Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 07 mei 2008 23:43

Ik schijn ook een gevoelige huid te hebben (als ik onder de douche vandaan kom, is mijn huid enorm strekkerig, vooral in mijn gezicht en rood gevlekt. Als mijn vriend zich niet goed scheert krijg ik een rood baartje. De zon hoef ik niet te proberen want of ik verbrand of er gebeurd niets) maar dat heb ik dan toch maar mooi meegenomen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2008 07:33

:arrow:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 22 mei 2008 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2008 07:34

8)
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 22 mei 2008 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mei 2008 07:43

ik vraag me altijd af waarom mensen elk seizoen nieuwe kleren kopen. Sommigen doen net of ze niets meer hebben en lopen stad en land af. Dan denk ik: wat had je vorig jaar dan aan?

Enne, degenen die een vast bedrag uitgeven: pin je dan per week of per maand? Want als je wasmiddelen en vaatwastabletten op zijn tikt dat al aardig door. En ik vraag me ook af of het nu echt voordeliger is om eens in de 3 weken groot in te slaan en dan tussendoor nog je vergeet dingen en zuivel/groente/fruit te halen. Kom er na al die jaren nog steeds niet uit.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 07:46

trijntjejohanna schreef:weet je wat ik trouwens hier hoorde... er zijn in ureterp nog wel wat problemen met gastouders...

er zijn dus echt gastouders die niet op kinderen willen passen, die van een andere kerk zijn :shock: :shock:

Dat het bestáát :shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 07:56

Galateia schreef:
trijntjejohanna schreef:weet je wat ik trouwens hier hoorde... er zijn in ureterp nog wel wat problemen met gastouders...

er zijn dus echt gastouders die niet op kinderen willen passen, die van een andere kerk zijn :shock: :shock:

ja joh!

zelfs binnen famillies komt het voor..... :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 08:19

lammetje schreef:een kado hoeft toch niet duur te zijn? Voor een paar euro kun je al wat leuks kopen....
Per maand kom ik nog niet eens aan 80 euro voor kado's, kleding en luiers hoor.... maargoed we hebben ook niet zoveel verjaardagen, dat scheelt :)

windekind schreef:Maar je kunt cadeautjes ook veel goedkoper doen: lekkere douchegel inslaan als het in de aanbieding is, boeken in de ramsj, etc. Ik geef heel vaak cadeautjes weg, maar nooit duur eigenlijk. (Behalve voor een bruiloft, dan wel groter budget.)

Nee, een cadeau hoeft niet duur te zijn, maar wat is duur? Als ik voor een vriend een leuk vogelhuisje koop is het toch 15 euro. Voor een andere vriend een paar sigaren: 10 euro. Voor een vriendin die in het ziekenhuis ligt: druiven en een magazine: 8 euro. En ga zo maar door. Ik vind dat niet erg hoor, hou er ook van mensen te verwennen, maar ik vroeg me dus wel of hoe je van 80 euro in de maand cadeautjes én luiers én kleding kunt kopen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 mei 2008 08:43

*Annet* schreef:ik vraag me altijd af waarom mensen elk seizoen nieuwe kleren kopen. Sommigen doen net of ze niets meer hebben en lopen stad en land af. Dan denk ik: wat had je vorig jaar dan aan?

Hihi. Ik snap dat ook niet. Ik koop per seisoen een paar dingetjes en de rest van vorig jaar en het jaar ervoor en daarvoor en daarvoor en daarvoor.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 08:55

Ik draag nu weer kleding van voor mn huwelijk. Speciaal voor de gelegenheid bewaard. (toen ik zwanger was en zo even 23 kilo was aangekomen dacht ik ze nooit meer te passen 8) )

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 09:03

Acire schreef:
*Annet* schreef:ik vraag me altijd af waarom mensen elk seizoen nieuwe kleren kopen. Sommigen doen net of ze niets meer hebben en lopen stad en land af. Dan denk ik: wat had je vorig jaar dan aan?

Hihi. Ik snap dat ook niet. Ik koop per seisoen een paar dingetjes en de rest van vorig jaar en het jaar ervoor en daarvoor en daarvoor en daarvoor.

Maar dan koop je toch ook elk seizoen nieuwe kleding? Ik bedoel: er zijn maar weinig mensen die elk seizoen echt een compleet nieuwe garderobe aanschaffen. Vaak is het inderdaad: nog wat van vorig jaar en een paar nieuwe dingen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 mei 2008 09:15

Ik koop ook ieder seizoen 1 of 2 stelletjes bij een uitverkoop, maar doe ook dingen weg die lelijk/verwassen zijn. Dusja dan heb je toch weer wat nieuws nodig. Sommige kleding heb ik nog van mn MAVO tijd, maar die beginnen nu toch echt lelijk te worden....

