De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 mei 2008 11:08

je realiseert je wel, dat het leven erg kwetsbaar is en dat het een wonder is dat hij niks mankeert, ik heb dagen erna niet uit het achterraam durven kijken, heel raar, maar het idee dat ik hem zou zien vallen en er niks aan kan doen ofzo
maar hij heeft nu een haakje op deur :P en slot op zn raam.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 mei 2008 13:08

Memmem schreef:Het is wel geen refeowebkind maar dit gaat over mijn neefje en buurjongentje, is bij ons voor de deur gebeurt. Hij had net bij ons de krant gebracht.
Gelukkig gaat het redelijk met hem, is net geopereerd aan zijn groeischijf in de knie. Hij is een maand ouder dan onze tweede, bijna 6.

Mooi dat het redelijk met hem gaat. Hoe gaat het met de andere letsels dan?
Er stonden ook aardig wat mensen te kijken.
Leef je droom.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 mei 2008 14:22

Loucom schreef:
Memmem schreef:Het is wel geen refeowebkind maar dit gaat over mijn neefje en buurjongentje, is bij ons voor de deur gebeurt. Hij had net bij ons de krant gebracht.
Gelukkig gaat het redelijk met hem, is net geopereerd aan zijn groeischijf in de knie. Hij is een maand ouder dan onze tweede, bijna 6.

Vind al die kijkers altijd zo vreselijk!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mei 2008 14:38

Mijn zoon was een keer uit het zolderraam geklommen, met een vriendje en liep door de (brede) dakgoot. Ik werd er door mijn oudste zoon allert op gemaakt. We hebben ook gelijk sloten op het raam laten zetten. Boven heb ik nu weer een eng raam en ik wil er iets op laten zetten, dat het wel open kan, om te luchten enz maar niet wijder dan 15 cm. In vakantiehuisjes heb ik wel es zoiets gezien maar waar zou ik het kunnen kopen?

Nog wat: hoe reageren jullie als er buurtbewoners komen klagen over je kinderen (of misschien je broers/zussen) Wij kregen gisteravond onder het eten een buurvrouw aan de bel dat een onzer kinderen van haar begraafplaatsje ( je weet wel, zo'n grindtuin met geraniums erop in potten) voor de deur steeds de stenen op de weg gooide. Ze had hem er al meerdere keren op aan gesproken. Welke zoon deed het, vroeg mijn man. Ja, zo'n blonde. Alle 3 zijn ze blond, zei hij. Kom even kijken en zeg welke het gedaan heeft. Nee, deed ze niet. Het was er een die altijd met haar buurkinderen speelde. Doen ze ook alle 3. Mens ging echt te keer. Ze sprak nogal plat Flakkees wat wij natuurlijk nog niet goed verstaan dus hij vroeg wel paar keer wat ze zei. Mijn hub vroeg wie van de kinders het gedaan had, zei Danny dat hij steentjes op de weg had gelegd zodat de auto daarover heek kon rijden. Dus vader en zoon er heen na het eten. Danny (3) moest aanbellen om te zeggen dat hij het gedaan had en niet meer zou doen, mijn man veegde intussen de boel aan. Toen schold ze hem weer uit dat hij een minne was dat hij die kleine jongen de schuld gaf enz :roll: Wat hij toen gezegd heeft kan niet door de RW sencuur heen. Maar waar maakt zo'n mens zich nou druk om???? Ik/wij snappen het niet.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 mei 2008 14:42

Gerdien B. schreef:

heftig, ik hoop dat hij er gauw boven op komt!

Al vind ik het wel jammer van de opmerking dat de communicatie slecht is. Slecht staaltje journalisten werk. Bij ernstige ongevallen met kinderen komen standaard de heli en 2 ambulances. Beter 1 te veel dan 1 te weinig.

Ik heb eigenljik het idee dat die opmerking te maken had met wat daarna staat, dat het een helikopter van de duitse wegenwacht was. Er staat een rectificatie onder, dat traumaheli's onder beheer van ANWB staan en dat deze dus geleast was van de Duitse wegenwacht. maar goed, daar gaat t eigenlijk niet om.

