlijk nu al zin in, maar vooruit :P )

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2008 20:55

Als ik jou zo hoor krijg ik bijna zin om 't tzt ook zelf te gaan doen, Smurffie... alleen ben ik zo'n pietje-precies dat ik denk dat ik 't dan nooit goed genoeg zal vinden. Voor m'n huidige huisje heeft mijn moeder de meubels geschilderd en da's wel heel netjes gegaan. O.a. zo'n vrij ouderwets donkergrenen nachtkastje met allerlei randjes enzo. Dat is nu (gebroken) wit, met wat zilveren accenten, een supermooi beeldje erop dat ik van m'n vriend gekregen heb en een strakke Jan des Bouvrie-lamp erop is 't een leuk geheel.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jun 2008 20:55

Ow ik zie het ja..3,90 maar zo'n potje. 50 ml. Antiekbruin. Zou dat genoeg zijn voor die kast? (Ik ben ook zo'n kei in inhoudsmaten hè..*kuch*)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jun 2008 20:59

LeChat schreef:Als ik jou zo hoor krijg ik bijna zin om 't tzt ook zelf te gaan doen, Smurffie... alleen ben ik zo'n pietje-precies dat ik denk dat ik 't dan nooit goed genoeg zal vinden. Voor m'n huidige huisje heeft mijn moeder de meubels geschilderd en da's wel heel netjes gegaan. O.a. zo'n vrij ouderwets donkergrenen nachtkastje met allerlei randjes enzo. Dat is nu (gebroken) wit, met wat zilveren accenten, een supermooi beeldje erop dat ik van m'n vriend gekregen heb en een strakke Jan des Bouvrie-lamp erop is 't een leuk geheel.

Ha, het is ook echt heel leuk! Zeker omdat je steeds een beetje meer resultaat ziet van hoe het gaat worden. Alleen de patina..dat is nog een verrassing :) Grondverven is saai, maar dan begin je net dus ben je nog heel erg gemotiveerd :mrgreen:

Ik heb trouwens nog meer ideeën gevormd in m'n hoofd over de muren..Heel misschien wil ik de onderste helft wel donkergroen verven..steken die kast en kastjes straks mooi tegen af. (denk ik) Maar het is wel erg gewaagd :P Want wat doe je daar dan weer voor vloerbedekking bij? Hehe..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2008 21:01

Als je muren niet te dicht bij elkaar staan (dus een vrij brede kamer) kan dat donkergroen wel érg mooi zijn, en wel chiq ook :wink:. En tja, de vloer, een houten vloer zou erg mooi staan. Tapijt is niet echt mijn ding.

Terug naar “Archief”