hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 mei 2008 11:38

Toetsenbord schreef:
Tuurlijk vindt familie het leuk om bij te houden of er kids bijkomen, dat doe je zelf toch ook?

Dat doe ik niet. Bovendien gaat het mensen inderdaad niets aan of je snel of helemaal geen kinderen neemt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mei 2008 12:12

ach tsja... k heb er geen hekel aan... laat ze lekker kijken en denken!! :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 12:13

Kijken en denken is nog tot daar aan toe. Maar vragen of we soms onvruchtbaar zijn etc vind ik toch echt redelijk absurd.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 12:21

Ik denk dat het vaak het probleem is dat we denken dat andere mensen over onze buik praten of er naar kijken, vaak is dat helemaal niet zo.
Dat komt denk ik omdat je zelf denk dat als je getrouwd bent dat het dan wel zoiets als de bedoeling is in de ogen van anderen dat je snel zwanger word.
Zie ik wel bij onszelf, regelmatig denk ik dat anderen naar me kijken ect of ik nog niet zwanger ben, blijkt later dat ik het helemaal verkeerd heb gezien, hebben ze dat niet bewust gedaan.
Uuhhmm, het staat er een beetje krom, maar hoop dat het duidelijk is.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 12:22

Als iemand aan je vraagt of je soms onvruchtbaar bent, of als iemand zegt dat het wel tijd wordt voor kinderen, dan is dat niet bepaald inbeelding.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 12:23

Tuinfluiter schreef:Ik denk dat het vaak het probleem is dat we denken dat andere mensen over onze buik praten of er naar kijken, vaak is dat helemaal niet zo.
Dat komt denk ik omdat je zelf denk dat als je getrouwd bent dat het dan wel zoiets als de bedoeling is in de ogen van anderen dat je snel zwanger word.
Zie ik wel bij onszelf, regelmatig denk ik dat anderen naar me kijken ect of ik nog niet zwanger ben, blijkt later dat ik het helemaal verkeerd heb gezien, hebben ze dat niet bewust gedaan.
Uuhhmm, het staat er een beetje krom, maar hoop dat het duidelijk is.
=D> precies, wees reëel! Zo is het gewoon vaak! Ik ben het er overigens ook wel mee eens, dat mensen niet uit nieuwsgierigheid moeten gaan vragen of je onvruchtbaar bent. Maar dat kan ook uit medeleven zijn. Stel je voor dat het zo is en niemand vraagt een keer wat...
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 12:24

Nou, inderdaad, Rosalie! Dan ligt het er wel heel dik bovenop!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 12:24

Galateia schreef:Nou, inderdaad, Rosalie! Dan ligt het er wel heel dik bovenop!

Ik heb er zo'n hekel aan, echt :?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 12:25

@Rosalie,
Nee, dat begrijp ik, maar dat zegt toch niet iedereen?
Heel soms vragen ze dat aan ons ook, maar dat is heel wat minder keer als dat ik denk dat mensen me 'bestuderen'.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 12:27

Tuinfluiter schreef:@Rosalie,
Heel soms vragen ze dat aan ons ook, maar dat is heel wat minder keer als dat ik denk dat mensen me 'bestuderen'.

Nee, niet íedereen. Maar ook blikken op m'n buik (en nee, die zijn echt niet ingebeeld) zijn irritant.

Het allerbelachelijkste was een moment dat ik een echt supercool wikkelshirtje aan had en iemand tegen me zei: oh, je ziet nog niets, maar wat leuk dat je al zwangerschapskleding hebt gekocht! :roll: Je snapt al: dat shirtje heb ik nooit meer aangetrokken, ookal lijkt het niet eens op zwangerschapskleding.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 12:29

rosalie83 schreef:

Nee, niet íedereen. Maar ook blikken op m'n buik (en nee, die zijn echt niet ingebeeld) zijn irritant.

Het allerbelachelijkste was een moment dat ik een echt supercool wikkelshirtje aan had en iemand tegen me zei: oh, je ziet nog niets, maar wat leuk dat je al zwangerschapskleding hebt gekocht! :roll: Je snapt al: dat shirtje heb ik nooit meer aangetrokken, ookal lijkt het niet eens op zwangerschapskleding.

Gelukkig werkt dit bij ons anders. In dit geval heb je volledig gelijk: BELACHELIJK!!!
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 12:30

rosalie83 schreef:

Hahahaha, wat erg! Tja, dan zou ik het ook niet meer aan doen, hoor. Nou, gisteren kwam er een oom naar me toe die ik echt al 3 jaar niet had gezien: die ging voor me staan, keek naar mijn buik, trok een vragende blik en maakte wiegbewegingen met zijn armen :roll:

En dat terwijl ik er toch echt niet zwanger uitzie 8)

Pfff... zo vermoeiend.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 12:33

@Rosalie,
Nee, dat is niet leuk.
Maar je moet toch maar proberen er heel nuchter in te blijven, want anders maak je er voor je eigen een soort probleem.
Misschien dat het ook helpt om, als iemand zoiets zegt, gewoon hup te zeggen hoe het zit.
Ik heb dan zoiets, tis geen geheim dus laat ik zeggen waar het opstaat.
Maar dat is ieder voorzich natuurlijk.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 12:35

Ghe, ik ben heel open in wat ik wel en niet wil, dus dat is het probleem niet. Maar het is gewoon vermoeiend en irritant.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 12:40

Ik denk dan altijd maar, tis heeeel dom van hun kant gezien, want waar bemoeien ze zich mee, maar aan de andere kant, ze zijn in dit soort zaken niet wijzer, want bij hun lukt het wel allemaal vlot enz, dus hoe kunnen zij zich dan in zoiets verplaatsen?
Heel vaak krijgen wij ook dingen te horen waar je niet vrolijk van word, dan helpt het als ik zoiets denk, hoe kunnen hun het ook begrijpen?

Terug naar “Archief”