Wat een naar ongeluk zeg. Ik hoop dat het gauw weer ebter gaat.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 mei 2008 15:10

[quote="*Annet*"]Mijn zoon was een keer uit het zolderraam geklommen, met een vriendje en liep door de (brede) dakgoot. Ik werd er door mijn oudste zoon allert op gemaakt. We hebben ook gelijk sloten op het raam laten zetten. Boven heb ik nu weer een eng raam en ik wil er iets op laten zetten, dat het wel open kan, om te luchten enz maar niet wijder dan 15 cm. In vakantiehuisjes heb ik wel es zoiets gezien maar waar zou ik het kunnen kopen?

Heb je rolluiken. Die laat ik half zakken en dan kan het raam niet ver open en ze kunnen ook het raam zelf niet verder open doen omdat dat rolluik ervoor hangt.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 mei 2008 15:47

pol schreef:
Loucom schreef:

Vind al die kijkers altijd zo vreselijk!

Er stonden heel wat, want was ook bijna kerk en komen de meeste daarlangs. Ikzelf ben ook even langsgeweest want ging naar zwemmen toe en kom dan daar langs. Hoor je allemaal verhalen en vond dat er genoeg stonden dus verder gefietst.
Voor hulpverleners is het ook überirritant.
Leef je droom.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 mei 2008 15:50

pol schreef:
*Annet* schreef:Mijn zoon was een keer uit het zolderraam geklommen, met een vriendje en liep door de (brede) dakgoot. Ik werd er door mijn oudste zoon allert op gemaakt. We hebben ook gelijk sloten op het raam laten zetten. Boven heb ik nu weer een eng raam en ik wil er iets op laten zetten, dat het wel open kan, om te luchten enz maar niet wijder dan 15 cm. In vakantiehuisjes heb ik wel es zoiets gezien maar waar zou ik het kunnen kopen?

Heb je rolluiken. Die laat ik half zakken en dan kan het raam niet ver open en ze kunnen ook het raam zelf niet verder open doen omdat dat rolluik ervoor hangt.

Je bedoelt van die witte dingen met gaatje waarin je een stand vast kunt klemmen? Kun je ze niet bij de bouwmarkten halen?
Leef je droom.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mei 2008 16:13

Nee ik bedoel niet die witte want een kind van 3 kan die al openmaken. Heb ooit dus es een metalen ovaalvormig geval gezien die in een dikke pin stak ofzoow

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mei 2008 16:27

*Annet* schreef:Nee ik bedoel niet die witte want een kind van 3 kan die al openmaken. Heb ooit dus es een metalen ovaalvormig geval gezien die in een dikke pin stak ofzoow

Wij hebben hier op alle ramen (boven en beneden) een soort van haakje dat onderaan het raam vastzit aan de binnekant zeg maar, en dat schuift dan over een klein pinnetje aan de binnenkant van het raamkozijn. Als je het raam helemaal open wilt, kost het zelfs een 'volwassene' een hoop gepruts om het open te maken. Zoiets? Wil wel eens kijken waar ze te koop zijn en of ik ze op kan sturen...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 mei 2008 16:30

annet: ik moet toegeven dat wij ook een grindgebeuren hebben aan de voorkant, grint trekt kinderen aan en dat hoeven wij dus nooit meer, want er ligt meer grint op de stoep dan in de tuin :roll: Moet zeggen dat ik het ook echt heel vervelend vind dat kinderen gewoon in je tuin lopen en grind pakken, maar je kunt je kinderen nu eenmaal niet 24 uur per dag in de gaten houden en er wat van zeggen. Ik was er niet eens naar terug gegaan om excuus te maken :oops: Zal aan de deur zeggen: ik zal uitzoeken wie het heeft gedaan en zal ze vertellen dat ze er voortaan vanaf moeten blijven, sorry voor het ongemak....

