Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 14 mei 2008 11:44

heb gisteren een dienst gedaan van half 1 tot 9. Is best lang trouwens en stond op meerzorg maar dat is wel leuk zeg. eerst dacht k: help, moet ik die mensen heel de tijd bezig houden?? Maar tis wel allemaal heel relaxed. vanaf volgende week hoef ik het nie tmeer te combineren met mn studie ( want om half negen naar college tot 12 uur en daarna direct een dienst van half 1 tot 9 is best lang..)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 mei 2008 10:21

dankje, vpk!

Ik heb een contract van 26 uur. Bij ons maakt het niet uit wat voor contract je hebt, iedereen werkt twee weekenden per maand.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mei 2008 20:13

Daphne schreef:dankje, vpk!

Ik heb een contract van 26 uur. Bij ons maakt het niet uit wat voor contract je hebt, iedereen werkt twee weekenden per maand.
Handig Daphne, 2 weekenden per maand, hebben wij ook. Maakt bij ons ook niet uit hoeveel uur je werkt... tenzij je echt aangeeft dat je geen weekenden kan werken maar dat is bij hoge uitzondering! Wij hebben wel 55+ en die mogen niet meer ingepland worden voor nachtdienst tenzij ze het zelf aangeven (bijv. bij hoge uitzondering)

Ik werk nu sinds 5 maanden op meerzorg en ik vind het best moeilijk om die mensen bezig te houden. Hoe hou je mensen in de huiskamer?? Wij hebben een huiskamer met een apart keukengedeelte. Ik wil graag wat met die mensen doen bijv. koken of iets anders leuk.Waar kan ik wat ideeen opdoen en heeft iemand nog wat ideetjes ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2008 20:18

ik werk ongeveer 2 weekenden per maand soms weleens minder. Maar bij ons is het zo geregeld als je 20uur of minder werkt hoef je maar 1 weekend per maand vind ik zelf wel een hele goede regel.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 mei 2008 19:04

liefie schreef:ik werk ongeveer 2 weekenden per maand soms weleens minder. Maar bij ons is het zo geregeld als je 20uur of minder werkt hoef je maar 1 weekend per maand vind ik zelf wel een hele goede regel.
een hele lekkere regel :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mei 2008 17:40

vandaag had ik ook weer wat...

Onze stichting bestaat 10 jaar en daarom is er een feestweek. Nu had de directeur een oproep op intranet gezete. Hij had namelijk signalen opgevangen dat niet iedereen eht goed vind gaan binnen de organisatie. Als dat zo was dan moesten we hem maar is mailen daar over.

zo gevraagd... zo gedaan!

Nog geen uur later de telefoon: met de directeur, ik wil Gerdien even spreken :lol:
Ik de telefoon over genomen: ipv dat ik hem netjes begroet flapt er uit: dat u mij nou nog is zou bellen, dat had ik nooit verwacht!
Hij kon er wel om lachen en we hebben over over bepaalde punten gesproken. Was wel goed om te merken dat hij er echt wat gaat doen en bij 1 punt zei hij ook: dat had nooit mogen gebeuren en dat is zeker neit goed. Dat zal door gegeven worden! (altijd leuk om van hem te horen :mrgreen: )

Hoe zit het bij degenen hier die ook in instellingen werken: mogen jullie de kleding regelen voor de bewoners?
Wij voorheen wel maar sinds kort niet meer. Nu blijkt dat het niet meer vergoed wordt door de AWBZ. Als er geen geld voor binnen komt, mag het ook niet uitgevoerd worden. Alleen... wat met de bewoners die niemand hebben om voor ze op pad te gaan? Daar schrik je nog van om hoeveel mensen dat gaat. Het gaat wel om de 1ste levenbehoefte van de mensen!
Stel dat wij wel op pad zouden gaan, dan moeten ze 22,50 per uur betalen en dan ook nog de vervoerskosten!

