Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 11:55

Ezeltje schreef:Ik hoop niet dat lenny me dit kwalijk neemt:$ maar ik kan ik je ook wel vertellen hoe het met haar gaat, aangezien ik haar nog welleens spreek en afgelopen december een verlovingskaart van haar en haar vriend heb gekregen! Alhoewel ik natuurlijk niet alles tot in de puntjes weet, kan ik je wel vertellen dat het goed met hen gaat; aangezien ze 9 oktober 2008 hopen te trouwen!
Aangezien ik de topic zelf gestart heb, (ik wist niet eens dat deze nog openstond!) maak ik gelijk maar van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat het met mij en mijn vriend ook goed gaat;) We hebben nog geen trouwplannen, maar zijn alweer meer dan een jaar samen(nadat het even uit is geweest) en ondanks de conflicten af en toe houden we veel van elkaar....:) dus voor iedereen die z'n relatie ff niet zo goed ziet zitten, hoop ik dat ik een voorbeeld mag zijn: iedere relatie kent z'n ups en downs, maar als de relatie sterk genoeg is overleeft ie het wel, dat zie je maar aan lenny!:) Lenny ik wens jou en je vriend heel veel geluk en Gods zegen toe met jullie voorgenomen huwelijk!

Ezeltje

Uiteraard Lenny veel succes gewenst.

Ezeltje: aan welk soort conflicten moet ik dan denken? zo van, ben jij de baas of ik?, Kijk je nog steeds naar anderen?, hoe geef je je geld uit?, hoe kleed je je ? naar de kerk of niet?, vergeten te mailen/sms'en, regelmatig te laat komen, etc.

Hoe kom je over de downs heen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 12:03

nou onze relatie was in het begin op een roze wolk, later was het veel ruzie (niet elke dag) maar soms ging het hard tegen hard, je leert evalueren (klinkt afgezaagd, maar het werkt echt). In eens ben je van alleen zij, samen zijn. En dat geeft soms enige strubbelingen.

En nu? gaat het machtig GOED!. Nooit getwijfeld hoor.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 12:09

Evelien schreef:nou onze relatie was in het begin op een roze wolk, later was het veel ruzie (niet elke dag) maar soms ging het hard tegen hard, je leert evalueren (klinkt afgezaagd, maar het werkt echt). In eens ben je van alleen zij, samen zijn. En dat geeft soms enige strubbelingen.

Geldt dat ook als je Christen bent?

Dan geldt toch wat Paulus zegt: de een acht de ander hoger dan zichzelf?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 12:10

hoe bedoel je?

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 26 mei 2008 12:14

Alphonsus schreef:
Evelien schreef:nou onze relatie was in het begin op een roze wolk, later was het veel ruzie (niet elke dag) maar soms ging het hard tegen hard, je leert evalueren (klinkt afgezaagd, maar het werkt echt). In eens ben je van alleen zij, samen zijn. En dat geeft soms enige strubbelingen.

Lijkt me wel. Je blijft toch ook gewoon mens.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 12:15

[Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. quote="Evelien"]hoe bedoel je?[/quote]

M.a.w. je weet jezelf te verootmoedigen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 12:16

je bent mens, toch?

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 26 mei 2008 12:17

uhm... zoals evelien het beschrijft heb ik het ook wel een beetje.

