Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mei 2008 20:10

ik ben leerling verzorgende IG, werk in een woonzorgcentrum, met oudjes van 85 jaar en ouder :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 11 mei 2008 20:46

Mooi vak is het zeker. Al haal je niet altijd de cijfers die je wilt. :wink: .
Maar ik wil eigenlijk niet kijken van; oh er is tekort dus kan dat veel beter gaan doen. Wil wel zeker van zijn, is iets waar je later ook aan vast zit zeg maar. Je moet het jaren doen.
Leef je droom.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 mei 2008 22:50

in de verpleging heb je (lijkt mij) meer mogelijkheden. En als je echt voor trauma gaat dat zit je er zeker een aantal jaar aan vast. :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 11 mei 2008 23:46

Leuk topic! :)

Ik ben officieël 'lifeboat service engineer' oftewel; service-monteur van de reddingsboten die ze aan boord van zeeschepen (moeten) hebben.

T werk bestaat uit het servicen van de davits (dat zijn de armen waarmee men een reddingsboot buitenboord kan laten zakken) en de lieren die daarvoor nodig zijn, én het servicen van de reddingsboten zelf, en dan met name het haaksysteem waarmee de reddingsboot losgegooid kan worden.
Het bedrijf waar ik werk is hier wereldmarktleider in (neej, da's geen grootspraak, just the truth) omdat wij van bijna alle fabrikanten certificaten hebben om hun troep te mogen onderhouden. We doen dus de gangbare lifeboats, maar ook vrije val boten (die schuin naar beneden gericht staan) en de 'speed-boaten' die evt. aan boord zijn om drenkelingen snel uit het water te kunnen halen.....

Het leuke van t werk is dat je vaak op grotere hoogte werkt, en dat je nog eens aan boord van bijzondere schepen komt (google maar eens op Saipem 7000 of Berge Stahl) :) en het rotte van het werk is dat het soms wel erg zwaar is.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2008 08:23

Als je geen goede cijfers haalt voor wiskunde dan wil je toch geen wiskundelerares worden?

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 12 mei 2008 10:31

Lalage schreef:Als je geen goede cijfers haalt voor wiskunde dan wil je toch geen wiskundelerares worden?

Nee wiskunde B, gaat makkelijk en D gaat wat lastiger, maar komt ook door omstandigheden soort van black out en dan weet ik de simpelste dingen niet meer tijdens toets.

Als mensen niet snappen mag ik het ze ook vaak uitleggen en dat vind ik dan weer helemaal mooi.
Leef je droom.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mei 2008 21:46

Ik ben huisvrouw, leuke kanten: ik kan zomaar weg, ff naar stad of markt. nadeel is wel weer dat ik op vaste tijden thuis moet zijn ivm kinderen die uit school komen. Mijn werk is eigenlijk nooit klaar, altijd zie ik iets wat nog gedaan moet worden. Nog een voordeel is dat het nu zulk mooi weer is ik gewoon lekker daarvan kan genieten. Ik maak mijn kinderen van uur tot uur van nabij mee.

Heb verkorte opleiding administratie gedaan en de eerste 5 jaar van mijn huwelijk part time op kantoor gewerkt. Voor ik die opleiding ging doen heb ik bij een produktiebedrijf gewerkt. Vakantiebaantjes waren altijd "in de bollen" Niet het leukste werk maar betaalde goed.

Mijn man werkt in de metaaltechniek, eerst in de binnenvaart en sinds ruim een half jaar in de visserij. Een zoon van me wil trucker worden en is dat ook vastbesloten te gaan doen. Hij is nu 10, maar kan moeilijk leren dus ik weet niet of het wat worden zal met hem. Anderzijds, mijn vader en broers werken ook allen in het transport dus kunnen hem wel helpen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 mei 2008 08:17

Ik heb SPH gedaan en nu werk ik bijna fulltime (=32 uur per week) in de jeugdpsychiatrie. Om precies te zijn, bij het Dr Leo Kannerhuis, het enige centrum voor autisme in Nederland. Ik werk op een groep met 6 jongens met een gemiddelde intelligentie en een soornis in het autistisch spectrum. Leuke baan, maar wel zwaar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mei 2008 08:18

Acire schreef:Ik heb SPH gedaan en nu werk ik bijna fulltime (=32 uur per week) in de jeugdpsychiatrie. Om precies te zijn, bij het Dr Leo Kannerhuis, het enige centrum voor autisme in Nederland. Ik werk op een groep met 6 jongens met een gemiddelde intelligentie en een soornis in het autistisch spectrum. Leuke baan, maar wel zwaar.

Leuk! Daar ben ik aan het afstuderen, mijn afstudeermaatje werkt er ook.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mei 2008 17:23

Heb ook de SPH gedaan, werk nu als begeleider op een GVT voor volwassenen met een verstandelijke beperking, i.c.m autisme, diverse syndromen, etc. Erg leuk!
Heb vrijdag een sollicitatiegesprek, in de hoop dat ik wat hogerop kan komen. Ik werk nu namelijk op niveau 3, wel met heel veel extra taken, maar wil toch graag op niveau 5 gaan werken. Ben benieuwd!
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 mei 2008 17:43

Ik werk als klassenassistent op een school voor gehandicapte kinderen. Ik werk met een lerares en nog een assistent en er zitten drie kinderen (6,7 en 8) in onze klas. We hebben dus heerlijk 1-op-1 aandacht voor ze. Ik vind mijn baan heel leuk omdat het een goede mix is tussen zorg en lesgeven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 mei 2008 20:09

@Laura: Zijn de kinderen zwaar gehandicapt dan, of is het in Engeland gebruikelijk om zoveel begeleiding per kind te hebben?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

HarmenV
Mineur
Mineur

Berichtdoor HarmenV » 13 mei 2008 20:16

Mijn beroep is leerling en ik werk zaterdags een aantal uur.. Mijn beroep is zeer vermoeiend hoor!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mei 2008 09:14

Ik studeer sociale geografie en planologie en werk een dag in de week lerares op een middelbare school :).

Ben bijna klaar met m'n bachelor en zit nu te bepeinzen of ik m'n master deeltijd of voltijd ga doen. Als ik 'm deeltijd ga doen moet ik maar 's rond gaan kijken voor een baan in de stadsgeografie richting..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2008 09:29

ik vraag me wel eens af: wat is een bachelor? bepaalde studieperiode ofzo?

Terug naar “Archief”