hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 14:18

pol schreef:
rafaell schreef:Maximaal 2 of 3. Ik vind kinderen opzich wel leuk, maar ik heb denk ik de komende jaren zelf sowieso nog geen behoefte aan kinderen.

lees maar veel al die kindertopics, dan komt die behoefte er wel hoor 8)

Of juist niet 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 14:23

rosalie83 schreef:
pol schreef:
rafaell schreef:Maximaal 2 of 3. Ik vind kinderen opzich wel leuk, maar ik heb denk ik de komende jaren zelf sowieso nog geen behoefte aan kinderen.

Of juist niet 8)

inderdaad
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 14:23

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
pol schreef:

Of juist niet 8)

inderdaad

Ghehe :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mei 2008 19:03

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
pol schreef:

Of juist niet 8)

inderdaad

Ghehe :mrgreen:

Daar kan ik mij van harte bij aansluiten. Ik word ook altijd zo moe van vrienden die (een) kind(eren) hebben. Die lijken over bijna niets anders te kunnen praten dan over kinderen. Het is natuurlijk leuk daar even aandacht aan te schenken, maar om daar nu de hele avond over te praten. Bah!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2008 20:47

Een middag oppassen vind ik al meer dan zat. Vanmiddag ben ik even naar boven gevlucht achter de computer, zodra m'n zus weer thuis was, komt de oudste naar boven gevlogen, overal aanzitten, tegen je aan praten..Echt een leuk kereltje, maar soms ben je ze gewoon even zat. En soms word ik er gewoon bloedchagerijnig van en denk ik: Ik wil echt geen kinderen. Nu niet, nooit niet..
Kinderwens is ver te zoeken, waarschijnlijk tot grote spijt van ouders en schoonouders als ik ze het zou vertellen. Ik zit de laatste tijd ook niet lekker in m'n vel, wellicht dat ik daardoor weinig of niets kan hebben, van wie dan ook. Behalve van m'n vriend.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 20:54

Smurffie schreef:Kinderwens is ver te zoeken, waarschijnlijk tot grote spijt van ouders en schoonouders als ik ze het zou vertellen.

Maar voor hen is het allemaal alleen maar leuk, zij hoeven het niet te baren en op te voeden.

Bovendien... denk ik dat je wel echt goed in je vel moet zitten. Anders schiet het niet op natuurlijk!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 21:13

Nou, ik wil echt graag kinderen :D En ik hoop dat ik ze later ook krijg, een groot gezin lijkt mij gezellig. Dan denk ik aan 4 kinderen, maar ook niet meer. Misschien 5 ofzo, maar misschien heb ik aan 1 al genoeg. Dan zie ik dan wel weer!

Wel denk ik vaak na over wat ik eventueel mee zou willen geven als ik ooit kinderen zou hebben. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk dat kinderen goede manieren leren en erger me ontzettend als kinderen duidelijk geen goede manieren van huis mee krijgen!

Kinderen zijn, vooral wanneer zij jong zijn erg spontaan en dat is leuk! Maar als je met een gezelschap in een restaurant zit en kinderen(7-8 jaar) graaien met vieze handen in het potje suikerklontjes, rennen de tafel onderteboven, schreeuwen hard, vertellen het serverend personeel persoonlijk dat ze het eten vies vinden en brengen hun bord ontevreden terug naar de keuken dan zie ik er zo uit: :?

Verder zijn er veel dingen om over na te denken, zo bedacht ik vandaag dat ik later mijn eventuele kinderen niet constant verwennen wil met nieuw en modern speelgoed. Een werkbank, een hamer, spijker en hout blijven bijvoorbeeld altijd leuk en een hype is net zo snel verdwenen als die gekomen is. Of altijd maar computerspelletjes spelen en dvd´s kijken is ook zoiets, vroeger speelde ik op straat en in de tuin en wanneer het regende maakte mijn zusje en ik hutten op zolder :D Maargoed, 2 weken geleden kreeg ik tijdens college Engels nog het idee dat een tweetalige opvoeding (Engels en Nederlands) echt geweldig zou zijn!
Dus, dat.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 mei 2008 22:41

Ik weet niet hoeveel kinderen ik later neem. Maar zeker niet meer dan 3. Tenzij ik gelijk een vierling krijg XD

Galateia schreef:Maar voor hen is het allemaal alleen maar leuk, zij hoeven het niet te baren en op te voeden.

