jij begrijpt mij niet, maar ik jou wel

ten eerste, ik begrijp jou met wat je zegt... maar ik zeg al, ik ontken het echt niet! maar heb ik gelijk als ik zeg dat jij andere 'geloven (wel gereformeerd>of vanuit de reformatie als ik het zo zeggen mag) niet goedkeur, of niet zaligmakend is?
aan de andere kant begrijp ik dit ook: Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben, en wij in de duisternis wandelen, zo liegen wij, en doen de waarheid niet.
iedereen moet persoonlijk zichzelf toetsen op een waar geloof in Jezus Christus. want: wie tot Mij komt zal ik geenzinds uitwerpen.!
ik ontken echt niet wat de Ger.Gem leert...! maar wat er omheen gebeurt...

maar zoals zovaak op dit forum is gezegt over de Ger. Gem; de Ger.Gem boeit de jongeren niet meer. waar is de vrolijkheid?waar is de vreugde in de Heere?; jazeker, heelvaak in de harten van de bekeerde mensen... maar waarom merk ik daar niks van? mensen die hun geloof als het ware uitstralen!(>en dan bedoel ik geen zwarte kleding!)
ik geef 1 tip aan jou, verdiep je in andere 'stromingen'. God gaat over kerkmuren heen hoor!
jij zegt: Opb 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad... geen mens kan de geboden van God doen! bid om vergeving, zoek God terwijl Hij te vinden is, maar hou je niet vast aan een Verbond; maar aan de hele Bijbel. God spreekt in de Bijbel, bid om de Heilige Geest zodat Hij God openbaar kan maken in de Bijbel
vriendelijke groet, corne