Verlang je ook naar de zondag? Een dag in de week rust in deze gehaaste tijd. Een dag waar we al ons dagelijks werk kunnen vergeten.
Een dag waarop je weer naar Gods huis mag gaan, waar Zijn Woord verklaard wordt.
Of slaap je liever uit?
Moderator: Moderafo's
joris schreef:ik heb meestal wel zin in de zondag ja. maar soms ben ik zo druk geweest of zit ik even met God in de knoop dat ik van mijzelf mag uitslapen. dat is altijd erg goed merk ik.
columbus schreef:als het zaterdag avond is dan krijg ik (meestal) een soort van verlangen naar de zondag. het is een soort van hongergevoel. dat verlangen had ik vroeger nooit, pas sinds een jaar ongeveer.
het is een voor mij soms echt een wonder gezien ik ruim twee jaar praktisch niet in de kerk geweest bent, tot voor een jaar terug dan.
het is ook net een gevoel alsof ik schade moet inhalen.
schade die ik heb opgelopen door misschien wel meer dan 10 jaar als een zombie in de kerk gezeten te hebben.
maar heel soms slaap ik nog uit, al heb ik daar geen goed gevoel bij. dan schaam ik me wel. moe zijn is meestal geen goed excuus, omdat je zelf in de hand heb hoe laat je naar bed gaat doordeweeks.
caprice schreef:Een dag waarop je weer naar Gods huis mag gaan, Of slaap je liever uit?
Sabra schreef:caprice schreef:Een dag waarop je weer naar Gods huis mag gaan, Of slaap je liever uit?
Je zult mij wel een muggenzifter vinden, caprice, maar Gods huis, de Tempel, is al bijna tweeduizend jaar geleden verwoest.
Voor mij is dit een prinicipieel punt.
Een kerk is een bedehuis en niet Gods huis.
caprice schreef:
Daar zeg je wel wat ja, maar is de tempeldienst niet afgeschaft na het volbrengen van het offer van Christus?
Sabra schreef:caprice schreef:
Daar zeg je wel wat ja, maar is de tempeldienst niet afgeschaft na het volbrengen van het offer van Christus?
Bij mijn weten staat nergens in de bijbel dat de tempeldienst is afgeschaft. Of het scheuren van het voorhangsel daar een teken voor zou zijn, dat weet ik eigenlijk niet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten