Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 00:07

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Excuseer, maar voor 1000 euro kom ik mijn bed niet uit. Ik verdien uitstekend voor part-time begrippen, dus dat baantje pakken ze mij voorlopig niet af. Ik betaal nog steeds aan VTL (het complete bedrag in één keer ophoesten was onmogelijk) en idd, die gasten verdienen goud.
Dat is ook de reden waarom ze geen leningen meer mogen verstrekken en ik dat bedrag in 3 keer op moet hoesten, (ik kan moeilijk gaan doen maar dit zijn bedragen die openbaar zijn) 1040,- voor mijn B. Nog eens 600,- voor nog 10 uur en nog een examen (was gezakt) en dan nog 2 keer rond de 300,-. In principe zouden wij rond de 1600,- kwijt zijn, mits ik niet gezakt was. Stop ik met de opleiding voor ik mijn 2 jaar af heb gemaakt moet ik tot de 6400,-, dus alle subsidie, terugbetalen.

Vandaag weer genoeg automobilisten gezien die totaal niet weten hoe het is om in een vrachtwagen te rijden. Eigenlijk zou iedereen verplicht een paar dagen mee moeten rijden in een vrachtwagen om een beetje in te kunnen zien wat het nou inhoudt. En als je dan een vrachtwagen in iemands oog parkeert heeft de trucker het gedaan. Natuuuuuurlijk.
Pas was ik mee, de chauffeur reed achteruit (was citytrailer met dagtrekker) linksom, dus rechts zag hij niet zoveel, de trekker zwenkt dan iets uit naar rechts, er reed een meisje lang wat ik zo aan haar jas mijn raam in zou kunnen trekken. Ik zat stijf in die vrachtwagen.

Mensen die bepaalde vooroordelen hebben over vrachtwagenchauffeurs en hun rijgedrag worden bij deze hartelijk uitgenodigd om eens mee te rijden met Ome Abdij. Vind ik geen probleem.
Automobilisten zijn irritant. Omdat vrachtwagenchauffeurs irritant zijn. En die zijn irritant omdat automobilisten irritant zijn.

Ghe idd, helaas is die olifantenhuid nog steeds nodig. Nu, de vrouwelijke collega's die ik heb behandel ik als volwaardige collega's. Zou ook niet weten waarom het anders moet. Maar ja, dat ze in makkelijk zittende kleding werken is logisch. Ik ga ook niet in mijn beste kleding werken, ben me daar gek 8)
Ik heb een cultuurschok gehad toen ik van mijn veilige driestar naar het ROC ging en terecht kwam tussen, tjah, laat ik ze maar kalsgenoten noemen. Vorige week vond er 1 het nodig zijn hand op mijn been te leggen nadat hij al had zitten vervelen. Toen vond ik het nodig om een vliegje op zijn hoofd dood te slaan...

Op het werk is het drugs, seks en lang leve de lol. Ik was stomverbaasd toen ik hoorde dat bijna alle mannen seksflimpjes op hun mobiel hebben, wist ik veel... :mrgreen:

goose
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor goose » 16 mei 2008 06:43

L'être extraterrestre schreef:Ik heb een cultuurschok gehad toen ik van mijn veilige driestar naar het ROC ging en terecht kwam tussen, tjah, laat ik ze maar kalsgenoten noemen. Vorige week vond er 1 het nodig zijn hand op mijn been te leggen nadat hij al had zitten vervelen. Toen vond ik het nodig om een vliegje op zijn hoofd dood te slaan...

