Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik ben ook lid van een christelijke partij, een hele grote zelfs, en daar doen we niet moeilijk.
em_ma schreef:Denkertje21 schreef:em_ma schreef: D
Nee, ik wil in een huwelijk sex van liefde niet scheiden, maar er is voor mij een verschil: ik wil graag als maagd het huwelijk in. Dus dan is er voor het huwelijk geen sex bij mij.
Tuurlijk snap ik je worsteling met het feit dat je homo bent.
God kan daarin verandering brengen, maar dat hoeft niet!
En ik ga nu niet mijn mening over praktiserende homofilie geven, die weet je denk ik wel, dat is nu even niet van toepassing.
Zo veel mensen bidden tot God of hun doorn (zo noem ik het maar even, zo voelt het voor jou denk ik wel) weggenomen mag worden, omdat die soms niet te dragen is.
Dan is het heel troostend wat Paulus daar over schrijft (Mijn genade is U genoeg) en de vrede die hij erover heeft, omdat hij het bij God kan laten.
Denkertje, je kan het als een doorn zien dat je als homo geen relatie aan kan gaan. En dat is een behoorlijke doorn. Want je sluit voor jezelf de weg naar een relatie definitief af.
Maar, als je geen relatie aan kan gaan, ben je niet de enige die een partner moet missen.
Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?
Ook singles missen lichamelijk/geestelijk/emotioneel contact als ze geen relatie hebben en dat kan ook een moeilijke weg zijn!
Of een man of vrouw in de bloei van zijn of haar leven die verlamd raakt?
Dan komen zo snel de waarom vragen boven. Maar daar krijgen we niet altijd een antwoord op.
Flappie schreef:Optimatus schreef:Ik vraag me af waarom homo's altijd weer ter discussie worden gesteld. Wat zou het Rouvoet kunnen schelen of een partijlid het thuis met een man of een vrouw doet? Als die man z'n werk maar goed doet.
Bij een seculiere partij zal dat inderdaad het geval zijn. Ik denk dat een christelijke partij toch bepaalde beginselen heeft. Overigens maakt het mij ook weinig uit, ik denk alleen dat je dit verschil wel moet zien.
Alphonsus schreef:Flappie,
je zegt overigens maakt het mij ook weinig uit of een man het thuis doet met een man of een vrouw.
Hoe kan het nou zo zijn dat wanneer je Christelijk bent het je niets uitmaakt.
Wanneer je God liefhebt heb je toch ook zijn geboden lief?
Of begrijp ik je verkeerd?
Flappie schreef:Alphonsus schreef:Flappie,
je zegt overigens maakt het mij ook weinig uit of een man het thuis doet met een man of een vrouw.
Hoe kan het nou zo zijn dat wanneer je Christelijk bent het je niets uitmaakt.
Wanneer je God liefhebt heb je toch ook zijn geboden lief?
Of begrijp ik je verkeerd?
Laat ik het zo zeggen, ik denk dat het in de eerste plaats iets is tussen die persoon en God zelf. Daarbij is het, volgens mij, niet nodig dat ik of een poltieke partij daar direct een uitspraak over doet.
rafaell schreef:Ja maar niet alle christenen zijn van mening dat homosexualiteit tegen die geboden is. Daar zijn argumenten voor, maar dit is niet het topic daarvoor. Vraag is eerder of je als christelijke partij mag discrimineren op basis van geaardheid.
esli schreef:Ik vind het een bijzonder slechte vergelijking: een pedofiel die lesgeeft op een school en een homo in de politiek. Een pedofiel kan een gevaar vormen en de school heeft de taak om 'hun' kinderen te beschermen hiervoor. Ik mis het verband met de homo in de politiek.
En nogmaals er zijn christenen die een homoseksuele relatie niet afkeuren op grond van de Bijbel, het is een interpretatie kwestie. Het lijkt me goed dat de CU niet voor iedereen die in de politiek aktief wil zijn beslist hoe zij de bijbel behoren te interpreteren.
Alphonsus schreef:esli schreef:Ik vind het een bijzonder slechte vergelijking: een pedofiel die lesgeeft op een school en een homo in de politiek. Een pedofiel kan een gevaar vormen en de school heeft de taak om 'hun' kinderen te beschermen hiervoor. Ik mis het verband met de homo in de politiek.
En nogmaals er zijn christenen die een homoseksuele relatie niet afkeuren op grond van de Bijbel, het is een interpretatie kwestie. Het lijkt me goed dat de CU niet voor iedereen die in de politiek aktief wil zijn beslist hoe zij de bijbel behoren te interpreteren.
Het makkelijkste is het om het een interpretatie kwestie te noemen.
Gods woord geeft duidelijk aan dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. De schandelijkheid waar Paulus over spreekt m.b.t. een homoseksuele relatie is duidelijk genoeg. Dus geen kwestie ven interpretatie. Het is een kwestie van zich niet willen buigen onder de autoriteit van Gods woord.
TKF schreef:Even een feitje tussendoor: in de peilingen is de CU gestegen.
In week 19 zou volgens de Politieke Barometer 4,1% van de kiezers CU stemmen en zou de CU 6 zetels halen.
De uitslag van de peiling van 22 mei geeft aan dat de CU 5,6% van de stemmen zou halen en 8 zetels behaald.
De positie van de SGP blijft ongewijzigd.
(Bron: http://www.politiekebarometer.nl/)
Opmerkelijk is dat het RD hierover niet kopt (zoals eerder het geval was) in tegenstelling tot de berichten over het homobeleid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten