joris schreef:U redde mij en riep mijn naam
gaf mij weer hoop, eennieuw bestaan
bekleed met uw gerechtigheid
o, Jezus, U redde mij.
Met U verzoend, werd ik ewer rein,
U nam mijn schuld en droeg mijn pijn.
Nu ben ik vrij, volmaakt in U;
O, Jezus, U redde mij
Voor u mij maakte, had U mij lief Heer,
en werd ik door U gekend.
Ik bengeschapen
naar uw evenbeeld, o heer.
En u zocht mij, en U kocht mij,
U vergoot uw bloed voor mij
Een nieuwe schepping
naar uw evenbeeld, O Heer;
U redde mij, U redde mij.
opw 576
Joris, je had voor mij geen treffender lied hier neer kunnen zetten, dit lied betekend enorm veel voor mij en een stel vrienden van me! Toen zij elkaar leerden kennen was hij gelovig en zij niet, ze wist zelfs bijna helemaal niks van het geloof is er niet mee opgegroeid (geen christelijke opvoeding) en heeft zich er eigenlijk altijd voor afgesloten, totdat ze hem leerde kennen. Vanaf het begin dat ik haar kende kon ik eigenlijk goed met haar overweg (we zijn ondertussen goede vriendinnen). Maar ik gunde haar zo het geloof en dat ze God's liefde mocht ervaren. Daarvoor heb ik (nee ik zeg het fout niet ik alleen) voor gebeden en ze werd geraakt door God, Zijn liefde en Zijn Genade.
Hij redde haar en riep haar naam!! en vul de rest van het lied maar in.
Niet lang daarna zijn ze getrouwd, ze hadden gevraagd of ik samen met een vriend iets wou zingen en spelen op hun bruiloft en dat hebben we gedaan we hebben dit nummer gezongen (is trouwens 578 in plaats van 576) samen met lied 579 uit opwekking, waarin we Jezus danken voor het openen van de Weg naar de Vader!
Die momenten op die trouwdag hebben me zo geraakt, als ik eraan terug denk kan ik nog steeds huilen.
Ze heeft me later gezegd dat ze tijden deze liederen Gods aanwezigheid kon voelen....
Een mooier huwelijkscadeau kan ik me niet voorstellen!!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)