slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 mei 2008 11:17

MissF schreef:Als kind heb ik ook lange tijd slapeloze nachten gehad.
Tegenwoordig weet ik altijd precies hoe het komt als ik een keer niet binnen een half uurtje slaap. Dan ga ik denken aan wat me bezig houdt,. En dan kom ik er altijd achter.
Mijn manier van ermee omgaan is dan altijd alles wat me bezig houdt op een rijtje zetten. Soms dingen die ik nog moet doen op papier zetten voor de volgende dag. En gewoon toelaten dat ik er even over mag denken.

Maar das denk ik voor iedereen anders.

Nee hoor, daar sla je de spijker op de kop. Als je al jezelf kan toestaan dat je je rot, bang of naar mág voelen, dan ben je al een heel eind.

mirteboom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mirteboom » 20 mei 2008 18:12

Ik heb vaak moeite met inslapen. Vooral als ik een drukke dag gehad heb, dan tolt alles 's avonds door mijn hoofd. Ook heb ik heel snel last van geluiden in de flat. Ik gebruik melatonine maar ben er nog niet achter of dat echt helpt. Wat mij wel helpt, is in bed een half uurtje luisteren naar mijn favoriete rustige muziek op MP3. Dat sluit alle andere geluiden buiten en ik ontspan er door ( en gerust een week achter elkaar elke avond dezelfde nummers :D) Na een half uurtje zet ik hem uit, en doe oordoppen in als er nog "gespookt" wordt in de flat. Meestal ben ik dan zo ontspannen dat ik na nog een half uurtje in slaap val.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 mei 2008 19:56

de schoonmoeder van m'n zus, had een vreselijk moeilijke periode achter de rug, en zij had ook slaapproblemen, zij ging elke avond een poosje aan 'n legpuzzel werken, vlak voor ze ging slapen, zo kon ze haar gedachten rustig 'ordenen', en sliiep ze meestal vrij goed!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 20 mei 2008 20:21

Ik wordt de laatste tijd ook regelmatig wakker per nacht door een droge mond. Terwijl ik wel genoeg drink voor s avonds :?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2008 20:24

keessie schreef:Ik wordt de laatste tijd ook regelmatig wakker per nacht door een droge mond. Terwijl ik wel genoeg drink voor s avonds :?

dat heb ik ook een tijd gehad. En toen had ik ook altijd een groot glas water naast mijn bed en die dronk ik s'nachts helemaal leeg. Maar ik had het idee dat dat gewoon een gewoonte werd en toen ben ik daar mee gestopt en nu heb ik het bijna nooit meer gelukkig

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mei 2008 21:00

Ik droog ook altijd helemaal uit 's nachts. Als ik te lang uitslaap dan krijg ik er ook nog hoofdpijn door.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2008 21:04

en de ramen open laten staan?
Ik heb het ook hoor, en in de winter vind ik het echt te koud om het raam wagenwijd open te laten staan, maar in de zomer doe ik dat altijd, dan heb ik er geen last van. (maarja, dan kan herrie etc wel weer nadelig zijn)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 21 mei 2008 09:53

MissF schreef:en de ramen open laten staan?
Ik heb het ook hoor, en in de winter vind ik het echt te koud om het raam wagenwijd open te laten staan, maar in de zomer doe ik dat altijd, dan heb ik er geen last van. (maarja, dan kan herrie etc wel weer nadelig zijn)
ik heb men raam altijd op een kier staan. heerlijk, anders word het zo snel muf voor men gevoel

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 mei 2008 10:07

MissF schreef:en de ramen open laten staan?

Dan wordt je weer vroeg wakker door het licht in je kamer. Ik slaap het liefst in een zo donker morgelijke kamer :)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 mei 2008 10:21

keessie schreef:Dan wordt je weer vroeg wakker door het licht in je kamer. Ik slaap het liefst in een zo donker morgelijke kamer :)

Ik weet niet wat voor raam jij hebt.
Maar mijn raam staat altijd wagenwijd open en d.m.v. een verduisteringsgordijn ist toch altijd pikke donker in m'n kamer.

Ik slaap heel zelden slecht.
Alsk mijn kussen voel slaap ik!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 21 mei 2008 10:24

Funlover schreef:Alsk mijn kussen voel slaap ik!!
ruilen? wat lijkt mij dat ideaal! ik lig altijd nog wel een uur te woelen, als ik pech heb nog wel langer.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 21 mei 2008 10:39

kuikentje schreef:
ruilen? wat lijkt mij dat ideaal! ik lig altijd nog wel een uur te woelen, als ik pech heb nog wel langer.

dan wil ik wel met jou ruilen kuikentje :oops: :wink:
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2008 10:47

Tja, wij hebben een rolluik voor ons raam, en het raam gaat naar binnen open. Dus het is altijd pikdonker en het raam kan wagenwijd open, dat scheelt wel.
Vannacht was ik alleen thuis, en dan hou ik het liever allemaal dicht (ja, ik ben een schijtert in het donker alleen ;) ). Maar ik merkte het vanmorgen meteen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 21 mei 2008 10:52

Ri@nne schreef:
kuikentje schreef:

dan wil ik wel met jou ruilen kuikentje :oops: :wink:
ja dat kan ik me indenken!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 mei 2008 10:58

Funlover schreef:
keessie schreef:Dan wordt je weer vroeg wakker door het licht in je kamer. Ik slaap het liefst in een zo donker morgelijke kamer :)

Ik weet niet wat voor raam jij hebt.
Maar mijn raam staat altijd wagenwijd open en d.m.v. een verduisteringsgordijn ist toch altijd pikke donker in m'n kamer.

Ik slaap heel zelden slecht.
Alsk mijn kussen voel slaap ik!!

Een dakraam. Dus je hebt op zijn minst een klein streepje licht als ie open staat.

Terug naar “Archief”