Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Ik vertoon mij ook niet in een bepaalde zeer zware gemeente, omdat ik niet geloof dat daar Gods woord gebracht wordt.
MissF schreef:En ja, ik ben best een beetje een radicale Christen ja
MissF schreef:Het is toch iets anders om niet naar zo'n dienst te gaan, of er een enorme discussie en ruzie over aangaan?
Ik vertoon mij ook niet in een bepaalde zeer zware gemeente, omdat ik niet geloof dat daar Gods woord gebracht wordt. Maar niemand die dat iets boeit, omdat ik er de discussie ook niet over aanga. Ik geef gewoon aan dat ik dat liever niet doe om die en die reden, de ander mag van mij best zeggen waarom zij wel naar die kerk gaan. Prima. Dan laten we elkaar in onze waarde, en laten het erbij.
Dat vind ik een stuk beter dan zomaar alles doen en overal naar toe gaan zonder er echt bij na te denken wat je ervan vindt.
Ik heb erg veel respect voor Aikongirl, dat ze tenminste onderzoekt hoe het zit, hoe ze er zelf over denkt, en dan een keus maakt. Ze zet totaal niet dat ze nu ruzie gaat maken met haar zus ofzo. Dán zou het niet oké zijn, maar dit vind ik heel volwassen, om zo na te denken over keuzes die je maakt.
En ja, ik ben best een beetje een radicale Christen ja
esli schreef:Je kan gewoon radicaal zijn in je standpunten, maar dat betekent toch niet dat je niet naar die dienst zou gaan? Dat staat mi totaal los van elkaar. Zeker als je ook nog beweerd dat je de keuze van de ander wel respecteert en ze niet veroordeelt, dan begrijp ik niet waarom je niet zou gaan.
esli schreef:Maar waarom heb je het gevoel ermee in te stemmen? Je bent er toch gewoon omdat het een belangrijke gebeurtenis is in hun leven?
Hoezo stem je er ook indirect mee in dan? Je hooeft geen 'ja' te zeggen toch? Misschien is Mat. 28: 19 het overdenken waard in dezen?Haai schreef:Ik kan me de twijfels van AG best goed voorstellen. Voor mij geldt dat het in zo'n dienst aanwezig zijn en getuige zijn van de doop toch ook indirect betekent dat je ermee instemt. En dat zou ikzelf toch niet kunnen...
Speedy schreef:En vergeet ook niet dat als voor jezelf de doop en belijdenis een grote betekenis in je leven hebt gekregen dat in die gemeenten je niet geaccepteerd wordt omdat je doop en belijdenis niet erkend wordt en je mag geen Heilig Avondmaal vieren omdat je geen deel uitmaakt van de gemeente.
Speedy schreef:Daarentegen zijn degenen die volwassen gedoopt in de reformatorische kerken van harte welkom,
Speedy schreef:En vergeet ook niet dat als voor jezelf de doop en belijdenis een grote betekenis in je leven hebt gekregen dat in die gemeenten je niet geaccepteerd wordt omdat je doop en belijdenis niet erkend wordt en je mag geen Heilig Avondmaal vieren omdat je geen deel uitmaakt van de gemeente.
Daarentegen zijn degenen die volwassen gedoopt in de reformatorische kerken van harte welkom, ook de kinderdoop van de Rooms Katholieke wordt in de Reformatorische kerken geaccepteerd.
Het gaat allemaal verder dan "ik denk", "ik voel", "ik vind". Het kan allemaal met de goede bedoelingen zijn maar er ligt toch een scheiding.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten