je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 13 okt 2003 18:40

das moeilijk! sterkte ermee.

En toch is God dezelfde nog steeds. Satan probeert ons te laten denken dat God nu in een keer verandert zou zijn. Onzin. God blijft dezelfde grote en liefdevolle God. Als je dat los gaat laten, kan je het vergeten verder.

Heer, sterk dit gezin! Draag hen in uw sterke armen en laat ze voelen dat u bij ze bent. Wij zoeken naar zingeving, maar misschien is dit gewoon gebeurt. HEer leer ons te leren van alles wat gebeurt maar laat toch uw wil gechieden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 okt 2003 17:54

ehh wat wil ik niet.

Iets wat ik heel graag wat meer van zou willen hebben is: vertrouwen, wijsheid en kracht.

Vertrouwen om in moelijke en minder moeilijke situaties de juiste stap te mogen zetten.
Wijsheid om de juiste woorden op het juiste moment te mogen zeggen.
Kracht: kracht om door te gaan om te leven voor Hem.

Enn nog iets, ik wil gelukkig zijn met alles wat God mij geeft en wat hij van mij neemt. Het eerste is heel makkelijk, het 2e is veel moelijker[/i]
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 25 okt 2003 10:56

jes 43:1 ev
wees niet bang, want ik koop je vrij!
ikheb je geroepen, je bent van mij!
waad je door het water, ik sta naast je.
steek je rivieren over, je wordt niet meegesleurd.
loop je door vuur, je zult niet verbranden, de vlammen verschroeien je niet.
want ik ben deHeer, je God, de heilige God van Israel, je bevrijder!

Sinds Petrus, Cornelius en het dierenkleedje geldt dit ook voor ons!!! praise Him!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2003 11:06

Durven wij nog wel voor God te verschijnen? Wij zondigen elke keer weer. Laten God ongemerkt in de kou staan.
Als je beseft dat je God zo laat staan (terwijl hij elke keer klopt aan de deur van ons hart) dan mag je vragen of Hij jouw en ook mijn deur van jouw en mijn hart wil open maken.

joris

Berichtdoor joris » 02 nov 2003 16:07

Evelien schreef:Durven wij nog wel voor God te verschijnen? Wij zondigen elke keer weer. Laten God ongemerkt in de kou staan.
Als je beseft dat je God zo laat staan (terwijl hij elke keer klopt aan de deur van ons hart) dan mag je vragen of Hij jouw en ook mijn deur van jouw en mijn hart wil open maken.
soms zeg tmijn gevoel dat ik beter niet meer bij God kan aankloppen. maar mijn verstand zegt dat Jezus aan het kruis de relatie met God heeft verzoend. Dat het dus weer goed is tussen God en mensen en dat we zo bij HEm binnen mogen lopen. Als ik weer gezondig heb ga ik naar God toe en dan weet ik dat HIJ mij ziet alsof ik JEzus zelf ben. IN JEZUS naam mag ik Hem vragen mij te vergeven.
En dat laat weer zien hoe klein ik ben en hoe groot God is.
praise Him!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 nov 2003 16:28

Kom tot de vader

nog voordat je bestond,
kende Hij je naam.
hij zag je elk moment
en telde elke traan.
Omat Hij van je hield,
gaf Hij zijn eigen zoon.
Hij wacht alleen nog maar
totdat je komt.

En wta je nu ook doet,
zijn liefde blijft bestaan
ook niets wat jij ooit deed,
verandert daar iets aan.
Omdat Hij van je houdt,
gaf Hij zijn eigen Zoon.
En nu is alles klaar,
wanneer jij komt.

Komt tot de Vader,
kom zoals je bent,
Heel je hart, al je pijn
is bij Hem bekend,
De LIefde die Hij geeft
de woorden die Hij sprekt
Daarmee is alles klaar
wanneer jij komt.

De liefde die Hij geeft,
de woorden die Hij spreekt.
Hij wacht alleen nog maar
tot dat je komt.

opw 599, russel fragar/mireille schaart

Dit lied is voor mij zóóó speciaal!
God heeft door dit lied in mij gewerkt!
Ik was depressief, maar door dit lied is dat over gegaan!
God is goed! Halleluja!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 22 nov 2003 12:43

Tof te horen!!!!

Die hele cd is pastoraal erg sterk vindt ik zelf

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2003 13:31

joris schreef:Zo tof om te weten dat God niet veranderd! Hij is wie Hij is: jaweh. Ook al voelen wij ons klote of depressief. God blijft gewoon dezelfde God!!! Wij gaan vaak meeresoneren op het gevoel van een ander. Als mijn buurman depri is, wordt ik dat bijna ook. Als mijn vriend sjagarijnis is, wordt ik dat ook. Maar God blijft gewoon dezelfde. Gaaf toch??? hoezo betrouwbaar!!!
als ik op Hem scheld, als ik mijzelf het liefst door de plee zou spoelen, als ik het liefst de hele dag onder de dekens zou blijven liggen is er nog altijd een God die met dezelfde liefdevolle ogen naar mij kijkt. KOm nou bij mij!!!
We hoeven niet in het diepe koude water te springen, we mogen in de warme armen van Vader springen!