Dat hebben ze toch al gedaan? Ik kan me goed voorstellen dat je ouders graag zouden zien dat hun kinderen weer kinderen krijgen. De familielijn moet toch worden voortgezet. Nou ja, moet, die drang is gewoon groot.
*onderschrift verwijderd door moderator*

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 22:48

Je kan ook gewoon thuis achter de computer gaan zitten Smurf..

NB: een middag oppassen, een uurtje 8) Nee hou jij het voorlopig maar bij je grote kind, want ik kom niet naar Nunspeet om op te passen :mrgreen:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:19

Ik vertelde mijn vriend dat het met de prikpil zeker een jaar kan duren voor je weer ongesteld word als je stopt, en soms langer. Dus voordat je zwanger bent, ben je zo 1,5 jaar verder. Zijn reactie wa sgelijk: Kun je dan niet de gewone pil gaan slikken! We hebben 'afgesproken' (voor zover je van afspreken kunt spreken, zo ver is het namelijk nog niet) dat ik ongeveer op mijn 20st overga op de normale pil. Hij vind het namelijk leuk om rond zijn 30st vader te worden en dan ben ik 21. Ik heb dus nog 3 vrije jaren :mrgreen:

Wat dat betreft heb ik overigens wel geluk. Als het allemaal kan en mag zou ik graag jong kinderen willen krijgen, mijn vriend had die wens niet zo, dus die 9 jaar verschil is zo juist leuk!

Ik bedenk me net dat ik wel wil trouwen voor ik wil beginnen met het wachten op een kindje (aan kinderen beginnen klinkt zo klinisch :? ). Dat word nog wat :mrgreen:

André

Re: hoeveel kinderen??

Berichtdoor André » 08 mei 2008 23:21

rhodé1986 schreef:Hoe denken jullie over het aantal kinderen? Je hoort tegenwoordig vaak na 2 of 3 kinderen 'zo ist wel weer goed'. En ik denk ook niet dat iedereen op een groot gezin zit te wachten. Hoe ga je er serieus mee om? :?:
Idd 3 8)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:25

Je zou jezelf ook de vraag stellen: Hoe economisch verantwoord is het om meerdere kinderen te krijgen?

Voorts zeide God tot hem: Ik ben God de Almachtige! wees vruchtbaar, en vermenigvuldig! Een volk, ja, een hoop der volken zal uit u worden, en koningen zullen uit uw lenden voortkomen. (genesis 53:11. God zei dat overigens tegen Jakob, in het OT, en niet tegen ons.)

Nou, vermenigvuldigen kan al keer 2, de aarde is overbevolkt dus kijk naar wat jij en de aarde nog aankunnen?

Eigenlijk klinkt dit heel fout.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2008 07:10

Galateia schreef:
Smurffie schreef:Kinderwens is ver te zoeken, waarschijnlijk tot grote spijt van ouders en schoonouders als ik ze het zou vertellen.

Maar voor hen is het allemaal alleen maar leuk, zij hoeven het niet te baren en op te voeden.

Smurf: je zus heeft toch kinderen? Dus je bent er in ieder geval niet verantwoordelijk voor dat je ouders opa en oma worden, dat scheelt al een hoop! Ik weet natuurlijk niet hoe het met je schoonouders zit.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mei 2008 07:22

Je gaat toch niet aan kinderen "beginnen" omdat je ouders graag opa en oma zouden willen worden????? :roll:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 07:26

*Annet* schreef:Je gaat toch niet aan kinderen "beginnen" omdat je ouders graag opa en oma zouden willen worden????? :roll:

Doet me denken aan mijn schoonmoeder. Na 2 jaar huwelijk was mijn buik echt het meest bekeken onderdeel van mij. Als ze het had gekund had ze zo al 3 kinderen mijn baarmoeder uit gekeken... :mrgreen:

Ik werd er wel altijd heel nerveus van. Haar enorme grote familie ging meedoen: op groyte familiebijeenkomsten (verjaardag oma of opa bijvoorbeeld) dan was er niets zo interessant als mijn baarmoeder :|

Terug naar “Archief”