En dat is het lastige (en het gave!) van ons geloof, het kán ook op verschillende manieren geinterpreteerd worden...
Al is de Bijbel mijns inziens op bepaalde vlakken ook weer heel duidelijk en helder.
Maar ik vind het wel eens jammer dat ik eigenlijk te weinig bijbelkennis heb voor die echte discussies, want ik heb meningen zat, maar ik kan er niet altijd bijbelgedeelten bij halen. En dat is soms wel nodig om een discussie aan te gaan, omdat in het luchtledige wat roepen ook zo nutteloos is.
Maar laten we vooral doorgaan met de discussies

En laten we ook elkaar proberen te begrijpen. En niet in eerste instantie te veroordelen 'die is refo, dus die denkt zo' of 'die is geen refo, dus die denkt zo.'
Het is juist leuk om dat in discussies te ontdekken, en erachter te komen dat geen refo (en geen niet-refo) hetzelfde is en exact hetzelfde denkt.
Ik zit in een kerk met 150 mensen ofzo, en het valt me steeds meer op, dat we echt niet over alles hetzelfde denken. En dat maakt het samenwerken zo onwijs gaaf! En we kunnen discussies hebben over wel of geen hoed of wel of geen rok/broek, maar ook over inhoudelijke zaken, waarbij we er steeds weer achter komen dat we allemaal indezelfde geweldige God geloven, maar dat we de zwaartepunten allemaal ergens anders neerleggen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...