TJ: tis wel pittig idd, iedere dag tot 14 uur! Tis toch bijna 7 uur per dag! Dus het zal best wel wat opbrengen en vanaf 14 uur kun je andere afspraken maken.... Succes volgende week :wink:

Vind het trouwens ook wel een voordeel dat je telkens dezelfde kinderen hebt, eigenlijk is het er maar 1, want die ander zit natuurlijk op school (heb je dan smorgens en tussen de middag even waarschijnlijk?)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 09:24

Ik koop gewoon wat ik leuk vind, ik denk echt niet na over het seizoen ofzo. Ik heb toch voor alle seizoenen - of het nu 30 graden boven of onder 0 wordt - meer dan genoeg. Ik kan regelmatig shoppen in mijn eigen kast: dan vind ik dingen met het prijskaartje er nog aan. Verder ben ik chaotisch, maar mijn kledingkast is een plaatje, alles op kleur geordend, helemaal perfect!

Verder ben ik erg zuinig op mijn kleding. Wanneer ik thuis ben, dan zie ik er echt niet uit. Ik heb nu ook een trainingsbroek aan van mijn man, bijvoorbeeld. Met een simpel hemdje (ok, wel met kanten randje, ik blijf wel mzelf!) erop. Zo blijven mijn collector's items (zoals ik ze altijd noem) mooi. En kan ik gewoon ondersteboven op de bank hangen zonder bang te zijn dat mn huppeldepup scheurt ofzo.

Maar als ik de deur uitga, dan gaat mijn kast open en dan ga ik helemaal los 8)

En ik kan gerust een half jaar geen kleren kopen. Ja, soms een hemdje bij de zeeman ofzo. Die zijn lekker voor van de zomer, die kan je volzweten en na 10 keer wassen wegmikken. Perfect. Maar ik kan ook twee tassen vol kopen als ik naar een monstercollectie-verkoop ga. Maar dan heb ik ook echt heel veel, hele mooie, kleding, en dan geef ik in 1 keer 160 euro uit. Maar voor 12 kledingstukken vind ik dat niet duur :mrgreen:

Argh... kleding Ik ben er DOL op :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 09:28

waaah k zie het helemaal voor me! Galateia met twee enorm grote tassen kleren, het zweet op dr voorhoofd......met een blijde glimlach. :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 10:01

Evelien schreef:
Galateia schreef:

ja joh!

zelfs binnen famillies komt het voor..... :shock:

Volgens mij heb je dan gewoon totaal niks van het hele evangelie begrepen.

Kleren shoppen... het is gewoon erg leuk :)
Ik schrok deze week van wat ik allemaal uit m'n kast en opbergdozen plukte. Maar nu ik het aan het uitzoeken ben zit er echt nog een heleboel oude zooi bij, dingen die niet meer passen of die ik nooit meer draag...
Ben nu alles aan het sorteren en een flinke zak voor het Leger des Heils aan het maken. Heb altijd nog dingen van eerdere jaren die ik veel draag. Als ik dat niet meer doe na 1 seizoen is het een miskoop geweest vind ik.
Twee keer per jaar heb ik shopdag met m'n zus. Heerlijk is dat! We hebben allebei dan wel wat dingen nodig en uitgebreid de tijd om goed te zoeken. Verder kan ik me tussendoor tegenwoordig best goed inhouden :)
pobody's nerfect

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 10:22

Galateia schreef:En ik kan gerust een half jaar geen kleren kopen. Ja, soms een hemdje bij de zeeman ofzo. Die zijn lekker voor van de zomer, die kan je volzweten en na 10 keer wassen wegmikken. Perfect. Maar ik kan ook twee tassen vol kopen als ik naar een monstercollectie-verkoop ga. Maar dan heb ik ook echt heel veel, hele mooie, kleding, en dan geef ik in 1 keer 160 euro uit. Maar voor 12 kledingstukken vind ik dat niet duur :mrgreen:

Argh... kleding Ik ben er DOL op :mrgreen:
Euh, ik koop 1 kledingstuk voor €160,- :oops: :oops: Oké, dat is dan een broek en ik heb maar 3 goede broeken, waarvan 1 winterbroek en 1 zomerbroek van €20,- maar dan nog.

Ik ben ook helemaal gek op kleding maar ik weet nooit wanneer ik het moet dragen. Ik werk 4 dagen in de week, daar hoef ik echt niet in een leuk shirtje aan te komen tenzij ik uitgelachen wil worden en het aan het eind van de dag weg wil gooien... 1 dag in de week naar school dus ook niet al te bijzonder en 2 dagen weekend. En ik heb gewoon niet zo heel veel geld voor kelding :oops:

Terug naar “Archief”