kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 14:39

88alries88 schreef:
Galateia schreef:
88alries88 schreef:Ik heb ook geen setjes hoor! Aangezien mn moeder nog alles voor me wast, en ze graag commentaar geeft op mn ondergoed, koop ik wel mooie als we getrouwd zijn! Hoeft zij zich er niet meer druk om te maken! :wink:

Dit mag iemand me even uitleggen: wat heeft je moeder te maken met jouw lingerie?quote]

Tja, ik heb een moeder die altijd alles 'belachelijk' vind, omdat zij het nooit gedaan heeft. Mijn moeder is wat dat betreft gewoon ouderwets. Net als lingerie onder een trouwjurk erbij kopen: 'je kan toch gewoon een witte bh aandoen uit je kast?' :?
Natuurlijk heeft ze er verder niets mee te maken, maar om dat eindeloze gezeur te voorkomen laat ik het nu maar ff zo. Dat wil trwns niet zeggen dat ik alleen maar saaie witte bh's heb hoor, maar kanten setjes (wat ik vaak mooi vind) heb ik niet.

Ow, wat vaag. Doet me denken aan mijn schoonmoeder: alles wat eruit zag als mooie lingerie moest zo snel mogelijk verborgen worden. Ik vroeg een keer aan haar, toen ik bleef slapen een paar dagen, of ik mijn kleding in de was mocht gooien. Geen probleem... totdat ze een hartaanval kreeg van mijn string. :lol:

Verder: mijn schoonzusjes zijn nogal zwaar beboezemd en hun moeder wilde geen andere lingerie dan van die flutbh's van de markt voor ze kopen. Zelf draagt ze die ook, en uhm... het is echt geen porum gewoon. Alles hangt op haar buik.

Alles wat anders is, dat associeert ze volgens mij meteen met seks ofzo (ik weet het anders ook niet). Nou, toen ik dus verkering kreeg met mijn man, nam ik mijn schoonzusjes een keer mee uit winkelen. Wilde ik de Hunkemoller met ze binnenlopen om ze eindelijk eens in een goede bh te hijsen... wilde de oudste zus niet eens naar binnen, want 'in zo'n winkel kwam zij niet'. Alsof het een winkel was met vreemde speeltjes ofzo...

Gelukkig kreeg ik mijn jongste schoonzusje wel in een goede bh, en die wilde nooit meer anders. Daar heb ik flinke ruzie over gekregen met mijn schoonmoeder. Nou, jammer dan. Mijn schoonzusje was echt zo ontzettend blij!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 21 mei 2008 14:40

rosalie83 schreef:
linde schreef:
Galateia schreef:
88alries88 schreef:Ik heb ook geen setjes hoor! Aangezien mn moeder nog alles voor me wast, en ze graag commentaar geeft op mn ondergoed, koop ik wel mooie als we getrouwd zijn! Hoeft zij zich er niet meer druk om te maken! :wink:

Dit mag iemand me even uitleggen: wat heeft je moeder te maken met jouw lingerie?

hehe dat had ik thuis ook alles wat afweek van de witte was kreeg commentaar want dan moest er apart gewassen worden enzo...

Dan doe je dat toch gewoon zelf?

Dat werd ook niet toegestaan, maar dat is allang verleden tijd :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 14:44

Apart, hoor, moeders die mooie lingerie niet toestaan! Mijn moeder nam mijn zus en mij juist altijd mee naar lingeriewinkels en dan mochten we iets moois uitzoeken. Dat vond ze gewoon belangrijk. Heerlijke uitjes waren dat, altijd! Zelfs mijn vader en broers showden we dan onze aankopen (niet aan, maar gewoon zo in de lucht).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2008 14:48

Ik ga heel vaak setjes met mn moeder halen. Mijn moeder vindt juist dat ook lingerie er mooi uit moet zien. Ook voor mn trouwen heb ik samen met mn moeder een leuk setje uitgezocht.

Over het algemeen koop ik lingerie niet bij de Hema of de HM, maar altijd bij een speciaalzaak. Toen ik begon met werken op mn 19e en nog thuis woonde heb ik mijzelf te veel verwend met dure setjes en dan is de stap terug te groot. Op mn 23 ben ik weer gaan studeren en ook in die jaren kocht ik dure setjes ( wel minder vaak) Het zit gewoon veel fijner.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 21 mei 2008 14:50

Ach jah, ik denk dat mijn moeder zich ook gelijk van alles in haar hoofd haalt. Zo mag mijn vriend mij ook niet zien als ik mn pyama aan heb. Maar samen naar het zwembad mag weer wel. Ja, kweet het, kheb een moeder om dol van te worden! :?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 14:51

ajl schreef:Ik ga heel vaak setjes met mn moeder halen. Mijn moeder vindt juist dat ook lingerie er mooi uit moet zien. Ook voor mn trouwen heb ik samen met mn moeder een leuk setje uitgezocht.

Over het algemeen koop ik lingerie niet bij de Hema of de HM, maar altijd bij een speciaalzaak. Toen ik begon met werken op mn 19e en nog thuis woonde heb ik mijzelf te veel verwend met dure setjes en dan is de stap terug te groot. Op mn 23 ben ik weer gaan studeren en ook in die jaren kocht ik dure setjes ( wel minder vaak) Het zit gewoon veel fijner.

