Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 07 mei 2008 21:06

Spannend Laura!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 mei 2008 21:56

Laura, houdt vrijdag je PC op stand by, zodat je ons zo snel mogelijk in kan lichten!

Vanmiddag dacht ik: gelukkig het is nog maar woensdag duurt nog lang voor het vrijdag is, maar jij kijkt de tijd weg!

We leven in elk geval met je mee :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mei 2008 21:58

Oei, spannend Laura! Sterkte :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 07:11

janwillem schreef:heb een adoptie kindje via compassion

maar verders
als mensen geen kinderen kunnen krijgen is het geweldig.
Voor zowel ouders als kinderen.

Alleen de adoptie voor personen van hetzelfde geslacht vind ik minder fijn voor die kids.
De vraag is dan wat krijgen ze ervan mee en wat worden ze zelf

greetz JanWB

Zoals Jo'tje al zei: ook wanneer je wel zelf kinderen kunt krijgen, is adoptie iets geweldig. Er zijn regelmatig mensen die bewust kiezen voor adoptie, zonder zelf geprobeerd te hebben kinderen te krijgen (ik ben er zelf eentje). Die mensen hebben gewoon het verlangen in hun hart gekregen voor kinderen die dat nodig hebben te zorgen, en zij voelen voor die kinderen hetzelfde als voor eventuele biologische kinderen die zij niet of wel krijgen. Er zijn namelijk ook gezinnen, waar wel biologische kinderen zijn en daarnaast nog kind(eren) geadopteerd worden. Of waar na de adoptie nog biologische kinderen komen. En die mensen zijn blij met elk kind, ongeacht achtergrond!

En wat betreft adoptie door homoseksuele stellen vind ik dat je wel erg kort door de bocht bent: homoseksualiteit is natuurlijk niet iets als een besmettelijke ziekte, ofzo. Twee mannen of twee vrouwen zijn vaak prima in staat om een kindje liefde, warmte en een thuis te bieden. Dat een homoseksueel stel misschien niet helemaal past in het ideaalplaatje van het christelijke gezin, dat is een andere discussie. Maar dat zegt niets over de - meestal prima - opvoeding die ze hun kinderen geven.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 08 mei 2008 07:12

Ow wat spannend LauraC! En wat een leuke foto's!!!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 08:10

@ Galateia: denk je dat? Ik heb met mijn moeder best wel een andere band dan met mijn vader en dat geldt voor de meeste mensen denk ik. Ik geloof er niet zo in dat het voor een kind helemaal niet uitmaakt of het door een homo- of heteroechtpaar opgroeit. Als kinderen op een basisschool er al baat bij hebben dat ze zowel door een juffrouw als een meester (wisselend) les krijgen, dan lijkt me dat helemaal voor de ouders gelden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 08:26

Giovannino schreef:@ Galateia: denk je dat? Ik heb met mijn moeder best wel een andere band dan met mijn vader en dat geldt voor de meeste mensen denk ik. Ik geloof er niet zo in dat het voor een kind helemaal niet uitmaakt of het door een homo- of heteroechtpaar opgroeit. Als kinderen op een basisschool er al baat bij hebben dat ze zowel door een juffrouw als een meester (wisselend) les krijgen, dan lijkt me dat helemaal voor de ouders gelden.

Je vergeet, dat bij adoptie geen sprake is van een band tussen moeder en kind, die er al vanaf de conceptie was. Die band tussen de ouders ontstaat pas veel later, als het kind al geboren is, soms zelfs al een paar jaar oud is en in dat korte leven al heel erg veel heeft meegemaakt. Die band tussen nieuwe ouders en kind moet dus helemaal worden opgebouwd, waarbij het 'natuurlijke' aspect helemaal geen rol speelt. Zo'n kind kan dan met 2 vaders of 2 moeders precies dezelfde band opbouwen als wanneer het kind in een moeder-vader-gezin terecht komt.

Wat betreft de opvoeding en het opgroeien hoeven er ook helemaal geen problemen te zijn. Een vriendin van me is opgegroeid 'met twee moeders'. Ze beschouwt hen gewoon als haar moeders. Een vader is helemaal uit beeld. Maar ze heeft twee fantastische moeders, die haar met veel liefde groot gebracht hebben. Ze is niks tekort gekomen, heeft geen vreemd beeld van mannen of wat dan ook. Heeft een normale relatie, is een goede moeder... nee, ik geloof niet, dat opgroeien bij een homoseksueel ouderpaar altijd slecht is voor het kind.

Er zijn bovendien genoeg kinderen die zonder moeder- of vaderfiguur moeten opgroeien. Ik heb klassen vol. En die kinderen zijn niet meer of minder vaak een probleemgeval.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 08:29

janwillem schreef:heb een adoptie kindje via compassion

maar verders
als mensen geen kinderen kunnen krijgen is het geweldig.
Voor zowel ouders als kinderen.

