ger.gem niet goed, wat wel volgens jullie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

corne91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor corne91 » 07 mei 2008 20:13

heej,

jij begrijpt mij niet, maar ik jou wel 8)

ten eerste, ik begrijp jou met wat je zegt... maar ik zeg al, ik ontken het echt niet! maar heb ik gelijk als ik zeg dat jij andere 'geloven (wel gereformeerd>of vanuit de reformatie als ik het zo zeggen mag) niet goedkeur, of niet zaligmakend is?
aan de andere kant begrijp ik dit ook: Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben, en wij in de duisternis wandelen, zo liegen wij, en doen de waarheid niet.

iedereen moet persoonlijk zichzelf toetsen op een waar geloof in Jezus Christus. want: wie tot Mij komt zal ik geenzinds uitwerpen.!

ik ontken echt niet wat de Ger.Gem leert...! maar wat er omheen gebeurt...;)ik wil daar niet op een forum over hebben, maar mensen die zich gereformeerd noemen, en toch niet op God vertrouwen en de dode geestelijkheid in hun leven.

maar zoals zovaak op dit forum is gezegt over de Ger. Gem; de Ger.Gem boeit de jongeren niet meer. waar is de vrolijkheid?waar is de vreugde in de Heere?; jazeker, heelvaak in de harten van de bekeerde mensen... maar waarom merk ik daar niks van? mensen die hun geloof als het ware uitstralen!(>en dan bedoel ik geen zwarte kleding!)

ik geef 1 tip aan jou, verdiep je in andere 'stromingen'. God gaat over kerkmuren heen hoor!

jij zegt: Opb 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad... geen mens kan de geboden van God doen! bid om vergeving, zoek God terwijl Hij te vinden is, maar hou je niet vast aan een Verbond; maar aan de hele Bijbel. God spreekt in de Bijbel, bid om de Heilige Geest zodat Hij God openbaar kan maken in de Bijbel

vriendelijke groet, corne

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 07 mei 2008 20:54

Bedankt voor de goede raadgeving maar…… het lijkt wel ger.gem.’s. :mrgreen:

corne91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor corne91 » 08 mei 2008 04:35

ken wel kloppen:P 8) maar is toch weer niet :mrgreen: bij mij thuis (ouders) vinden ze dat ik het 'verkeerde pad' opga dusja, kan ik verder ook niks aan doen :roll: 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 mei 2008 22:45

*edit*

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 29 mei 2008 21:14

@ Corné: ik zit zelf ook in de GerGem, maar kan me niet echt vinden in wat jij zegt.
Wel uit verhalen van anderen, maar absoluut niet vanuit mijn eigen gemeente! Dus ik denk inderdaad dat het zo is dat gemeenten toch wel erg verschillen.
Bij ons wordt er elke zondag 2x gepreekt over het aanbod van de genade die Jezus verdient heeft door aan het kruis te sterven voor degene die voor Hem buigen en Hem dienen. Natuurlijk wordt er wel gezegd dat wij zondig zijn, maar gelijk erachteraan wordt gezegd hoe genade verkregen kan worden.
Ik wens je veel sterkte met je keuzes en maak ze alsjeblieft biddend! Want weet wel dat elke kerk wel iets heeft waar jij het niet mee eens bent of wat je moeilijk vind.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 mei 2008 21:41

Wel uit verhalen van anderen, maar absoluut niet vanuit mijn eigen gemeente! Dus ik denk inderdaad dat het zo is dat gemeenten toch wel erg verschillen.
Ik denk dat het nog wel eens vies kon tegenvallen...

Bij ons wordt er elke zondag 2x gepreekt over het aanbod van de genade die Jezus verdient heeft door aan het kruis te sterven voor degene die voor Hem buigen en Hem dienen.
O, dat is Remonstrants, want er is geen mens die voor Hem buigt. Hij is ook helemaal niet gestorven voor de mensen die voor Hem wilden buigen.. *om maar wat GG-bla er tegen aan te gooien*

Natuurlijk wordt er wel gezegd dat wij zondig zijn, maar gelijk erachteraan wordt gezegd hoe genade verkregen kan worden.
Hoe dan?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 mei 2008 05:56

Raido schreef:

Bij ons wordt er elke zondag 2x gepreekt over het aanbod van de genade die Jezus verdient heeft door aan het kruis te sterven voor degene die voor Hem buigen en Hem dienen.
O, dat is Remonstrants, want er is geen mens die voor Hem buigt. Hij is ook helemaal niet gestorven voor de mensen die voor Hem wilden buigen.. *om maar wat GG-bla er tegen aan te gooien*

Natuurlijk wordt er wel gezegd dat wij zondig zijn, maar gelijk erachteraan wordt gezegd hoe genade verkregen kan worden.
Hoe dan?

Raido, dit is nogal heftig zeg. Ik dacht dat jij gergemmer was. Is het niet beter om een ander kerkverband te zoeken als jij er zo over denkt?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2008 08:27

ja, wat een negatief gereformeerd zelfbeeld! ;) :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 30 mei 2008 08:36

corne91 schreef:
Bevlogen schreef:GKv is de enige ware kerk... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bestaat er wel een WARE kerk hier op aarde? zo ja wat houd die in?
ik denk niet dat je dat zo ken zeggen:)
mvg

De ware kerk van Christus zijn o.a. diegenen waarvan het hart volkomen naar God uitgaat, die Hem liefhebben en die Gods gerechtigheid zoeken.
Daarom staat er ook dat Gods ogen over de gehele aarde gaan om krachtig te helpen diegenen waarvan het hart volkomen naar Hem uitgaat.