We hebben vooral meningsverschillen. Ik ben supergevoelig, terwijl hij wat onverschilliger is. Hij ergert zich dus welleens aan mijn overgevoeligheid voor dingen, terwijl ik het vreselijk vind dat hij in zoveel dingen zo onverschillig is. Nu is het wel zo dat ik de laatste tijd snel jankerig ben omdat ik niet altijd zie zitten om mijn vwo-examen te halen(waar ik dus eigelijk nu weer voor verder moet leren, maar goed;)) Dan zie ik niets meer zitten en ben ik erg onstabiel. Dan kan hij soms dingen heel nuchter bekijken door te zeggen dat de wereld niet verloren gaat of iets dergelijks, en daarin vullen we elkaar weer enorm aan. Soms gaat het ook welleens over terugkerende dingen, bijvoorbeeld dat hij iets belooft en hij doet het niet of hij vergeet iets. De ene keer ga ik daar makkelijker mee om dan de andere keer, dat hangt net van mijn stemming af. Maar soms vind het ook moeilijk, omdat er wel iets van wil zeggen maar ook niet te zeurderig wil overkomen doordat er ruzie ontstaat. Want als het meningsverschil eenmaal uitgelopen is op ruzie, kunnen we beter even niet bij elkaar zijn. Soms heb ik zelfs zo iets van: 'bekijk het dan maar' en heb ik echt de neiging om hem eens goed de waarheid te zeggen. Maar, en ik weet niet of jij dat bedoelt met 'de ander hoger achten als zichzelf' alphonsus, als ik een keer ontzettend baal van onze relatie kijk ik altijd eerst naar mezelf. Ik ben heb vaak stemmingswisselingen, en zo kan ik nog genoeg fouten opnoemen waaraan ik kan merken dat ik ook niet perfect ben. Dus ik heb eigelijk helemaal geen recht om mezelf beter te vinden als mijn vriend, al heb ik vaak wel de neiging om hem te veranderen naar wat ik denk dat het beste voor hem is. Maar als ik bedenk dat ik geen haar beter ben dan hij, en hij ook niet als ik, besef ik me ook dat ik hem niet zou willen missen, omdat we elkaar juist zo perfect in elkaars gebreken aanvullen.

maar goed, nu ga ik echt weer verder met leren;)
Don't give up untill it's over,
don't quit if you can.
The weight on your shoulder,
will make you a stronger (wo)man

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 12:17

Vonkie schreef:
Alphonsus schreef:

Lijkt me wel. Je blijft toch ook gewoon mens.

Het is toch de bedoeling dat we door het toepassende werk van Heilige geest we meer en meer vrij komen van onszelf.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 12:22

Ezeltje schreef:uhm... zoals evelien het beschrijft heb ik het ook wel een beetje.

We hebben vooral meningsverschillen. Ik ben supergevoelig, terwijl hij wat onverschilliger is. Hij ergert zich dus welleens aan mijn overgevoeligheid voor dingen, terwijl ik het vreselijk vind dat hij in zoveel dingen zo onverschillig is. Nu is het wel zo dat ik de laatste tijd snel jankerig ben omdat ik niet altijd zie zitten om mijn vwo-examen te halen(waar ik dus eigelijk nu weer voor verder moet leren, maar goed;)) Dan zie ik niets meer zitten en ben ik erg onstabiel. Dan kan hij soms dingen heel nuchter bekijken door te zeggen dat de wereld niet verloren gaat of iets dergelijks, en daarin vullen we elkaar weer enorm aan. Soms gaat het ook welleens over terugkerende dingen, bijvoorbeeld dat hij iets belooft en hij doet het niet of hij vergeet iets. De ene keer ga ik daar makkelijker mee om dan de andere keer, dat hangt net van mijn stemming af. Maar soms vind het ook moeilijk, omdat er wel iets van wil zeggen maar ook niet te zeurderig wil overkomen doordat er ruzie ontstaat. Want als het meningsverschil eenmaal uitgelopen is op ruzie, kunnen we beter even niet bij elkaar zijn. Soms heb ik zelfs zo iets van: 'bekijk het dan maar' en heb ik echt de neiging om hem eens goed de waarheid te zeggen. Maar, en ik weet niet of jij dat bedoelt met 'de ander hoger achten als zichzelf' alphonsus, als ik een keer ontzettend baal van onze relatie kijk ik altijd eerst naar mezelf. Ik ben heb vaak stemmingswisselingen, en zo kan ik nog genoeg fouten opnoemen waaraan ik kan merken dat ik ook niet perfect ben. Dus ik heb eigelijk helemaal geen recht om mezelf beter te vinden als mijn vriend, al heb ik vaak wel de neiging om hem te veranderen naar wat ik denk dat het beste voor hem is. Maar als ik bedenk dat ik geen haar beter ben dan hij, en hij ook niet als ik, besef ik me ook dat ik hem niet zou willen missen, omdat we elkaar juist zo perfect in elkaars gebreken aanvullen.

maar goed, nu ga ik echt weer verder met leren;)

Bedankt en OK
::))
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 26 mei 2008 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 12:23

hoe wil jij dan omgaan met bepaalde smaak? mening? over kleding/meubels/auto/fiets/etc..?

