Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mei 2008 12:22

Ik ben ook lid van een christelijke partij, een hele grote zelfs, en daar doen we niet moeilijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 mei 2008 12:24

Optimatus schreef:Ik ben ook lid van een christelijke partij, een hele grote zelfs, en daar doen we niet moeilijk.

Tsja, maar niet iedereen zal het CDA dan ook zien als een exclusief christelijke partij vrees ik :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mei 2008 12:49

Tja. dat nemen we maar voor lief. Tachtig jaar regeringservaring wegen daar ruimschoots tegenop.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 24 mei 2008 13:15

em_ma schreef:
Denkertje21 schreef:
em_ma schreef: D

Nee, ik wil in een huwelijk sex van liefde niet scheiden, maar er is voor mij een verschil: ik wil graag als maagd het huwelijk in. Dus dan is er voor het huwelijk geen sex bij mij.

Tuurlijk snap ik je worsteling met het feit dat je homo bent.
God kan daarin verandering brengen, maar dat hoeft niet!
En ik ga nu niet mijn mening over praktiserende homofilie geven, die weet je denk ik wel, dat is nu even niet van toepassing.
Zo veel mensen bidden tot God of hun doorn (zo noem ik het maar even, zo voelt het voor jou denk ik wel) weggenomen mag worden, omdat die soms niet te dragen is.
Dan is het heel troostend wat Paulus daar over schrijft (Mijn genade is U genoeg) en de vrede die hij erover heeft, omdat hij het bij God kan laten.

Denkertje, je kan het als een doorn zien dat je als homo geen relatie aan kan gaan. En dat is een behoorlijke doorn. Want je sluit voor jezelf de weg naar een relatie definitief af.
Maar, als je geen relatie aan kan gaan, ben je niet de enige die een partner moet missen.
Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?
Ook singles missen lichamelijk/geestelijk/emotioneel contact als ze geen relatie hebben en dat kan ook een moeilijke weg zijn!
Of een man of vrouw in de bloei van zijn of haar leven die verlamd raakt?
Dan komen zo snel de waarom vragen boven. Maar daar krijgen we niet altijd een antwoord op.

Wat een blij makend getuigenis t.a.v. de wijze waarop je je huwelijk wilt ingaan. Als ik single was zou ik als man contact met je opnemen op grond van een "schat" die nog ongerept weggelegd is tot vreugde van een mogelijke toekomstige verbintenis voor het leven.

En een liedevolle/relativerende reactie in het vervolg daarop wat betreft - de doorn in het vlees - die wij toch allen kennen.
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 24 mei 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 24 mei 2008 13:25

Flappie schreef:
Optimatus schreef:Ik vraag me af waarom homo's altijd weer ter discussie worden gesteld. Wat zou het Rouvoet kunnen schelen of een partijlid het thuis met een man of een vrouw doet? Als die man z'n werk maar goed doet.

Bij een seculiere partij zal dat inderdaad het geval zijn. Ik denk dat een christelijke partij toch bepaalde beginselen heeft. Overigens maakt het mij ook weinig uit, ik denk alleen dat je dit verschil wel moet zien.

Flappie,

je zegt overigens maakt het mij ook weinig uit of een man het thuis doet met een man of een vrouw.

Hoe kan het nou zo zijn dat wanneer je Christelijk bent het je niets uitmaakt.

Wanneer je God liefhebt heb je toch ook zijn geboden lief?

Of begrijp ik je verkeerd?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mei 2008 14:13

Ja maar niet alle christenen zijn van mening dat homosexualiteit tegen die geboden is. Daar zijn argumenten voor, maar dit is niet het topic daarvoor. Vraag is eerder of je als christelijke partij mag discrimineren op basis van geaardheid.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 mei 2008 14:57

Alphonsus schreef:Flappie,

je zegt overigens maakt het mij ook weinig uit of een man het thuis doet met een man of een vrouw.

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat het in de eerste plaats iets is tussen die persoon en God zelf. Daarbij is het, volgens mij, niet nodig dat ik of een poltieke partij daar direct een uitspraak over doet.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 24 mei 2008 16:42

Flappie schreef:
Alphonsus schreef:Flappie,

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat het in de eerste plaats iets is tussen die persoon en God zelf. Daarbij is het, volgens mij, niet nodig dat ik of een poltieke partij daar direct een uitspraak over doet.

B.v een school wil toch ook geen pedofiel aannemen om aan kinderen les te geven.

Daarom denk ik dat een CHRISTELIJKE politieke partij daar juist wel een uitspraak over mag/moet doen.

Wie doe het dan anders?

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 24 mei 2008 16:53

rafaell schreef:Ja maar niet alle christenen zijn van mening dat homosexualiteit tegen die geboden is. Daar zijn argumenten voor, maar dit is niet het topic daarvoor. Vraag is eerder of je als christelijke partij mag discrimineren op basis van geaardheid.

Ja!! Een Christelijke partij mag een niet Christelijke levenswijze ten stelligste afkeuren.