Het zal bij Christus terugkomst blijken wie dat zijn en zij zullen uit alle Christelijke denominaties komen.

Het koninkrijk van God moet in ons (mij) worden opgericht. Met diegegen die dit van harte zoeken heeft God gemeenschap. Daarbij kijkt God niet in welke kerk je zit.

In feite is Gods kerk (allen die daar toe behoren: zie boven) verborgen in de wijsheid van God.

Mensen bouwen kerken, God bouwt en verandert het hart. Dezen verzamelt Hij tot Zijn oogst.

Hieruit blijkt dat God geheel souverein is.
Tot in eeuwigheid zullen wij Hem dan prijzen voor zijn goedheid en rechtvaardigheid.

Oefen je erin om je roeping en uitverkiezing te bevestigen. In het leven gaat deze weg deels door de droogte van de woestijn en deels door de verkwikking van de oase. Doch al Gods kinderen ontkomen niet aan deze toerusting.

Daarom heeft God ons ook broeders en zusters gegeven, opdat wij niet alleen zullen zijn en ons mede met hen mogen verheugen in de zin en uitkomst van dit korte leven.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 30 mei 2008 17:31

Raido schreef:

Hoe dan?

vies tegenvallen? hoezo?

Oke, het is 100% Gods werk om jou te bekeren, maar ondertussen ook helemaa 100% je eigen verantwoordelijkheid om God te zoeken en Hem te willen dienen!
(hier kun je een eindeloze gergemdiscussie over beginnen :roll: :P)

Hoe dan? Doordat Jezus aan het kruis gestorven is, is er een mogelijkheid vergeving van je zonden te krijgen, en Hij laat een bidder niet staan!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 31 mei 2008 07:47

Dine schreef:Hoe dan? Doordat Jezus aan het kruis gestorven is, is er een mogelijkheid vergeving van je zonden te krijgen, en Hij laat een bidder niet staan!

Ja, maar uit jezelf kun je niet bidden, je moet eerst je zonden dieper dan diep kennen, met de rechte nederigheid voor God komen en noem maar op... Bovenstaande uitlatingen komen niet van mij, ik heb ze meer dan eens langs horen komen als ik weer eens in een GG(iN) zat.
"Je kunt wel bidden, maar dat gaat zomaar niet...."
En ondertussen worden de mensen bij Christus vandaan gehouden....
:(
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mei 2008 08:34

Ik heb vaak gemerkt dat er best een verschil is tussen een GerGem-preek die voor 400 mensen wordt gehouden en een 1 op 1-gesprek met zo'n zelfde GerGemmer. Niet dat er dan andere uitdrukkingen gebruikt worden of dat er iets anders gezegd wordt, maar dan blijkt men veel beter in staat om zich goed uit te drukken. Bovenstaande uitdrukkingen blijken dan ineens veel minder zwaar te zijn en misschien zijn ze niet eens altijd zo bedoeld. Ik denk dat veel mensen vast zitten in de terminologie en daardoor niet altijd goed uit de verf komen.

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 02 jun 2008 10:01

pol schreef:Raido, dit is nogal heftig zeg. Ik dacht dat jij gergemmer was. Is het niet beter om een ander kerkverband te zoeken als jij er zo over denkt?

Inmiddels hebben Raido (idd dooplid in de GG) en ik (belijdend lid van de GKv) iets meer dan anderhalf jaar verkering. Hij is inderdaad nog lid van de GG, maar mocht afgelopen jaar geen belijdenis doen om verschillende redenen. De hoofdreden was dat hij niet in de GG zou blijven. We zijn al sinds het begin van onze verkering samen op zoek naar een kerk waar we later lid van willen gaan worden. De kans dat dat de GG is is ongelofelijk klein ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jun 2008 12:18

hananja schreef:
pol schreef:Raido, dit is nogal heftig zeg. Ik dacht dat jij gergemmer was. Is het niet beter om een ander kerkverband te zoeken als jij er zo over denkt?

Inmiddels hebben Raido (idd dooplid in de GG) en ik (belijdend lid van de GKv) iets meer dan anderhalf jaar verkering. Hij is inderdaad nog lid van de GG, maar mocht afgelopen jaar geen belijdenis doen om verschillende redenen. De hoofdreden was dat hij niet in de GG zou blijven. We zijn al sinds het begin van onze verkering samen op zoek naar een kerk waar we later lid van willen gaan worden. De kans dat dat de GG is is ongelofelijk klein ;)

Oeps, heel moeilijke kwestie mensen. Maak de keus biddend en kijk over kerkmuren heen. Probeer ook niet negatief te doen over een bep. kerkverband, want in elke kerk, van licht/zwaar/evangelisch/reformatorisch zijn kinderen van God en nepmeelopers.
Gods zegen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2008 12:40

Heej Hananja, al enig idee wat het wel wordt? Toch GKV omdat jij dat ook bent? Of CGK... of HHK om er een beetje tussenin te gaan zitten? Al enig idee? Wachten jullie tot jullie getrouwd zijn, of ga je al eerder zoeken? Of Raido alleen al naar een andere kerk zoeken zodat hij wel geloofsbelijdenis kan doen?

Joanne is overigens per komende zondag vrijgemaakt :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”