Moderator: Moderafo's
lammetje schreef:Galateia schreef:Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk
nee daarom moet je dus heel veel kinderen krijgen in de hoop dat er nog 2 bij de kerk blijven.
Ik verbaas me trouwens over je emoticon want ik kan daar nu niet zo blij van worden. Het is juist triest dat er zoveel mensen bij de kerk vandaan gaan.
TheKeimpe schreef:@sabra: je weet zelf dat je nu zit te kletsen.
Galateia schreef:Wanneer het er om gaat, dat de kerk in stand gehouden moet worden, dan is daar ook een andere manier voor: evangelisatie, enzo. Want er lopen genoeg mensen rond die nog niet weten van de liefde van Jezus... zoveel mogelijk kinderen baren lijkt me dus niet bepaald de enige oplossing.
lammetje schreef:Galateia schreef:Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk
nee daarom moet je dus heel veel kinderen krijgen in de hoop dat er nog 2 bij de kerk blijven.
lammetje schreef:Ik erger me alleen wel ontzettend aan al die mensen die zich ergeren aan mensen met grote gezinnen. Oke, veelal zijn dit refo's, maar lang niet altijd! En omdat andere mensen 'zoveel' kinderen krijgen is dat niet meteen een reden om te zeggen: tja de wereld is al overbevolkt, dus waarom zou ik me aan díe opdracht van God niet houden?
Wie er nu gelijk heeft? daar doe ik maar geen uitspraken over.
Ik vond gewoon de opmerking: 'maar kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk' behoorlijk kort door de bocht, natuurlijk kun je zelf je kinderen niet 'behouden' en 'bekeren'
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten