hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 mei 2008 20:47

Dat vroeg ik me inderdaad ook af Vonkie...
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 20:48

*kuch*
Hier nog één.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 20:49

lammetje schreef:
Galateia schreef:Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll:

nee daarom moet je dus heel veel kinderen krijgen in de hoop dat er nog 2 bij de kerk blijven.

Ik verbaas me trouwens over je emoticon want ik kan daar nu niet zo blij van worden. Het is juist triest dat er zoveel mensen bij de kerk vandaan gaan.

Huh, die emoticon was bedoeld als 'huh', niet als iets negatiefs :|

Maar meen je dat nu echt? Dat je zoveel mogelijk kinderen zou moeten krijgen, zodat er in elk geval nog een paar bij de kerk blijven?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mei 2008 21:04

In de praktijk gaat het in ieder geval wel zo.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 21 mei 2008 22:23

Ergens klopt dat misschien wel, als ik om me heenkijk is dat wel zo.
Leef je droom.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 mei 2008 23:07

TheKeimpe schreef:@sabra: je weet zelf dat je nu zit te kletsen.

Fijn dat je mijn opvatting afdoet als geklets. Wellicht zou je ook nog inhoudelijk op mijn opmerking kunnen ingaan, maar daarvoor ontbreken wellicht de argumenten.

Maar ok, blijkbaar hecht jij meer waarde aan fysieke voortplanting dan aan geestelijke voortplanting. Het eerste is in ieder geval een stuk aangenamer, makkelijker en prettiger dan het tweede. Maar dan weten we gelijk wat de stand van zaken is.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2008 07:13

Wanneer het er om gaat, dat de kerk in stand gehouden moet worden, dan is daar ook een andere manier voor: evangelisatie, enzo. Want er lopen genoeg mensen rond die nog niet weten van de liefde van Jezus... zoveel mogelijk kinderen baren lijkt me dus niet bepaald de enige oplossing.

Bovendien, ALS het echt serieus bedoeld was, dan heeft het een beetje trekjes van wat je bij de mormonen ziet: zoveel mogelijk zielen moeten geboren worden. Niet dat ik het daarmee echt wil vergelijken (dus niemand hoeft te gaan steigeren), maar daar moeten ook zoveel mogelijk kinderen geboren worden, zeg maar.

Maar als het waar is, dan vormt het misschien wel een verklaring voor het feit, dat wanneer kinderen de kerk verlaten of zich aansluiten bij een andere kerk als die van hun ouders, dat ze echt als outcasts behandeld worden en de wereld vergaat: wanneer je natuurlijk je kinderen hebt gebaard met als doel de kerk te vullen, dan moet de teleurstelling onverteerbaar zijn!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 22 mei 2008 08:46

Galateia schreef:Wanneer het er om gaat, dat de kerk in stand gehouden moet worden, dan is daar ook een andere manier voor: evangelisatie, enzo. Want er lopen genoeg mensen rond die nog niet weten van de liefde van Jezus... zoveel mogelijk kinderen baren lijkt me dus niet bepaald de enige oplossing.

Inderdaad, wanneer je zoveel mogelijk kinderen krijgt ontbreekt daar nog wel eens de tijd aan dus dat lijkt me ook niet echt de oplossing 8) :wink: .

@Lammetje: wil je nog even reageren op de vraag van de vorige pag. helemaal onderaan :wink: ?

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 22 mei 2008 09:15

lammetje schreef:
Galateia schreef:Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll:

nee daarom moet je dus heel veel kinderen krijgen in de hoop dat er nog 2 bij de kerk blijven.

