Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 08 mei 2008 16:56

dE bAdEeND schreef:Meestal zie ik er wel goed gekleed uit, ik durf me op straat niet te vertonen in een joggingpak ofzoiets. Scheelt dat in mijn woonplaats de meeste mensen netjes gekleed gaan, dus dan word je ook weer zo nagekeken.

Oh, zo herkenbaar. Ik ga ook echt niet zomaar de straat op, ik moet er verzekerd van zijn dat ik er piekfijn uitzie. Waarschijnlijk doe je onbewust gewoon mee met de mensen in je omgeving. :)

Verder ben ik dol op schoenen, tassen en jasjes. Dan wil ik ook graag mooie spullen, maar wel met mate.

Ik ben dus niet de enige wat die tic betreft. Mijn kasten puilen uit van de vele tassen, schoenen en jasjes. En, niet te vergeten mijn nachtkastje die volgepropt zit met té veel sieraden. Ik heb 't liefst elke dag wat anders om en aan, en dat moet dan allemaal ook perfect bij elkaar passen. Een tikkeltje perfectionistisch dus.
Ik geef niet zoveel geld aan kleding uit, ik ben een koopjesmens. Al heb ik één keer een rokje gekocht van 80 euro, en dat is nogal duur vergeleken bij m'n andere rokjes (die varieren van 10 tot 30 euro).
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mei 2008 17:50

*mag ook geen tassen meer kopen*

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 17:55

Tegenwoordig scheelt het me niks meer hoe ik erbij loop op straat. Tenminste, slonzig zie ik er sowieso nooit uit, maar zoals vandaag in een geke korte broek en een topje, daar ga ik zo de stad mee in hoor. Met slippers eronder.
Ik holde net zelfs in een broek met een scheur en een shirtje op blote voeten naar de buurman. Doet die man open in zijn nette donkerblauwe broek en felroze overhemd. Haha, dan voel ik me wel even staan in mijn kloffie. Maar so what. Jammer dan als het hem stoort :)

Als ik nu mijn zusje zie, die gaat de straat niet op zonder make-up en zonder haar beste kleren waarvan je nog eens tien keer moet zeggen dat het echt leuk staat en dat ze echt niet dik is (maar zeggen dat ze (te) dun is mag ook weer niet). Maargoed, dat deed ik ook toen ik zo oud was ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mei 2008 18:59

Dragen de damens hier geen broeken van Indian Rose?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 mei 2008 21:17

de watte?? nog nooit van dathele merk gehoord!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 21:20

Sabra schreef:Dragen de damens hier geen broeken van Indian Rose?

Nope, maar ik ken het merk wel (uiteraard 8) )
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 08 mei 2008 22:12

Kleren en schoenen kopen is echt een hobby van me. Ik ga ook maar niet kijken wat ik daar per jaar aan uitgeef, want ik zou me lam schrikken waarschijnlijk.

Ik word er altijd vrolijk van, van shoppen. Prima middel tegen depressieve buien!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 22:12

Dat zijn toch die gruwelijk dure waar tegenwoordig al gaten en vage plekken in zitten omdat dat 'mode' is?
Nee dank u :)
pobody's nerfect

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:07

Ik heb er 1. Dat ding is gekrompen als een idioot, in de lengte uiteraard en niet in de breedte. Hij is te wijd, het is een ultra-low model, dus wat krijg je dan? Bouwvakkersdecollete. Een riem staat niet mooi en zit niet lekker omdat hij zo laag is (mijn broek zakt dan onder mijn riem af, zelfs als ik hem zo strak doe dat de vetrollen er overheen komen, superlelijk) Al met al heb ik dat ding misschien 10x aangehad. Zeg maar dag met je handje tegen de €120,-

@de rest, een riem heb ik altijd om (anders zakken mijn broeken af en ik ga niet piekpijn de deur uit. 1 uitzondering, als ik moet werken of als het savonds heel laat is en ik ga naar mijn vriend (moet ik niet iemand tegen komen want dan schaam ik me dood)

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 08 mei 2008 23:28

Ik vind kleding kopen vreselijk! En daarbij zie ik meestal ook echt niet of iets goed staat; ik trek gerust een donkerrode broek aan onder een knalrode trui, en dan weet ik wel dat er iets niet helemaal klopt maar kan er niet achter komen wat dan precies.
Gelukkig heb ik een huisgenootje met net zo'n hekel aan winkelen, maar zij slaagt er wel in er altijd erg leuk uit te zien. Binnenkort een bruiloft, dus met haar samen hele outfit (= jurkje, vestje, schoenen, tas, sjaalachtig iets) voor mij gekocht; we waren heel snel klaar en het staat veel beter dan de kleding die ik normaal heb. :)
Laatst gewijzigd door windekind op 08 mei 2008 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:31

Ik ben gek op jurken! Het liefst zijn ze babyroze met wit. En ik ben gek op sieraden, tassen, schoenen.