Alleen de adoptie voor personen van hetzelfde geslacht vind ik minder fijn voor die kids.
De vraag is dan wat krijgen ze ervan mee en wat worden ze zelf

greetz JanWB

Wat een ongelooflijk kort-door-de-bocht reactie zeg! :|

Ook voor mensen die wel biologisch eigen kinderen kunnen krijgen is adoptie geweldig. Ik heb geen idee of ik biologisch eigen kinderen kan krijgen, maar ik ga het niet proberen uit te vinden. Wij gaan voor adoptie!

En waarom is het minder fijn voor kinderen als ze geadopteerd worden door mensen van hetzelfde geslacht? Homoseksualiteit is geen besmettelijke ziekte of zo, dat je zegt 'wat krijgen ze ervan en wat worden ze zelf'. :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 08:30

Ohw... ik zie nu pas dat er ook al een volgende pagina was... Val dus een klein beetje in herhaling met m'n reactie.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 08:38

rosalie83 schreef:Ohw... ik zie nu pas dat er ook al een volgende pagina was... Val dus een klein beetje in herhaling met m'n reactie.

Ik vond het al vreemd dat je niet al een soortgelijke reactie had geplaatst 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2008 12:59

Over homo's: een paar jaar geleden was er bij de NCRV een documentaire over twee mannen die een heleboel pleegkinderen hadden... Ik heb ook getwijfeld of het wel goed was, maar als je dat hebt gezien dan ben je een groot deel van je twijfel kwijt. Geweldig wat die mannen doen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 13:02

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Ohw... ik zie nu pas dat er ook al een volgende pagina was... Val dus een klein beetje in herhaling met m'n reactie.

Je begint me te leren kennen :mrgreen:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 13:27

@ Lalage, Galateia & Rosalie: Natuurlijk heb je altijd incidentele verhalen waarin uitzonderlijke dingen toch goed gaan. Desondanks twijfel ik aan de juistheid van dit soort relatievormen. (ik heb het even niet over twee homo's die samenleven, maar een homostel met pleegkinderen). Niet omdat ze dan ook homo zouden worden - dat lijkt me een onterechte conclusie - maar omdat ik meen dat mannen en vrouwen naast mens-zijn toch ook duidelijk verschillend zijn en dat de Lieve Heer niet voor niets mannelijkheid en vrouwelijkheid gescheiden in zijn schepping heeft gelegd.
Zonder een vader of moeder of met ouders vanhetzelfde geslacht leidt zeker niet per definitie tot problemen. Toch is het verre van een "normale" situatie, ik zou het zeker ook niet opzoeken.
Ik geef zelf geen les, maar mijn oud-huisgenoot wel, die had ook klassen vol kinderen uit halve gezinnen. Nou, dat waren zelf ook vaak probleemgevalletjes hoor.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2008 13:29

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:

Je begint me te leren kennen :mrgreen:

@rosalie: zullen we afspreken dat als jullie een kindje krijgen we eindelijk 's een foto van je te zien krijgen? ;p Want we kennen je al goed maar we weten nog steeds niet hoe je eruit ziet.

@Gio: Wat dacht je van al die kinderen uit gescheiden gezinnen dan... ik denk dat homo's er heus wel over nadenken dat ze die kids ook genoeg volwassenen van het andere geslacht om zich heen laten hebben, zodat ze goede rolmodellen hebben.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 13:35

Giovannino schreef:Ik geef zelf geen les, maar mijn oud-huisgenoot wel, die had ook klassen vol kinderen uit halve gezinnen. Nou, dat waren zelf ook vaak probleemgevalletjes hoor.

Nou, ik heb klassen, zelfs een school vol. En nee, niet al die kinderen zijn probleemgevalletjes. Ja, zodra er wat is, dan worden die problemen toegeschreven aan hun thuissituatie. Maar dat is soms oneerlijk: want die verwende keurige klasgenoot met een vader en een moeder, doet precies hetzelfde.

Nee, het overgrote deel van mijn leerlingen komt uit gebroken gezinnen. En ze doen het heel erg goed. Ze knokken om iets te bereiken. En ik vind het heerlijk om met ze te werken. Misschien scheelt het, dat ik alleen Gymnasiumleerlingen heb. Ik weet wel zeker dat het scheelt... maar toch. Kinderen zijn geen probleemgeval. Even ernaast gaan zitten en ze aandacht geven doet soms al wonderen. Vaak zijn mijn leerlingen thuis zelf vader of moeder geworden, in die zin: ze nemen die rol over voor de rest van hun gezinsleden. En ja, op school zijn ze dan soms vreselijk te handhaven. Maar even jezelf verdiepen in hun achtergrond en je bent al kilometers verder.

Maar om terug te komen op het onderwerp: ja, misschien is een ideale situatie wel netjes het mannetje-vrouwtje-kindje-gezin. Alle ingredienten aanwezig. Maar ja, dan nog: ouders hebben soms erg veel ruzie, het is niet altijd wat het lijkt! Verder is een kind nog altijd beter af bij 1 of 2 mensen die om hem geven, ongeacht het geslacht van die mensen, dan in een situatie waarin het aan zijn lot overgelaten wordt.

Terug naar “Archief”