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 29 mei 2008 16:35

Bij babywalz verkopen ze allerlei beveiligingen ook raambeveiligingen.
Misschien daar eens kijken?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mei 2008 20:00

Danny en Caroline schenen vanmiddag daar weer gespeeld te hebben. Een andere buurman zei dat ze het niet mochten doen, ze keken hem lieflijk aan en speelden gewoon verder 8)

Doe het poortje maar weer op slot. Opvoeden is hier onbegonnen werk geloof ik :x

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 mei 2008 20:36

Bij ons in de flat heeft iedereen ook van die raambeveiliging.
Gewoon zo'n klip dat je het op een kier kunt zetten.
Is vast wel te krijgen in NL. Gewoon eens bij een Gamma of Praxis vragen?
pobody's nerfect

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 mei 2008 21:14

jamillah schreef:Hoe is het met je jongste telg trouwens? Praat hij al wat of niet? Gerlinde begint nu wat te brabbelen, echt leuk weer die eerste (verstaanbare) woordjes.. Tot voor kort zei ze alleen 'papa' en 'klaar' en 'apin' (amen). Nu gaat ze je echt napraten. Leuk :P

Hier word veel gekletst, papa, mama, aam (amen), oed-zo (goed zo), aan, uit, koek, noep (snoep) en alles napraten. Is voor ons de eerste die zo snel praat. Wel heel gezellig. Op dit moment klimt ie ook overal op, denkt dat hij alles kan. Dat is wel wat vermoeiend soms.

*Annet* schreef:Mijn zoon was een keer uit het zolderraam geklommen, met een vriendje en liep door de (brede) dakgoot. Ik werd er door mijn oudste zoon allert op gemaakt. We hebben ook gelijk sloten op het raam laten zetten. Boven heb ik nu weer een eng raam en ik wil er iets op laten zetten, dat het wel open kan, om te luchten enz maar niet wijder dan 15 cm. In vakantiehuisjes heb ik wel es zoiets gezien maar waar zou ik het kunnen kopen?

Wij hebben bij prenatal haakjes met soort staaldraad eraan gekocht. De ramen kunnen ongeveer 10 cm open. Deze moet je wel in het hout schroeven, wil denk ik niet op kunststofkozijnen.

Nog wat: hoe reageren jullie als er buurtbewoners komen klagen over je kinderen (of misschien je broers/zussen) .

Gewoon zeggen: dat doen die van mij écht niet :mrgreen: :wink:

Gempa wat fijn dat het met jou zoontje zo goed is afgelopen. Een universitair zh is hier wat tever weg, moeten we naar groningen of utrecht.

Met mijn neefje gaat het nu redelijk goed, heeft wel wat verhoging. Hij zegt geen pijn te hebben maar ze geven hem toch maar wel pijnstillers. Hoe het later zal gaan weten ze niet. Een letsel met de knieschijf kan ernstige gevolgen hebben. Dit is niet altijd zo maar de dokters hebben al wel aangegeven dat de groei kan stoppen.
Misschien ga ik morgen nog even naar het ziekenhuis, even bij hem kijken. Walter van 5 wil graag mee, maar even kijken wat we doen is wel zijn vriendje en klasgenootje.
(Het artikel van de link is geschreven door een amateur, iemand die een klein weblogje heeft over staphorst.)
Alle kijkers stonden netjes op een afstandje te kijken, ze hebben hem zelf weinig gezien. De buurvrouw kwam aanlopen en daar ben ik gelijk naar toegelopen om even te vertellen wat er gebeurt was en iedereen bleef daar dus staan. Dat was toch wel 15 meter verderop en er staan hoge coniferen voor. Dat veel mensen komen kijken is ook wel logisch, wij hebben veel buren die elkaar goed kennen en proberen mee te leven. Daarnaast gaat er vrij veel verkeer over onze steeg dus die wilden daar gewoon langs. Maar er waren nog wel heel veel gewoon nieuwsgierigen.
Toen de heli kwam moest ik wel lachen, er stoven heel veel mensen die kant op en ik dacht dat de ambulance al weg was. Achteraf was dat niet zo maar was naar de landingsplek voor de heli gereden. Daar is een arts ingestapt en meegegaan naar het Zh.

Loucom schreef:Er stonden heel wat, want was ook bijna kerk en komen de meeste daarlangs. Ikzelf ben ook even langsgeweest want ging naar zwemmen toe en kom dan daar langs. Hoor je allemaal verhalen en vond dat er genoeg stonden dus verder gefietst.
Voor hulpverleners is het ook überirritant.

De kerk was opvallend leeg hoorde ik. :wink:
Fiets jij altijd bij ons langs? Zal dan eens wat beter opletten. :wink:

Terug naar “Archief”