Alphonsus schreef:Waarom zou God Sodom en Gomorra hebben weggevaagd van de aarde?
Toch vanwege hun onreinheid en hun homosexualiteit!!
Volgens mij blijft Amsterdam gewoon staan.
Moderator: Moderafo's
keessie schreef:De CU gaat inderdaag het CDA achterna. Die zijn ook steeds verder van de bijbelse principes afgestapt.
Nu is de C van Christelijk ver te zoeken bij het CDA. En dat allemaal om maar mee te kunnen (blijven) regeren.
Dan toch liever een partij die vasthoud aan de beginselen. Dan maar niet meeregeren. Met moties indienen kun je ook nog heel wat bereiken.
Regeren is tegenwoordig toch meer compromissen sluiten en elkaar achter de rug om proberen zwart te maken om zelf maar wat hoger in de peilingen te komen.
Machiavelli schreef:Marnix schreef:Onzin. Het gaat hier puur om het homostandpunt.
Onzin, het gaat verder dan dat. Dit is een ding, dat we op ethisch gebied praktisch niets merken van de CU is ook iets. De CU lijkt omwille van haar pluche haar standpunten af te zwakken.Marnix schreef:Als je de partijen bekijkt en de programma's naast elkaar legt zijn er talloze andere verschillen.
Klopt, maar zonder de ethische standpunten verschilt de CU niet zo vreselijk veel meer van het CDA of PvdA. Het mag ook geen verbazing wekken dat zij, nu ze compromissen sluiten op ethische gebieden, zich zo thuisvoelen in dit kabinet. Links met een dun moreel sausje.
Denkertje21 schreef:em_ma schreef:Overigens kan ik moeilijk hun nieuwe standpunt uitleggen, je mag een sexuele relatie hebben. Maar je moet wel het standpunt uitdragen dat je het, op bijbelse grond, niet eens kan zijn met het homohuwelijk?
Hoe is dit te combineren? Een sexuele relatie heb je ook in het homohuwelijk, dus dan kun je toch geen homohuwelijk afkeuren?
Ik ben ook tegen het homohuwelijk, maar niet tegen een relatie met alles er op en er aan tussen twee mensen van het zelfde geslacht. De één zal daar ruimte voor krijgen, de ander niet: die het tot zonde is, is het tot zonde!
En dat is vooral wat de CU wil zeggen: zolang er iets is wat tussen God en jou in staat, kun je niet geloofwaardig zijn bij ons. Maar wie ben jij, wie ben ik om te oordelen over iets heel teers waar mensen met God zijn uitgekomen??
En zonder weer in die duscussie te willen vervallen: de Bijbel is nou eenmaal niet duidelijk over relaties in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht!
em_ma schreef:Denkertje21 schreef:em_ma schreef:Overigens kan ik moeilijk hun nieuwe standpunt uitleggen, je mag een sexuele relatie hebben. Maar je moet wel het standpunt uitdragen dat je het, op bijbelse grond, niet eens kan zijn met het homohuwelijk?
Hoe is dit te combineren? Een sexuele relatie heb je ook in het homohuwelijk, dus dan kun je toch geen homohuwelijk afkeuren?
Ik ben ook tegen het homohuwelijk, maar niet tegen een relatie met alles er op en er aan tussen twee mensen van het zelfde geslacht. De één zal daar ruimte voor krijgen, de ander niet: die het tot zonde is, is het tot zonde!
En dat is vooral wat de CU wil zeggen: zolang er iets is wat tussen God en jou in staat, kun je niet geloofwaardig zijn bij ons. Maar wie ben jij, wie ben ik om te oordelen over iets heel teers waar mensen met God zijn uitgekomen??
En zonder weer in die duscussie te willen vervallen: de Bijbel is nou eenmaal niet duidelijk over relaties in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht!
Denkertje, ik probeer je te begrijpen, maar hoe kun je zeggen dat je een (sexuele) relatie goedkeurd, maar geen homohuwelijk?
Je hebt dus sex in je relatie, dat is ok, maar niet in je huwelijk? Dan mag het ineens niet meer, want dat keurt de CU niet goed?
Dat is toch krom?
rafaell schreef:keessie schreef:De CU gaat inderdaag het CDA achterna. Die zijn ook steeds verder van de bijbelse principes afgestapt.
Dat vind jij, dat is heel iets anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Nee het CDA tracht constructief mee te denken en haar idealen laat ze inspireren door de bijbel (zie beginselprogramma). Bovendien heeft men daar begrepen wat de scheiding tussen kerk en staat inhoudt. Het katheder in het parlement is geen preekstoel.Nu is de C van Christelijk ver te zoeken bij het CDA. En dat allemaal om maar mee te kunnen (blijven) regeren.
Insinuatie. Bewijs?Dan toch liever een partij die vasthoud aan de beginselen. Dan maar niet meeregeren. Met moties indienen kun je ook nog heel wat bereiken.
Wat is dat 'heel wat' dat de SGP bereikt heeft?Regeren is tegenwoordig toch meer compromissen sluiten en elkaar achter de rug om proberen zwart te maken om zelf maar wat hoger in de peilingen te komen.
In een evenredigheidsstelsel is regeren altijd compromissen sluiten inderdaad. Wat is daar het probleem van?
Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.
Als we daaraan gaan tornen zie je wat er gebeurt: de CU komt hier nooit meer uit, want durft (om wille van het pluche?) gewoon niet de rug recht te houden. Dus wat is het volgende...
keessie schreef:Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.
Als we daaraan gaan tornen zie je wat er gebeurt: de CU komt hier nooit meer uit, want durft (om wille van het pluche?) gewoon niet de rug recht te houden. Dus wat is het volgende...
Precies! Op toelaten van vrouwen op de kieslijst volgt steeds weer iets. Dus over enkele tijd kunnen we hier weer discussieren over de volgende stap die CU neemt.
Jo'tje schreef:keessie schreef:Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.
Precies! Op toelaten van vrouwen op de kieslijst volgt steeds weer iets. Dus over enkele tijd kunnen we hier weer discussieren over de volgende stap die CU neemt.
Op die opmerking zat ik al te wachten ja, vrouwen op de kieslijst.
Wat is daar nou toch zo onbijbels aan?
Juist, daar wordt je het ook niet over eens. Toch noemen ook vrouwelijke politici zich christen. Gaan zij dan spontaan verloren omdat jij een andere mening hebt?
Het is net zo'n discussie. Bah, iedereen moet zo nodig z'n gelijk en het is heerlijk om elkaar af te branden als er een o-zo-gruwelijke fout wordt gemaakt. Want o, o, wat zijn ze toch verkeerd bezig.
Ik heb het al eerder gezegd in dit topic: het is zó makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn.
keessie schreef:Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.
Inderdaad, dat zie je maar aan jezelf ja...![]()
Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.
Jo'tje schreef:Inderdaad, dat zie je maar aan jezelf ja...![]()
Als je niets nuttigers toe te voegen hebt?
Ik wil gewoon aangeven dat ik de toon in de discussie zo ontzettend vervelend vind. Alsof het allemaal zo makkelijk en simpel is als hier geschreven wordt. Maar inleven in politici of homoseksuelen? Ho maar.
Het is allemaal zo kort door de bocht. En de mensen die nuance aan proberen te brengen worden als slappelingen weggeveegd. Ik hoop dat er wat meer inlevingsvermogen en respect komt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten