Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 jun 2008 19:51

Eerlijk gezegd vind ik dat de discussie een belabberde kant op gaat.

Er staat veel op het spel nu de CU een belangrijke beslissing gaat nemen, waardoor er velen de partij zullen verlaten en de CU daarmee chanteren zoals Douma, Frinsel en nog een paar mensen die denken dat ze belangrijk zijn.

Van de andere (seculiere) kant wordt de CU volop aangevallen omdat ze niet ver genoeg gaan.

Hoevelen van jullie hebben al voor de CU gebeden in deze situatie?

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 03 jun 2008 20:03

Denkertje21 schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat de discussie een belabberde kant op gaat.

Er staat veel op het spel nu de CU een belangrijke beslissing gaat nemen, waardoor er velen de partij zullen verlaten en de CU daarmee chanteren zoals Douma, Frinsel en nog een paar mensen die denken dat ze belangrijk zijn.

Van de andere (seculiere) kant wordt de CU volop aangevallen omdat ze niet ver genoeg gaan.

Hoevelen van jullie hebben al voor de CU gebeden in deze situatie?

Dat is precies hun probleem denkertje. Ze worden van beiden kanten aangevallen. De één vindt ze niet Christelijk meer en de andere vind ze te Christelijk. Sorry maar ik heb geen medelijden met ze. Als je gewoon duidelijk bent waarvoor je staat heb je dat probleem ook niet. Nu willen ze iedereen te vriend gaan houden heb ik het idee.

En specifiek voor de CU bid ik niet. Ik bid voor hun die in de politek werkzaam zijn en die een Bijbelgetrouw geluid laten horen. Of de CU daaronder valt weet ik niet. Welke partijen daaronder vallen laat ik met eerbied gesproken aan God over
Stap voor stap, weer een stapje verder.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 03 jun 2008 20:14

Denkertje21 schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat de discussie een belabberde kant op gaat.

Het gaat hier over homo's niet over heiligen. Dat jij je mi in een onmogelijke refoanderpositie hebt gemanouvreerd is niet mijn probleem. Ik snap sowieso je verontwaardiging niet. Het zal wss de kift zijn dat niet iedere nicht met zijn ziel onder zijn arm door dit tranendal kruipt als jij blijkbaar doet. Het leven is fabulastic leer daar eens mee leven. Het is echt niet nodig om iedere doorbreking van jouw beeld van homo's zo zwaar op te nemen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 03 jun 2008 21:08

keessie schreef:Dat is precies hun probleem denkertje. Ze worden van beiden kanten aangevallen. De één vindt ze niet Christelijk meer en de andere vind ze te Christelijk. Sorry maar ik heb geen medelijden met ze. Als je gewoon duidelijk bent waarvoor je staat heb je dat probleem ook niet. Nu willen ze iedereen te vriend gaan houden heb ik het idee.

En specifiek voor de CU bid ik niet. Ik bid voor hun die in de politek werkzaam zijn en die een Bijbelgetrouw geluid laten horen. Of de CU daaronder valt weet ik niet. Welke partijen daaronder vallen laat ik met eerbied gesproken aan God over

Niet duidelijk zijn over waar ze staan?

http://www.nu.nl/news/1589094/11/Rouvoe ... maker.html

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 03 jun 2008 21:17

CaptainCaveman schreef:
keessie schreef:Dat is precies hun probleem denkertje. Ze worden van beiden kanten aangevallen. De één vindt ze niet Christelijk meer en de andere vind ze te Christelijk. Sorry maar ik heb geen medelijden met ze. Als je gewoon duidelijk bent waarvoor je staat heb je dat probleem ook niet. Nu willen ze iedereen te vriend gaan houden heb ik het idee.

Een lekker snoepje om de zure smaak weg te krijgen ja.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 jun 2008 21:21

CaptainCaveman schreef:

Dat is een heel ander onderwerp, man!
En bovendien kan dat embryoplangebeuren opgevat worden als een hypocriete compensatiepoging, als loze kalk om de scheuren in de muur te verhullen, als dat inderdaad geweest zij om zich te profileren.
Op het punt waarover het in deze discussie staat zijn ze niet al te duidelijk.

Tussen haakjes: toevallig las ik vanavond nog een artikel van dr. J. Douma hierover.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 03 jun 2008 21:29

Boekenlezer schreef:
CaptainCaveman schreef:

Dat is een heel ander onderwerp, man!
En bovendien kan dat embryoplangebeuren opgevat worden als een hypocriete compensatiepoging, als loze kalk om de scheuren in de muur te verhullen, als dat inderdaad geweest zij om zich te profileren.
Op het punt waarover het in deze discussie staat zijn ze niet al te duidelijk.