Op het werk is het drugs, seks en lang leve de lol. Ik was stomverbaasd toen ik hoorde dat bijna alle mannen seksflimpjes op hun mobiel hebben, wist ik veel... :mrgreen:

Die cultuurschokken zijn bijna niet te vermijden! Ik ben zelf hier op dorp op een school geplaatst die 'christelijk' in de naam had, maar beslist niet reformatorisch was ofzo. Hierdoor kwam je langzaam al in aanraking met het één en ander. Het echte schokeffect wordt zo voorkomen, je wordt niet in één keer in de grote boze wereld gegooid! Maar nadeel is wel dat je langzaam zelf ook aan dingen gaat wennen... waardoor ik nu al niet meer vreemd opkijk bij veel zaken...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 mei 2008 07:55

Zulke 'christelijke' scholen heb je in Zwolle ook...je merkt er niks van, af en toe een stukje lezen uit één of ander 'algemeen' boekje wat als dagboek dienst doet, maar het overgrote deel wat er loopt is moslim... :? en wat me opviel, was dat ik vrijwel de enige was die altijd een rok aan had, maar goed ;-) Dat christelijk gaan ze geloof ik binnenkort wel halen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 07:57

Het dragen van een rok is natuurlijk geen teken van christelijk-zijn!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 mei 2008 08:14

Ome Abdij, mag mijn zoon een keer met je mee?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 mei 2008 08:18

Galateia schreef:Het dragen van een rok is natuurlijk geen teken van christelijk-zijn!

Nee, zeker niet ! Dat bedoel ik ook niet ;-)

goose
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor goose » 16 mei 2008 08:26

Galateia schreef:Het dragen van een rok is natuurlijk geen teken van christelijk-zijn!

Geen werkelijk teken, maar geeft wel iets te kennen als jij altijd met een rok loopt of juist nooit... vooral refo's onderelkaar herkennen elkaar dan makkelijker... :wink:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 16 mei 2008 11:22

*Annet* schreef:Ome Abdij, mag mijn zoon een keer met je mee?

Geen probleem Annet :wink:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 16 mei 2008 15:29

jans1 schreef:Ik werk sinds een jaar bij de McCain op de afdeling transport/customer service..

Ik voer orders in, zorg dat alles wordt klaargezet ij het vrieshuis, dat alles bij de transporteur aankomt. telefonisch contact met klanten enz enz..

En natuurlijk op zn tijd gratis friet meer naar huis 8)

En werkt dat nu een beetje met die nieuwe transporteur?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 mei 2008 15:50

Mijn werk? Ik ben juf!! :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 mei 2008 19:04

Funlover schreef:Mijn werk? Ik ben juf!! :D
dat lijkt me ook zo leuk juf zijn.. maar word je die kinderen niet eens zat?? Altijd zo enthousiast, gespring, geschreeuw etc... :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 16 mei 2008 19:22

Ik ben een toekomstige collega van alle docenten hier :D HEt leukste daaraan vind ik het omgaan met leerlingen en het lekker bezig zijn met mn vak:D
Al bijbaantje ben ik ook nog cassiere waar ik eigenlijk geen positief punt over op kan noemen
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mei 2008 22:05

Ik was vanavond bij mijn vriendinnen die juf zijn. Eentje was bezig met het thema brandweer bij de kleuters, en de ander had foto's gemaakt met bellenblaas enzo van de kids voor moederdag.
Kwijl kwijl, geweldig!
(maar ik weet wel uit ervaring, dat het uiteindelijk mijn ding niet helemaal is, maar als ik dat soort dingen zie, dan vind ik het zoooo leuk)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 17 mei 2008 12:51

IK had in het begin ook zoiets van ogen, dat nooit!!! Vooral omdat het een heel gevoellig orgaan is. Maar uiteindelijk is het wel mooi, vooral als je mensen die door staar weinig tot niets meer kunnen zien. En dan hoort dat ze weer kunnen zien.

Smurffie schreef:Argh Kipje, lef hoor :P Ogen zijn zulke gevoelige dingen..brrr, ik krijg al de rillingen als ik er aan denk dat ze erin gaan snijden enzo 8) Voor de rest kan in heel veel hebben aan bloed, enge wonden enzo..maar ógen 8-[
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 mei 2008 12:56

Brr, ogen... Ik heb al een paar keer gehoord dat ik me kan laten opereren, ik heb -10, maar ik vind het echt veel te eng... :? Ze moeten van m'n ogen afblijven, daar laat ik echt niet in snijden of wat dan ook, zelfs niet als iemand er een heleboel verstand van heeft :( :wink:

Terug naar “Archief”