Weet je hoe moelijk dit te ervaren is als je echt depressief bent? Je weet dat het er is maar je ervaart het zo anders!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 nov 2003 14:28

essieee schreef:
joris schreef:Zo tof om te weten dat God niet veranderd! Hij is wie Hij is: jaweh. Ook al voelen wij ons klote of depressief. God blijft gewoon dezelfde God!!! Wij gaan vaak meeresoneren op het gevoel van een ander. Als mijn buurman depri is, wordt ik dat bijna ook. Als mijn vriend sjagarijnis is, wordt ik dat ook. Maar God blijft gewoon dezelfde. Gaaf toch??? hoezo betrouwbaar!!!
als ik op Hem scheld, als ik mijzelf het liefst door de plee zou spoelen, als ik het liefst de hele dag onder de dekens zou blijven liggen is er nog altijd een God die met dezelfde liefdevolle ogen naar mij kijkt. KOm nou bij mij!!!
We hoeven niet in het diepe koude water te springen, we mogen in de warme armen van Vader springen!

Weet je hoe moelijk dit te ervaren is als je echt depressief bent? Je weet dat het er is maar je ervaart het zo anders!

... als je dan al weet dat het er is... :?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 22 nov 2003 17:11

Ja dat weet k! daarom is het ook een gedachte die je diep moet inwortelen in je hersens.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 nov 2003 17:33

Toen ik dat lied hoorde, moest ik echt ontzettend huilen, omdat ik wist dat het waar was wat er gezongen werd. Toch ging ik me er tegen verzetten, omdat ik er niet in durfde en wilde geloven. Maar ondanks mijn verzet ging God door en heeft Hij me er uit gesleept! Als God ergens mee begint, dan maakt Hij het ook af!
Dus ook al geloof je op dat moment misschien niet of ervaar je God niet, toch werkt Hij in je!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 23 nov 2003 14:27

Goed he, God is zo groot. Vanmorgen vertelde iemand een beeld wat hij gekregen had tijdens het gebed: een appelboom! Een appelboom in de herfst is dood en lijkt nutteloos. Maar binnen in de boom komen de stromen alweer op gang waardoor de boom in het voorjaar blaadjes, bloesem en vruchten krijgt! God is bezig met mensen, hij gaat langzaam. Lees dat ook eens in exodus 23:29, een ongelooflijk belangirjke management les van God zelf: niet alles in een keer aanpakken, maar langzaamaan!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 17:40

ben blij dat je depressie over gegaan is!!!

joris

Berichtdoor joris » 03 jan 2004 19:44

When there is a shadow
There must be a light.

When you look at the light
the shadow is behind you.

When you look at the light
there is no shadow at all......
die is best mooi!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 jan 2004 18:55

joris schreef:U redde mij en riep mijn naam
gaf mij weer hoop, eennieuw bestaan
bekleed met uw gerechtigheid
o, Jezus, U redde mij.

Met U verzoend, werd ik ewer rein,
U nam mijn schuld en droeg mijn pijn.
Nu ben ik vrij, volmaakt in U;
O, Jezus, U redde mij

Voor u mij maakte, had U mij lief Heer,
en werd ik door U gekend.
Ik bengeschapen
naar uw evenbeeld, o heer.

En u zocht mij, en U kocht mij,
U vergoot uw bloed voor mij
Een nieuwe schepping
naar uw evenbeeld, O Heer;
U redde mij, U redde mij.

opw 576

Joris, je had voor mij geen treffender lied hier neer kunnen zetten, dit lied betekend enorm veel voor mij en een stel vrienden van me! Toen zij elkaar leerden kennen was hij gelovig en zij niet, ze wist zelfs bijna helemaal niks van het geloof is er niet mee opgegroeid (geen christelijke opvoeding) en heeft zich er eigenlijk altijd voor afgesloten, totdat ze hem leerde kennen. Vanaf het begin dat ik haar kende kon ik eigenlijk goed met haar overweg (we zijn ondertussen goede vriendinnen). Maar ik gunde haar zo het geloof en dat ze God's liefde mocht ervaren. Daarvoor heb ik (nee ik zeg het fout niet ik alleen) voor gebeden en ze werd geraakt door God, Zijn liefde en Zijn Genade.
Hij redde haar en riep haar naam!! en vul de rest van het lied maar in.
Niet lang daarna zijn ze getrouwd, ze hadden gevraagd of ik samen met een vriend iets wou zingen en spelen op hun bruiloft en dat hebben we gedaan we hebben dit nummer gezongen (is trouwens 578 in plaats van 576) samen met lied 579 uit opwekking, waarin we Jezus danken voor het openen van de Weg naar de Vader!
Die momenten op die trouwdag hebben me zo geraakt, als ik eraan terug denk kan ik nog steeds huilen.
Ze heeft me later gezegd dat ze tijden deze liederen Gods aanwezigheid kon voelen....

Een mooier huwelijkscadeau kan ik me niet voorstellen!!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”