Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 08:16

Het voordeel van de Vanillia broeken is dat ze uitgelegd kunnen worden. Er zit vaak een grote zoom in. ik pas ze ook niet allemaal, maar vaak wel.

Ik wist niet dat er een vanillia outlet was in rotterdam, ik woon er nog niet zo lang, dus moet mn winkels daar nog vinden. bedankt voor de tip.

Met klassieke kleding bedoel ik zwarte pantalons, colbertjes, maar ook hele lange rokken waar een hoge hak onder moet, wollen 3/4 jassen met een centuur. Niet heel apart ofzo, maar voor mijn werk ideaal.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 08:23

ajl schreef:Het voordeel van de Vanillia broeken is dat ze uitgelegd kunnen worden. Er zit vaak een grote zoom in. ik pas ze ook niet allemaal, maar vaak wel.

Hm, ik zal ze eens nader bestuderen. Ze zitten van boven en bij mijn kont namelijk wel goed!

ajl schreef:Ik wist niet dat er een vanillia outlet was in rotterdam, ik woon er nog niet zo lang, dus moet mn winkels daar nog vinden. bedankt voor de tip.

Ja, Oude Binnenweg: als je vanaf de Donner/Selexyz (die grote boekenwinkel) loopt over het Binnenwegplein, de straat oversteekt, dan loop je zo rechtdoor de Oude Binnenweg op. Dan even doorlopen en op een gegeven moment aan je linkerhand vind je die winkel.

Het is echt ideaal: alle truitjes/hemdjes/bovenkleding is nog geen 10 euro, broeken/jurken/rokjes nog geen 20 euro, jasjes en dergelijke 25 euro. Laat je niet misleiden door de prijskaartjes aan de kleding, het is echt allemaal dezelfde prijs. En wat er hangt is heel wisselend: de ene keer hangen er heel veel dingen, de andere keer niet. Is ook om de paar weken weer anders.

ajl schreef:Met klassieke kleding bedoel ik zwarte pantalons, colbertjes, maar ook hele lange rokken waar een hoge hak onder moet, wollen 3/4 jassen met een centuur. Niet heel apart ofzo, maar voor mijn werk ideaal.

Nee, dat heb ik niet :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2008 14:42

Jurken, dat vind ik ook geweldig.
Net als enorm lange rokken. Ik heb lange tijd altijd minirokjes of extreem lange rokken aangehad. Ik kon nooit wennen aan van die driekwart rokken. Maar die lange rokken zijn zo irritant. Ik heb er 2, maar doe ze amper meer aan, best jammer.
Jurken heb ik er 3 van, en draag ik ook te weinig. Ik loop toch het liefst in een spijkerbroek en een shirtje.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 mei 2008 17:37

Zo... ik heb even hele gezonde boodschappen ingeslagen. Mijn koelkast ligt vol! Allen 'k schrok een beetje bij de kassa...
'k Snap nu wel dat heel veel 't niet redden met 30 a 40 euro per week.
'k Ben ongeveer 100 euro kwijt voor boodschappen, shampoo e.d., wasmiddel enzo. Nu heb ik er wel wat duurdere dingen tussen zitten die ik niet wekelijks haal en wat dingen die een paar maanden meegaan. Maar toch...
Ach ja.. 't is betaald en volgende week zien we wel weer.

Is fruit op dit moment zo duur of ligt dat aan mij? 'k Vond de prijzen behoorlijk hoog! Of ligt dat aan't seizoen? Geen idee nl.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 mei 2008 19:25

fruit vind ik altijd duur! maar de aanbiedingen zijn ongeveer 'even duur' als vorig jaar! Haal het dan ook echt in de aanbieding, mits ik er niet omheen kan.
Moet zeggen dat ik het deze maand ook niet red, teveel dure dingen gedaan (kapster, luiers, schoenen voor Sarah, badje, zonnebrandspul ed) maar gelukkig krijg ik woensdag mn salaris weer :)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 mei 2008 20:12

Ik heb meestal een grote zak appels van de Aldi en een bakje kiwi's en peren. Soms een keer bananen of druiven ofzo. Ik keek naar mandarijnen maar die waren gewoon 4 euro bij de AH. Lidl en Aldi had ze hier niet. Dus zijn 't maar sinaasappels geworden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 mei 2008 21:16

*|Scatie schreef:Ik heb meestal een grote zak appels van de Aldi en een bakje kiwi's en peren. Soms een keer bananen of druiven ofzo. Ik keek naar mandarijnen maar die waren gewoon 4 euro bij de AH. Lidl en Aldi had ze hier niet. Dus zijn 't maar sinaasappels geworden.

4 euro vind ik ook echt teveel hoor! Vind 2 euro voor 10 a 15 mandarijnen al duur genoeg! Sarah at er altijd 2 op een dag, gelukkig is dat nu wat minder :) (ze 'pakte' ze zelf :lol: )

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 mei 2008 21:51

Ja dat vind ik ook te duur vandaar dat ik ze niet genomen heb. Ik koop ze af en toe per kistje voor een paar euro.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mei 2008 22:07

goedkoop fruit is 9 van de 10 keer niet te kanen

koop het vaak op de markt of bij groentenschuur. die van de supermarkt smaakt ook naar nix.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2008 23:20

Op internet kan je wel groentekalenders enzo vinden, om te kijken welke groente en fruit nu in het seizoen is. Maar je kunt dat ook wel aan de prijzen zien. Ik ben net een fan van pruimen geworden :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mei 2008 23:26

zorg dan dat je voldoende pleepapier in huis hebt :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2008 07:12

hier om de hoek zit een goede groentenboer voor weinig geld!

daar had ik (5)appels, (8)sinaasappels, (4)grapefruit (5)manderijntjes voor 5 euro! Dat vindt ik niet echt duur...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mei 2008 08:37

Evelien: is het een Turk/Marokkaan? Daar kan je vaak goedkoop groente en fruit halen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2008 08:58

nee, niet eens! Gewoon een hollandse groentenboer/vrouw!!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2008 08:59

In de Betuwe kun je ook nogal eens goedkope kistjes appels ofzo halen.
Mijn moeder haalde dan een kist van 5 of 10 kilo, voor 5 euro.
Wij eten erg weinig fruit, dus ik koop het niet zoveel. Soms wat appels. Maar ik vind gala appels het lekkerst, maar die zijn echt duur. maar Jonagold vind ik wel weer meevallen.
En soms kiwi's. Maar dingen zoal saardbeien weer nooit. 3 euro vind ik veel te veel voor een doosje
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”