Moderator: Moderafo's
Alphonsus schreef:Het toelaten van onreinheden in zowel de politiek als de kerken is een sluipend gevaar waar de boze gretig gebruik van maakt.
Alphonsus schreef:wanneer een Christelijke partij niet meer opkomt voor de basiswaarden van het Evangelie en het praktiseren van homofilie gaat relativeren heeft het CU mijn stem niet meer.
em_ma schreef:Overigens kan ik moeilijk hun nieuwe standpunt uitleggen, je mag een sexuele relatie hebben. Maar je moet wel het standpunt uitdragen dat je het, op bijbelse grond, niet eens kan zijn met het homohuwelijk?
Hoe is dit te combineren? Een sexuele relatie heb je ook in het homohuwelijk, dus dan kun je toch geen homohuwelijk afkeuren?
Het gaan stemmen op de SGP zie ik dan als een soort van vluchtgedrag.Boekenlezer schreef:En nee, ik stem géén CU.
Maar ja, ik hoef niet over te stappen, want ik was al een SGP'er. Ik heb de overstap al in 2003 gemaakt.
Ik zou inderdaad niet op de CU stemmen vanwege dit standpunt. Bijbelgetrouwe christelijke partij willen heten, en dit standpunt, dat gaat voor mij niet samen.
Katlheen schreef: Wel typerend dat nu de CU in de regering zit, dit standpunt zomaar kan wijken. Macht corrumpeert. Als je zo principieel wilt zijn, dan moet je dit soort standpunten niet gaan wijzigen.
Marnix schreef:Onzin. Het gaat hier puur om het homostandpunt.
Marnix schreef:Als je de partijen bekijkt en de programma's naast elkaar legt zijn er talloze andere verschillen.
Katlheen schreef: Macht corrumpeert.
Als je zo principieel wilt zijn, dan moet je dit soort standpunten niet gaan wijzigen. Hoe kan je nu als CU nog zeggen dat je bijvoorbeeld tegen het homo-huwelijk bent? Of je kiest voor vrije homosexualiteit, of je kiest tegen. Maar probeer niet krampachtig politiek correct te doen door het een beetje toe te staan, maar ook weer niet helemaal. Kies, en blijf niet op de middenstip naar de bal kijken.
André schreef:Het gaan stemmen op de SGP zie ik dan als een soort van vluchtgedrag.
De SGP komt niet in de regering, dus hoeft nooit geen compromissen te sluiten vwb je grondbeginselen.
Dat de SGP voor herinvoering v/d doodstraf is neem je maar voor kennisgeving aan?
rafaell schreef:Dé CU en hét CDA mensen. Heel goed dat de CU niet op basis van geaardheid mensen uit functies weert. Daarnaast ben ik ook gewoon voorstander van het homohuwelijk dus ik heb er geen probleem mee.
Alphonsus schreef:En....wat heeft een man nu aan een man. Niets toch??
Denkertje21 schreef:Alphonsus schreef:Het toelaten van onreinheden in zowel de politiek als de kerken is een sluipend gevaar waar de boze gretig gebruik van maakt.
Ik lees hier één en al onreinheden! maar dan anders dan jij waarschijnlijk bedoelt. Ik ben zo ongelofelijk bemoedigd dat ik eindelijk welkom ben bij een voluit christelijke partij. En velenm van jullie kijken alleen maar in je zelf gemaakte wetboekjes. Dat maakt me boos en ook verdrietig. Nee ik woon niet samen met een man, maar ik geloof ook niet dat God het verbiedt.
Ik ken samenwonende homostellen waar ik meer de vreze des Heeren bespeur dan hier. Waar ik meer liefde tot God en de naaste bespeur dan hier. Wie ben ik om dan op Gods stoel te gaan zitten en met mijn vingertje te wijzen?
Bedankt ChristenUnie! Jullie hebben niet gekozen voor de makellijkste weg. Wees zo maar echte navolgers van Christus!
Dan zullen er wel wat Farizeeërs op de kant blijven staan, maar dat is helaas niet anders!
Denkertje21 schreef:En zonder weer in die duscussie te willen vervallen: de Bijbel is nou eenmaal niet duidelijk over relaties in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht!
André schreef:Het gaan stemmen op de SGP zie ik dan als een soort van vluchtgedrag.Boekenlezer schreef:En nee, ik stem géén CU.
Maar ja, ik hoef niet over te stappen, want ik was al een SGP'er. Ik heb de overstap al in 2003 gemaakt.
Ik zou inderdaad niet op de CU stemmen vanwege dit standpunt. Bijbelgetrouwe christelijke partij willen heten, en dit standpunt, dat gaat voor mij niet samen.
De SGP komt niet in de regering, dus hoeft nooit geen compromissen te sluiten vwb je grondbeginselen.
Dat de SGP voor herinvoering v/d doodstraf is neem je maar voor kennisgeving aan?
Van binnenuit kan ik je zeggen: ik wou dat jullei allemaal net zou veel zouden bidden voor je homoseksuele naaste, als de mensen binnen de commisie Cnossen en in de partij zelf hebben gebeden in hun zoeken naar een standpunt dat recht doet aan Gods Woord en aan hun homoseksule medemens!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 62 gasten