Het spijt me dat ik het moet zeggen maar dit getuigd naar niet echt van vertrouwen stellen in de almachtige Heer. Hier lijkt men wel de denkwijze te hebben: 'Ik neem ze mee naar de kerk, leer ze een gebedje en vertel ze uit de Bijbel en nu afwachten of er nog wat bij een paar blijft hangen en daar verder in willen gaan.' Ik hoop dat jij zo niet denkt?
De natuur kent het geheim en glimlacht.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mei 2008 09:15

natuurlijk meen ik dat niet. En ik was lekker naar bed gegaan gister avond 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mei 2008 09:22

Ik erger me alleen wel ontzettend aan al die mensen die zich ergeren aan mensen met grote gezinnen. Oke, veelal zijn dit refo's, maar lang niet altijd! En omdat andere mensen 'zoveel' kinderen krijgen is dat niet meteen een reden om te zeggen: tja de wereld is al overbevolkt, dus waarom zou ik me aan díe opdracht van God niet houden? Zeg dan gewoon dat je je er niet aan wíl houden omdat je het anders ziet, dan is het duidelijk, die mensen lezen dus de Bijbel anders dan mij. Ik wil niet zeggen dat je per definitie kinderen moet krijgen, want als het medisch niet lukt of psychisch niet verantwoord is, ligt dat natuurlijk ook anders.

Volgens mij is deze discussie al een heel aantal pagina's terug ook gevoerd en blijft men bij zijn/haar standpunten en kan de ene helft de ander niet overtuigen omdat ze het anders zien. Wie er nu gelijk heeft? daar doe ik maar geen uitspraken over.

Ik geloof overigens niet dat er mensen zijn in de refokringen die expres niet aan gezinsplanning/vorming doen omdat er dan misschien 2 kinderen of 4 bij de kerk blijven. Ik vond gewoon de opmerking: 'maar kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll: ' behoorlijk kort door de bocht, natuurlijk kun je zelf je kinderen niet 'behouden' en 'bekeren'

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2008 09:25

Maar lammetje, die uitspraak (met een emoticon die jij volledig verkeerd opvatte) was een reactie op je opmerking dat je kinderen zou moeten krijgen om de kerk in stand te houden... en als die al niet serieus was, waarom dan de reactie daarop 'kort door de bocht' vinden?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 mei 2008 09:33

lammetje schreef:Ik erger me alleen wel ontzettend aan al die mensen die zich ergeren aan mensen met grote gezinnen. Oke, veelal zijn dit refo's, maar lang niet altijd! En omdat andere mensen 'zoveel' kinderen krijgen is dat niet meteen een reden om te zeggen: tja de wereld is al overbevolkt, dus waarom zou ik me aan díe opdracht van God niet houden?

Welke opdracht van God? Ik refereer aan mijn reactie op TK. Waarom zouden we dit kleine tekstje uit de bijbel wel letterlijk nemen en niet geestelijk opvatten, zoals we met zoveel delen uit de bijbel wel doen.

Wie er nu gelijk heeft? daar doe ik maar geen uitspraken over.

Zolang je maar overtuigd bent van je eigen gelijk.

Ik vond gewoon de opmerking: 'maar kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll: ' behoorlijk kort door de bocht, natuurlijk kun je zelf je kinderen niet 'behouden' en 'bekeren'

Dat vind ik niet kort door de bocht. Ik ken velen die niet meer geloven en toch in een refogezin zijn opgegroeid. Zelf neig ik de laatste tijd ook naar in het niet geloven dan in het wel geloven.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mei 2008 09:35

dát was wel serieus bedoeld. Natuurlijk kun je het zelf niet.
Als je alleen nu al zegt: ik 'neem' geen kinderen want er zijn al genoeg kinderen op deze wereld, als iedereen dat zegt sterft de kerk toch wel grotendeels uit. En God zal echt Zijn Kerk wel in stand houden, dat weet ik ook wel, maar daarom zie ik dit nog wel als Bijbelse opdracht!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mei 2008 09:36

Sabra schreef: Zelf neig ik de laatste tijd ook naar in het niet geloven dan in het wel geloven.

Sorry maar ik vraag me dan echt af wat je doet op REFOweb.

en ja, dat is ook kort door de bocht :oops:

Terug naar “Archief”