De pest is, ik vind mezelf niet de knapste (lelijk is wat anders :wink: ) en voel mezelf uiterst ongemakkelijk in alles anders dan een wijde spijkerbroek en platte schoenen er onder. :? De witte broek die ik pas gekocht heb is een uitzondering.

Dus ik loop altijd in een spijkerbroek met iets leuks er op wat niet al te duur was. *zucht*

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 07:18

Yep, vorig jaar heb ik er 1 gekocht, zit echt heerlijk!! Zijn inderdaad aan de dure kant, maar ik heb liever een dure broek die fijn zit en goed staat dan 4 goedkope waar ik niet helemaal tevreden over ben.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd wel dure kleding koop. Als je daar 1 keer aan begint, merk je wel het kwaliteitsverschil en wil je niet meer anders. Heb dat trouwens ook met lingerie. Ik ben echt dol op mooie setjes.

Broeken zijn voor mij ook een groot probleem, ben 1 m 80 en de broeken zijn vaak te smal en te kort. Daarom wijk ik ook vaak uit naar rokken en jurken.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 07:41

ajl schreef:Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd wel dure kleding koop. Als je daar 1 keer aan begint, merk je wel het kwaliteitsverschil en wil je niet meer anders. Heb dat trouwens ook met lingerie. Ik ben echt dol op mooie setjes.

Ja, dat heb ik ook! Ik koop me suf aan mooie lingeriesetjes :mrgreen:
Ik ben echt helemaal dol op bh's met mooie bandjes. Als je dan een hemdje of een van boven beetje wijd truitje aan hebt (dus wijde hals, gene soepmodel truitje natuurlijk), dan is een mooi apart bandje natuurlijk net die finishing touch 8)

Verder is duurdere kleding inderdaad vaak zoveel mooier en kwalitatief gewoon beter en zit het ook lekkerder en voel je je er goed in. Maar je kunt dan bijvoorbeeld een supermooi truitje combineren met een goedkoop hemdje en een simpele broek ofzo.

Verder: ik koop mijn kleding, van vaak mooie kwaliteit, op monster- en magazijnverkopen. Daar kun je duurdere merken kopen tegen spotprijzen. Merken interesseren me niet (ik koop niks met een zichtbaar merkje op de buitenkant, dat vind ik helemaal niks), maar stijlen wel, en die zijn dan vaak aan merken gekoppeld. En sinds ik dat ontdekt heb... puilt mijn kledingkast uit van de mooie kleding, van mooie kwaliteit, en het is goedkoper dan shoppen bij de H&M.

ajl schreef:Broeken zijn voor mij ook een groot probleem, ben 1 m 80 en de broeken zijn vaak te smal en te kort. Daarom wijk ik ook vaak uit naar rokken en jurken.

Ja, broeken... een ramp. Ik ben ook 1 meter 80 en ze zijn dus altijd te kort. Het is het enige waar ik echt geld aan uitgeef: een perfect zittende broek. Ik heb wel in Amsterdam-Zuid wat winkeltjes ontdekt, van die boetiekjes, waar ze broeken kopen die lang genoeg zijn. Prijzig, maar in de uitverkoop nog wel te doen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 07:48

Galateia schreef:
Ja, broeken... een ramp. Ik ben ook 1 meter 80 en ze zijn dus altijd te kort. Het is het enige waar ik echt geld aan uitgeef: een perfect zittende broek. Ik heb wel in Amsterdam-Zuid wat winkeltjes ontdekt, van die boetiekjes, waar ze broeken kopen die lang genoeg zijn. Prijzig, maar in de uitverkoop nog wel te doen.

Jij woont toch ook in rotterdam? Bij vanillia pas ik vaak de broeken wel en er is ook een stills winkel waar ik wel eens broeken koop. Die zit in de olde barneveldstraat. Als is dat een merk waar je echt je portemonee moet trekken. En het is ook een beetje klassieke kleding. Als ik zo je posts lees, vraag ik mij af of dit bij juo past :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 07:51

Pas jij de Vanilia broeken?! Die zijn dus bij mij te kort!
Als je die past, moet je gaan shoppen in de Vanilia Outlet, die zit op de Oude Binnenweg: alle broeken zijn daar nog geen 2 tientjes.

En wat bedoel je met 'klassieke' kleding?

Ik heb overigens veel Vanilia in mijn kast hangen. Maar ik heb nooit aan wat je in de etalage ziet. Ik pik er echt de aparte dingen uit.

Terug naar “Archief”