Tussen haakjes: toevallig las ik vanavond nog een artikel van dr. J. Douma hierover.

Natuurlijk is dat een ander onderwerp m.b.t. dit topic, hiermee stelt de CU zich echter wel lijnrecht tegenover de PvdA. Dat nu gesteld wordt dat onduidelijk is waar ze nu voor staan is dus ook niet helemaal waar.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 04 jun 2008 11:38

Topic opgeschoond.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jun 2008 20:34

Boekenlezer schreef:Tussen haakjes: toevallig las ik vanavond nog een artikel van dr. J. Douma hierover.

Schandalig hoe deze man en anderen met dit soort chantage de partij in gijzeling neemt!

"Als jullie niet doen wat ik vind, dan verlaat ik de partij"

En dan vooral zoiets vooraf met veel bombarie aankondigen! Echt heel fout!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 04 jun 2008 20:41

Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef:Tussen haakjes: toevallig las ik vanavond nog een artikel van dr. J. Douma hierover.

Schandalig hoe deze man en anderen met dit soort chantage de partij in gijzeling neemt!

"Als jullie niet doen wat ik vind, dan verlaat ik de partij"

En dan vooral zoiets vooraf met veel bombarie aankondigen! Echt heel fout!

Ik vind dit soort duidelijkheid wel prettig. En waarom is dit in gijzeling nemen? Het gebeurt meer dat mensen vertrekken, als ze het ergens niet mee eens zijn. Wat zou jij doen als wel expliciet homoseksualiteit als zonde wordt benoemd?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jun 2008 20:50

parsifal schreef: Ik vind dit soort duidelijkheid wel prettig. En waarom is dit in gijzeling nemen? Het gebeurt meer dat mensen vertrekken, als ze het ergens niet mee eens zijn. Wat zou jij doen als wel expliciet homoseksualiteit als zonde wordt benoemd?

Er is niks mis mee als Douma, Frinsel, Lont en anderen hun mening verkondigen. Die respecteer ik. Maar dit koppelen aan de dreiging om op te stappen vind in een onaanvaardbare druk op de partij leggen.

En wat ik zou doen als homoseksualiteit expliciet als zonde zou worden benoemd? Ik blijf, vertel mijn mening en dan laat ik het aan de ander over wat hij daar mee doet. Overigens noem ik homoseksuele én heteroseksuele handelingen buiten een relatie in liefde en trouw wel degelijk zonde!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 04 jun 2008 21:03

Waarom zou je niet mogen dreigen met opstappen? Dit is blijkbaar de druppel voor die mensen. Weet de CU ook meteen hoe serieus dit onderwerp is onder hun achterban. En laten we eerlijk zijn, deze namen zijn niet de minste binnen de CU.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 04 jun 2008 21:10

@ Flap . . . idd, ergens was ik er al bang voor dat dit toch een belangrijk punt zou zijn voor de CU. Ik heb dan ook niet op hen gestemd. Ondanks dat ik op veel punten achter hen kan staan.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 05 jun 2008 16:50

Na deze reacties allemaal gelezen te hebben kon ik het niet laten om toch eens een reactie te geven.In het geval van de homo's dient zich het volgende aan, een homo mag nu in commisies,gemeenteraad,tweede kamer als lid van de cu aan het werk maar hij of zij moet wel de boodschap uit dragen dat ze tegen het homohuwelijk zijn en dat ze tegen praktiserende homo's zijn, dan bedoelik niet dat ze tegen homo's zijn maar wel tegen het praktiserende gedeelte zijn. Volgens mij is dat bijbels dat als je homo gevoelens hebt dat je daar tegen strijd, en God liefhebt boven alles.Maar de cu is nooit tegen homo's geweest, wel tegen het praktiserende gedeelte en het homohuwelijk, net zoals die homo's wie nu zich als raadlid enz mogen uitgeven.Volgens mij is dat toch precies hetzelfde?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 jun 2008 20:17

Vandaag was er een artikel, waarin melding werd gemaakt van kritiek op het rapport van de commissie-Cnossen vanuit een officieel orgaan van de CU. "Het is voor het eerst dat vanuit een officieel ChristenUnieorgaan kritiek komt op het voorstel van het partijbestuur om praktiserende homoseksuelen niet bij voorbaat uit te sluiten als vertegenwoordigers."
Artikel: CU-denktank uit kritiek op Cnossen
Een artikel wat daarbij hoort, en wat ik nog niet gelezen heb: Rapport-Cnossen te impliciet
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”