Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 22 mei 2008 21:23

Wanneer nu in het begin de CU niet krachtig stelling neemt tegen het uitoefenen van homoseksualiteit wordt Gods wijngaard bedorven door de vossen erin toe te laten, de kleine vossen die de wijgaard bederven.
Vossen kun je alleen uitroeien door hen af te schieten, want dan sterven ook de kleine vossen. Wee u die dit nalaat omwille van naam, positie of mee regeren.

Bekeerd u en gelooft het evangelie/Gods woord

Waarom zou God Sodom en Gomorra hebben weggevaagd van de aarde?
Toch vanwege hun onreinheid en hun homosexualiteit!!

Rainbow

Berichtdoor Rainbow » 22 mei 2008 21:27

MrSokkie schreef:
André schreef:Het gaan stemmen op de SGP zie ik dan als een soort van vluchtgedrag.
De SGP komt niet in de regering, dus hoeft nooit geen compromissen te sluiten vwb je grondbeginselen.
Dat de SGP voor herinvoering v/d doodstraf is neem je maar voor kennisgeving aan?

Inderdaad, dan is het lekker makkelijk principieel te blijven.

Waarom zouden we gaan ruziën over welke partij het meest bijbelgetrouw is? Laten we bidden tot God dat Hij dmv alle volksvertegenwoordigers Nederland regeert!

En trouwens, de doodstraf is een heel erg bijbelse straf. Maar dat neemt niet weg dat we daar wel uiterst voorzichtig mee moeten zijn! In Amerika is het ook herhaaldelijk gebeurt dat mensen die de doodstraf gekregen hadden jaren later toch niet de dader bleken te zijn. Maar ik wijk af.. sorry

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 22 mei 2008 21:31

Rainbow schreef:
Van binnenuit kan ik je zeggen: ik wou dat jullei allemaal net zou veel zouden bidden voor je homoseksuele naaste, als de mensen binnen de commisie Cnossen en in de partij zelf hebben gebeden in hun zoeken naar een standpunt dat recht doet aan Gods Woord en aan hun homoseksule medemens!

Ik heb zo ongeveer dit hele forumonderdeel gelezen, en wat was ik blij toen ik dit opeens las!
Het moge duidelijk zijn dat wij (homoseksuelen) nog altijd niet geaccepteerd worden door het grootste deel van de Refo's (en Refowebleden)
Ik ben zelf nog zoekende over mijn weg (wel of geen relatie), ik weet het echt niet, al heb ik wel zo'n gevoel van er klopt iets niet.
Maar ik kan wel heel goed begrijpen waarom veel homo's hier wel voor kiezen, en ik wil ze zeker niet per direct afwijzen.

Het gaat niet om het al dan niet accepteren van homoseksuelen door refo's of anderen. Her gaat erom of Gods woord recht gedaan wordt.

Wanneer God homosexualiteit geaccepteerd zou hebben, zou geen refo of wie dan ook daar enig bezwaar tegen maken.

Ik raad je klemmend aan géén relatie aan te gaan.

Het recht van de homoseksuele man is dat hij genade van God krijgt, wanneer hij daarom bidt, om zijn weg recht te vervolgen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mei 2008 22:16

Alphonsus schreef:Wanneer nu in het begin de CU niet krachtig stelling neemt tegen het uitoefenen van homoseksualiteit wordt Gods wijngaard bedorven door de vossen erin toe te laten, de kleine vossen die de wijgaard bederven.
Vossen kun je alleen uitroeien door hen af te schieten, want dan sterven ook de kleine vossen. Wee u die dit nalaat omwille van naam, positie of mee regeren.

Je wilt homo's afschieten alsof het ongedierte betreft? Lekker christelijk.

Daarentegen kan de CU in de regering wel weer wetten doorvoeren die homoseksualiteit verbieden. Weer ouderwets homo's opsluiten of verplichte hormoontherapie opleggen zoals vlak na de Tweede Wereldoorlog. Jammer alleen dat Hirsch Balin CDA'er is.

Alle gekheid op een stokje. Dit soort posts schokt mij heel erg en ik word er erg verdrietig van. Maar ook het uiten van deze mening mag. Ik bid alleen tot God dat het nooit waarheid zal worden.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 mei 2008 22:29

Statement: ik ben zeer gelovig, hetero, en vóór homoseksuele relaties.
Voor het evenwicht in de discussie ;)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mei 2008 22:33

Gershwin schreef:Statement: ik ben zeer gelovig, hetero, en vóór homoseksuele relaties.

Het kan dus wel. Leve de nuance. :mrgreen:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 mei 2008 22:52

Alphonsus schreef:Wanneer nu in het begin de CU niet krachtig stelling neemt tegen het uitoefenen van homoseksualiteit wordt Gods wijngaard bedorven door de vossen erin toe te laten, de kleine vossen die de wijgaard bederven.