Duur hoeft nog niet eens. Ik heb veel, en er zitten ook wel wat dure dingen tussen, maar het meeste is echt onder de hooguit 20 euro!

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 21 mei 2008 14:53

Tsjonge, vervelend zeg!

Mijn moeder vind het zelf ook leuk om mooie bij elkaar passende lingerie te dragen. Pas geleden zijn we nog samen naar de Hunkemöller geweest in Brugge en hebben we mooie aankopen gedaan.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 14:55

Mijn duurste setje kostte echt een vermogen, maar is dan ook wel supermooi. Een BH van 120 euro en een string van 50 volgens mij :lol:

Maar dat heb ik zelf niet betaald, maar gekregen: mijn man had in de (peperdure) lingeriezaak van de vriendin van zijn baas een probleem met de electriciteit verholpen (was een kwartiertje werk) en als dank mocht hij een setje voor zijn vrouw uitzoeken :mrgreen:

Verder: bh's kan ik meestal wel scoren rond de 20 euro, strings erg verschillend. Over het algemeen draag ik bijna alleen maar strings, behalve als ik thuis kom, dan een slipje. Zit toch wat lekkerder, alhoewel je een goede string niet voelt zitten natuurlijk. Slipjes koop ik vaak zo 3 aan elkaar of in 1 verpakking bijvoorbeeld. Dan is het best voordelig.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 15:06

rosalie83 schreef:
lammetje schreef:
rosalie83 schreef:Tsja, en wat zijn setjes? Ik heb niet persé alleen maar setjes zoals ze in de winkel klaarhangen. Je kunt ook zelf dingetjes bij elkaar zoeken. Als het maar mooi staat bij elkaar en past qua kleuren.

hihi ik heb alleen maar wit opt moment, de andere kleuren zitten niet lekker ivm mn buik dus het past netjes :) Maar ik doelde meer op setjes met kant in mooie rode en zwarte en blauwe kleuren.

Andere kleuren zitten niet lekker? Dat snap ik niet :-s

De kleuren die ik heb die hebben een te strakke band, er zitten maar een paar broeken lekker, vandaar. En ik ga er echt niet extra bij kopen want ik red het prima zo. Toevallig zijn ze wel allemaal wit en 1 zwart 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 15:11

linde schreef:
rosalie83 schreef:
linde schreef:
Galateia schreef:

Dit mag iemand me even uitleggen: wat heeft je moeder te maken met jouw lingerie?

hehe dat had ik thuis ook alles wat afweek van de witte was kreeg commentaar want dan moest er apart gewassen worden enzo...

Dan doe je dat toch gewoon zelf?

Dat werd ook niet toegestaan, maar dat is allang verleden tijd :wink:

zelf wassen mocht ik misschien wel maar mn moeder vond het niet prettig, ze waste altijd snachts ivm goedkoop stroom. Alleen als het echt 'tere' stof was van kleding/ondergoed ging het apart, maar dan het liefst nog met de hand :P

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 21 mei 2008 15:19

Mijn moeder heeft ook moeten wennen aan mijn strings en mooie lingeriesetjes, zij is zelf opgevoed met de gedachte dat zoiets luxe en overbodig is. Ik heb gewoon doorgezet; "Mam, ik moet het dragen en ik wil dit omdat ik dit mooi vind!" Maar nu zij weet dat mooie dingen niet duur hoeven te zijn en zeker niet overbodig luxe zijn doet ze gewoon met mij mee :D
Dus, dat.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 mei 2008 15:26

Tja, ik heb een moeder die altijd alles 'belachelijk' vind, omdat zij het nooit gedaan heeft. Mijn moeder is wat dat betreft gewoon ouderwets. Net als lingerie onder een trouwjurk erbij kopen: 'je kan toch gewoon een witte bh aandoen uit je kast?'

Ff een praktisch puntje: Wel goede lingerie kopen bij je trouwjurk hoor. Zou ik gelijk in de bruidswinkel doen als ik jou was. Het is echt superbelangrijk dat je lingerie goed zit anders zit je jurk echt niet mooi. Vaak is het een corset (zit prima) en zorgt dat je jurk heel mooi en passend zit en je hebt geen bandjes. Zou toch zonde zijn als je een mooie jurk aan hebt en je ziet nog net een bh-bandje.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 mei 2008 15:28

Ik ben helemaal van de hipsters, strings vind ik echt niet lekker zitten en hipsters vind ik ook mooi onder een broek en het ziet er sowieso geinig uit.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 15:35

ik heb wel 'gewoon' een witte bh gekocht voor onder mn trouwjurk, maar heb die dus wel aan gedaan bij het passen enzo zodat je wel weet of het mooi staat. Maar ik heb zowieso een moeilijke smaak met bh's. AL moet ik na deze zwangerschap toch wel op zoek naar nieuwe want wat ik in de kast heb past niet meer.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 15:39

@lammetje: waarom heb je een 'gewone' witte bh gekocht, dan? Wilde je niet voor een dag zo'n mooi torselet dragen?!

Terug naar “Archief”