Het woord discriminatie wordt overigens vaak ten onrechte gebruikt dan wel als een wapen in de strijd geworpen om toch maar een argument te hebben.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 mei 2008 17:01

Ik vind het een bijzonder slechte vergelijking: een pedofiel die lesgeeft op een school en een homo in de politiek. Een pedofiel kan een gevaar vormen en de school heeft de taak om 'hun' kinderen te beschermen hiervoor. Ik mis het verband met de homo in de politiek.

En nogmaals er zijn christenen die een homoseksuele relatie niet afkeuren op grond van de Bijbel, het is een interpretatie kwestie. Het lijkt me goed dat de CU niet voor iedereen die in de politiek aktief wil zijn beslist hoe zij de bijbel behoren te interpreteren.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 24 mei 2008 17:02

[quote=

Overigens is het natuurlijk belachelijk dat em_ma homosexuelen vergelijkt met hetero's die geen leuke partner ontmoeten en verlamden.[/quote]

Em_ma is helemaal niet belachelijk en alle respect waard.

Zij bedoeld ook geen letterlijke vergelijking. Het gaat om het feit dat een ieder een last in zijn/haar leven te dragen heeft/krijgt op grond waarvan wij ons voor God leren te verootmoedigen.

Velen zullen later bij de verantwoording van zijn/haar leven voor Gods troon Hem dank zeggen voor de - doorn in het vlees - waardoor God gezocht en gevonden is.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 24 mei 2008 17:10

esli schreef:Ik vind het een bijzonder slechte vergelijking: een pedofiel die lesgeeft op een school en een homo in de politiek. Een pedofiel kan een gevaar vormen en de school heeft de taak om 'hun' kinderen te beschermen hiervoor. Ik mis het verband met de homo in de politiek.

En nogmaals er zijn christenen die een homoseksuele relatie niet afkeuren op grond van de Bijbel, het is een interpretatie kwestie. Het lijkt me goed dat de CU niet voor iedereen die in de politiek aktief wil zijn beslist hoe zij de bijbel behoren te interpreteren.

Het makkelijkste is het om het een interpretatie kwestie te noemen.

Gods woord geeft duidelijk aan dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. De schandelijkheid waar Paulus over spreekt m.b.t. een homoseksuele relatie is duidelijk genoeg. Dus geen kwestie ven interpretatie. Het is een kwestie van zich niet willen buigen onder de autoriteit van Gods woord.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 24 mei 2008 17:25

Zullen we weer teruggaan naar het onderwerp: het al dan niet (meer) stemmen van de CU n.a.v. het standpunt over homoseksualiteit van de commissie-Cnossen?

Even een feitje tussendoor: in de peilingen is de CU gestegen.

In week 19 zou volgens de Politieke Barometer 4,1% van de kiezers CU stemmen en zou de CU 6 zetels halen.
De uitslag van de peiling van 22 mei geeft aan dat de CU 5,6% van de stemmen zou halen en 8 zetels behaald.
De positie van de SGP blijft ongewijzigd.

(Bron: http://www.politiekebarometer.nl/)

Opmerkelijk is dat het RD hierover niet kopt (zoals eerder het geval was) in tegenstelling tot de berichten over het homobeleid.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 mei 2008 17:32

Alphonsus schreef:
esli schreef:Ik vind het een bijzonder slechte vergelijking: een pedofiel die lesgeeft op een school en een homo in de politiek. Een pedofiel kan een gevaar vormen en de school heeft de taak om 'hun' kinderen te beschermen hiervoor. Ik mis het verband met de homo in de politiek.

Het makkelijkste is het om het een interpretatie kwestie te noemen.

Gods woord geeft duidelijk aan dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. De schandelijkheid waar Paulus over spreekt m.b.t. een homoseksuele relatie is duidelijk genoeg. Dus geen kwestie ven interpretatie. Het is een kwestie van zich niet willen buigen onder de autoriteit van Gods woord.

Sorry mod, nog een reactie.
Jij zegt dat het duidelijk is, ik zeg van niet en vind het duidelijk dat het in deze teksten niet om relaties gaat. Een verschil van mening lijkt mij heel duidelijk wijzen dat het hier niet om feiten gaat maar om interpretatie.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 mei 2008 17:38

TKF schreef:Even een feitje tussendoor: in de peilingen is de CU gestegen.

In week 19 zou volgens de Politieke Barometer 4,1% van de kiezers CU stemmen en zou de CU 6 zetels halen.
De uitslag van de peiling van 22 mei geeft aan dat de CU 5,6% van de stemmen zou halen en 8 zetels behaald.
De positie van de SGP blijft ongewijzigd.

(Bron: http://www.politiekebarometer.nl/)

Opmerkelijk is dat het RD hierover niet kopt (zoals eerder het geval was) in tegenstelling tot de berichten over het homobeleid.

Groot gelijk dat ze er niet over koppen. Peilingen zijn onbetrouwbaar.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”