Lieve schat, de wijngaard wordt alleen bedorven door druiven die niet deugen, door mensen die God van Zijn rechterstoel afduwen en alles zelf wel even gaan oplossen!

Maar JIJ, ben JIJ geënt in die Wijnrank????

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2008 07:02

MrSokkie schreef:
Gershwin schreef:Statement: ik ben zeer gelovig, hetero, en vóór homoseksuele relaties.

Het kan dus wel. Leve de nuance. :mrgreen:

Kerklid zijn, en de godheid van Christus ontkennen gaat ook prima. Denk maar aan Arius. Of kijk naar moderne theologen. ('Leve de nuance!'? :| ) En Pelagius was ook een heel vrome monnik. Maar daarmee is het nog niet in overeenstemming met de Bijbel!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2008 07:05

MrSokkie schreef:Voor mij een reden om misschien toch maar een keer wél CU te stemmen. Je kunt het bekijken als beginselen afvallen; ik zie het als het inzicht dat je meer bereikt met compromis dan met starheid. Een enorme stap vooruit.

Als je zelf niet christelijk bent, maar een beetje syncretistisch religieus, ja, dan kan ik me wel voorstellen dat je dit prima vindt. Hooguit kun je dan bezwaar hebben tegen die C van Christelijk. Ze zou misschien gelukkiger zijn met een Religieuze Unie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2008 07:08

Denkertje21 schreef:

Lieve schat, de wijngaard wordt alleen bedorven door druiven die niet deugen, door mensen die God van Zijn rechterstoel afduwen en alles zelf wel even gaan oplossen!

Maar JIJ, ben JIJ geënt in die Wijnrank????

Sinds wanneer is het hebben van een mening op grond van de Bijbel hetzelfde, als het afduwen van God van zijn rechterstoel? Je schiet enorm door!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 23 mei 2008 07:18

Rainbow schreef:
Ik heb zo ongeveer dit hele forumonderdeel gelezen, en wat was ik blij toen ik dit opeens las!
Het moge duidelijk zijn dat wij (homoseksuelen) nog altijd niet geaccepteerd worden door het grootste deel van de Refo's (en Refowebleden).

Het gaat tegen de Bijbel in dus het valt daarom voor veel Refo's ook niet te accepteren Rainbow.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 23 mei 2008 08:22

MrSokkie schreef:

Je wilt homo's afschieten alsof het ongedierte betreft? Lekker christelijk.

Daarentegen kan de CU in de regering wel weer wetten doorvoeren die homoseksualiteit verbieden. Weer ouderwets homo's opsluiten of verplichte hormoontherapie opleggen zoals vlak na de Tweede Wereldoorlog. Jammer alleen dat Hirsch Balin CDA'er is.

Alle gekheid op een stokje. Dit soort posts schokt mij heel erg en ik word er erg verdrietig van. Maar ook het uiten van deze mening mag. Ik bid alleen tot God dat het nooit waarheid zal worden.

Het betreft hier het "afschieten" van de gedachten om ook maar iets van homoseksualiteit binnen de CU toe te laten.

Het betreft hier dus niet, zoals waarschijnlijk al door 99,99 % van dit forum begrepen, het afschieten van homo's.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 mei 2008 08:27

Dus: homo's prima, maar niet in de politiek?
pobody's nerfect

sela

Berichtdoor sela » 23 mei 2008 08:33

Van binnenuit kan ik je zeggen: ik wou dat jullei allemaal net zou veel zouden bidden voor je homoseksuele naaste, als de mensen binnen de commisie Cnossen en in de partij zelf hebben gebeden in hun zoeken naar een standpunt dat recht doet aan Gods Woord en aan hun homoseksule medemens!

dat is idd een mooie quote.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mei 2008 10:11

keessie schreef:
Rainbow schreef:
Het moge duidelijk zijn dat wij (homoseksuelen) nog altijd niet geaccepteerd worden door het grootste deel van de Refo's (en Refowebleden).

Het gaat tegen de Bijbel in dus het valt daarom voor veel Refo's ook niet te accepteren Rainbow.

Wat mij betreft gaat het dat niet. Bovendien dient de overheid geen onderscheid te maken op basis van geaardheid. Dat je in de kerk wil roepen dat homosexualiteit verkeerd zou zijn moet je zelf weten maar in je politieke partij homosexuelen (of vrouwen) niet toe willen laten vind ik moreel verwerpelijk. Daarnaast is de overheid er voor elke burger en is het dus een groot goed dat homo's kunnen trouwen als ze dat wensen.

Terug naar “Archief”