'k Ben benieuwd hoe dit bij jullie is geregeld.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 mei 2008 17:42

en wat vinden onze ziekenhuis 'plegen' van het laatste CAOnieuws?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 mei 2008 09:45

uhh en dat laatste nieuws is??
van zulke dingen krijg ik echt veel te weinig mee :oops: :oops:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2008 09:53

Wij krijgen tegenwoordig ook niet het geld meer voor wat we doen. Elke jongere krijgt een indicatie van bijvoorbeeld 9 maanden (da's de max bij onze groep). Met dat ene bedrag moet alles gedaan worden: groepswerk, therapieen, uitjes. Alles. Dus alles moet opeens in sneltreinvaart, want als iemand langer dan 9 maanden blijft onverhoopt, dan hebben we zelf een probleem (naja, ik niet, de mensen boven mij ;) ). Erg vervelend hoor, ik heb echt het idee dat sommige jongeren eruit geknikkerd worden, zonder dat de behandeling echt klaar is.

Maar kleding regelen wij niet voor de jongeren, ze wonen in principe allemaal 'thuis' en als dat niet zo is, hebben ze ene voogd die alles voor hen regelt. Ze kopen zelf hun kleren van hun eigen (kleed)geld of hun ouders doen het voor hen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2008 10:24

Daphne schreef:Ik heb a.s. vrijdag een sollicitatiegesprek. Ben op dit moment zorgkundige (niv. 3) bij een gezinsvervangend tehuis. Omdat ik de SPH heb, wil ik zo langzamerhand toch wel eens hogerop. Heb (binnen zelfde organisatie, ivm reorganisatie) gesolliciteerd naar cliëntadviseur. Het is de bedoeling dat je dan van ongeveer 50 cliënten de contactpersoon bent naar familie toe en van die cliënten de ondersteuningsplannen schrijft. Ook moet je dan zorgen dat het plan op de woning gebruikt wordt met behulp van doelen. Lijkt me geweldig!
Ben benieuwd hoe het afloopt!

Ben helaas niet aangenomen... :(

Wat betreft kleding van bewoners:
De meeste belangenbehartigers regelen dit voor hen, voor 2 van de 13 bewoners wordt het door de coach aangeschaft.
Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 mei 2008 11:42

vpk schreef:uhh en dat laatste nieuws is??
van zulke dingen krijg ik echt veel te weinig mee :oops: :oops:

per 1 juni 3,25% loonsverhoging
in oktober een eenmalige uitkering van 1% van het brutojaarloon, met een minium van 300 euro. De ouderenregeling blijft intact
Laatst gewijzigd door mw op 20 mei 2008 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mei 2008 11:43

he wat jammer Daphne! en wat kreeg je als antwoord?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2008 12:07

Ik was niet enthousiast genoeg (op papier wel, maar tijdens gesprek niet) en ik had ten opzichte van de andere sollicitanten te weinig ervaring.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mei 2008 14:03

Gerdien B. schreef:Hoe zit het bij degenen hier die ook in instellingen werken: mogen jullie de kleding regelen voor de bewoners?
Wij voorheen wel maar sinds kort niet meer. Nu blijkt dat het niet meer vergoed wordt door de AWBZ. Als er geen geld voor binnen komt, mag het ook niet uitgevoerd worden. Alleen... wat met de bewoners die niemand hebben om voor ze op pad te gaan? Daar schrik je nog van om hoeveel mensen dat gaat. Het gaat wel om de 1ste levenbehoefte van de mensen!
Stel dat wij wel op pad zouden gaan, dan moeten ze 22,50 per uur betalen en dan ook nog de vervoerskosten!

'k Ben benieuwd hoe dit bij jullie is geregeld.

Wij moesten (dat is dus wel een aantal jaar terug) dit altijd binnen een dienst inplannen. Dat een client de vervoerskosten moet betalen vind ik wel logisch eigenlijk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mei 2008 16:40

Daphne schreef:Ik was niet enthousiast genoeg (op papier wel, maar tijdens gesprek niet) en ik had ten opzichte van de andere sollicitanten te weinig ervaring.
balen daphne!!!!! Sterkte!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”