Daar mag je best over kibbelen met elkaar. Wat de een heel erg mooi vindt kan de ander oerlelijk vinden. Vooral in het begin is het lastig om dat te kunnen af tasten. Want omdat je eerst alleen was hoefde je geen rekening te houden met de mening/smaak van je partner, en dat moet je nu wel en dat kan in het begin nog wel eens wat conflictjes veroorzaken.

Op een gegeven moment houdt dat op en ga je daar op een andere manier mee om.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 12:27

Evelien schreef:hoe wil jij dan omgaan met bepaalde smaak? mening? over kleding/meubels/auto/fiets/etc..?

Daar mag je best over kibbelen met elkaar. Wat de een heel erg mooi vindt kan de ander oerlelijk vinden. Vooral in het begin is het lastig om dat te kunnen af tasten. Want omdat je eerst alleen was hoefde je geen rekening te houden met de mening/smaak van je partner, en dat moet je nu wel en dat kan in het begin nog wel eens wat conflictjes veroorzaken.

Op een gegeven moment houdt dat op en ga je daar op een andere manier mee om.

Ik ben blij voor jullie met het gevonden evenwicht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2008 12:29

anders zou je een relatie niet in stand kunnen houden.

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 26 mei 2008 12:30

Evelien schreef:hoe wil jij dan omgaan met bepaalde smaak? mening? over kleding/meubels/auto/fiets/etc..?

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar daar ga ik maar ff vanuit. Tsja wat betreft smaak hebben wij niet zoveel problemen... we hebben zowat dezelfde kleding/muziek/ huissmaak enz. Soms zijn er wel kleine dingetjes natuurlijk waarin we verschillen, maar meestal sluiten we dan een compromis en houde we rekening met elkaar. Toch vind ik het ook erg belangrijk dat je zelf ook je eigen smaak behoudt, ik zou niet eens kleren voor m'n vriend durven uit te zoeken...;) hoewel ik hem welleens een paar tips geef, mag hij zelf uitzoeken wat hij draagt, ik vind een eigen smaak namelijk ook erg belangrijk. Al wordt je natuurlijk meestal wel iets door elkaars smaak beinvloed. Het meeste waarin wij verschillen is af en toe ergens een mening over, maar het kan ook heel verrijkend zijn om dingen van een andere kant te bekijken. Soms komen we echter niet met elkaar in overeenstemming en dan hebben we beiden in ieder geval nog 1 ding gemeen: we zijn allebei ontzettend eigenwijs :lol:

(hmm ik denk dat ik er beter aan doe om nu refoweb af te sluiten, voordat ik morgen een 3 voor m'n engels examen haal... :oops: )
Don't give up untill it's over,

don't quit if you can.

The weight on your shoulder,

will make you a stronger (wo)man

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 26 mei 2008 12:32

Ezeltje schreef:

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar daar ga ik maar ff vanuit. Tsja wat betreft smaak hebben wij niet zoveel problemen... we hebben zowat dezelfde kleding/muziek/ huissmaak enz. Soms zijn er wel kleine dingetjes natuurlijk waarin we verschillen, maar meestal sluiten we dan een compromis en houde we rekening met elkaar. Toch vind ik het ook erg belangrijk dat je zelf ook je eigen smaak behoudt, ik zou niet eens kleren voor m'n vriend durven uit te zoeken...;) hoewel ik hem welleens een paar tips geef, mag hij zelf uitzoeken wat hij draagt, ik vind een eigen smaak namelijk ook erg belangrijk. Al wordt je natuurlijk meestal wel iets door elkaars smaak beinvloed. Het meeste waarin wij verschillen is af en toe ergens een mening over, maar het kan ook heel verrijkend zijn om dingen van een andere kant te bekijken. Soms komen we echter niet met elkaar in overeenstemming en dan hebben we beiden in ieder geval nog 1 ding gemeen: we zijn allebei ontzettend eigenwijs :lol:

(hmm ik denk dat ik er beter aan doe om nu refoweb af te sluiten, voordat ik morgen een 3 voor m'n engels examen haal... :oops: )

Succes!!

Terug naar “Archief”